تبیان، دستیار زندگی
ر راهنماى پذیرش نظام آموزشى تمام وقت‏ مدارس علمیه خواهران‏ سال تحصیلى 85 - 1384 مطالعة دقیق مندرجات دفترچه به تمامی داوطلبان توصیه می‌شود. امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه): «مربی انسانی زن است. سعادت و شقاوت كشورها بست...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راهنماى پذیرش نظام آموزشى تمام وقت‏ مدارس علمیه خواهر

راهنماى پذیرش نظام آموزشى تمام وقت‏مدارس علمیه خواهران‏سال تحصیلى 85 - 1384

مطالعة دقیق مندرجات دفترچه به تمامی داوطلبان توصیه می‌شود.

امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه):

«مربی انسانی زن است. سعادت و شقاوت كشورها بسته به وجود زن است. زن با تربیت صحیح خودش انسان درست می‌كند و با تربیت صحیح خودش كشور را آباد می‌كند. زن مبدأ همة سعادت‌ها باید باشد.»

مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی):

شما خواهران، اگر این كاری كه انجام می‌دهید، این درسی كه می‌خوانید، این رشته‌ی علوم اسلامی را كه می‌خواهید ادامه بدهید، درست ادامه بدهید، باید بدانید كه این كار، استوارترین، زیربنایی‌ترین و خوش عاقبت‌ترین كاری است كه بعد از انقلاب تاكنون از سوی زنان انجام گرفته است.

«فهرست مندرجات دفترچه»

-- مقدمه

-- اصطلاحات

-- آشنایی با كلیات نظام آموزشی تمام وقت مدارس علمیه

-- شرایط داوطلبان

-- مدارك لازم برای ثبت نام

-- مراحل انجام ثبت نام

-- نحوه تكمیل تقاضانامه

--  آزمون ورودی

-- مراحل پذیرش

-- فرم شماره 1/7/0/4/0/1/0/آ

-- فرم شماره 1/8/0/4/0/1/0/آ

-- فرم شماره 1/9/0/4/0/1/0/آ

-- جدول شماره 1 (فهرست تقسیمات كشوری)

-- جدول شماره 2 (فهرست مدارس علمیه تحت پوشش برای داوطلبان سیكل)

-- جدول شماره 3 (فهرست مدارس علمیه تحت پوشش برای داوطلبان دیپلم و بالاتر)

-- جدول شماره 4 (فهرست مراكز آزمون)

-- جدول شماره 5 (منابع طرح سؤال داوطلبان سیكل)

-- جدول شماره 6 (منابع طرح سؤال داوطلبان دیپلم و بالاتر)

-- جدول شماره 7 (زمان بندی مراحل پذیرش)

--فرم پیش نویس تقاضانامه ثبت نام

مقدمهقال امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب(ع):

قال رسول الله(ص): تعلّموا العلم فان تعلّمه حسنه و مدارسته تسبیح و البحث عنه جهاد و تعلیمه لمن لا یعلمه صدقه و هو أنیس فی الوحشه و صاحب فی الوحده و سلاح علی الأعداء و زین الأخّلاء

میزان الحكمة ـ حدیث شماره 13840

«علم» و «آگاهی» در معارف دینی از چنان جایگاه بلندی برخوردار است كه قرآن مجید هدف از خلقت آسمان‌ها و زمین را «آگاهی انسان» می‌داند و «اندیشمندان» را تنها گروهی كه از خداوند تعالی «خشیت» دارند و دارای «درجات» و شایسته «تبلیغ» رسالات الهی هستند، معرفی می‌كند.

در كلام معصومین(ع) نیز، «نوشتار» دانشمندان از «خون» شهیدان برتر است و آنان دارای مقام «شفاعت» هستند. «علم» و «دانش» وسیله «شناخت» خدا و «پرستش» اوست و بدین جهت «یادگیری» برای هر زن و مرد مسلمان «فرض» و «واجب» شده‌است و همگان به امر «تعلیم» و «تعلّم» تشویق شده‌اند؛ چنانكه در حدیث فوق آمده است: دانش‌ بیاموزید كه آموختن دانش ثواب و حسنه است و مذاكره‌اش تسبیح؛  جستجوی از آن جهاد است و یاد دادنش به كسی كه آن را نمی‌داند صدقه؛ دانش انیس خلوت است و یار تنهایی؛ حربه‌ای علیه دشمن و زیور دوستان است.

اینك به بركت انقلاب اسلامی، نیل به این مهم و پرداختن به امر تعلیم و تعلّم با تحصیل در مدارس علمیه و بهره‌مند شدن از فضای روحانی حوزه‌ها برای بانوان جامعة اسلامی‌مان فراهم شده‌است و همه ساله هزاران نفر از تشنگان معارف اسلام ناب به سوی این چشمه‌های حیات طیبه روی می‌آورند و بدینوسیله كویر بایر جان خویش را آباد می‌نمایند.

اكنون كه با عنایات حضرت حق(جل جلاله) و الطاف امام عصر ارواحنا فداه، تعدادی از این كانون‌های نور و هدایت برای پذیرش جمعی از خواهران طلبه اعلام آمادگی كرده‌اند، ضوابط و شرایط پذیرش آنان در سال84 را به اطلاع عموم می‌رساند.

معاونت آموزش
مركز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران

اصطلاحات

1_ فارغ‌التحصیل نظام قدیم آموزش متوسطه:كسی كه مطابق نظام قدیم آموزش متوسطه (چهارساله) به صورت روزانه، شبانه یا متفرقه به تحصیل پرداخته و موفق به اخذ دیپلم كامل متوسطه ـ مورد تأیید آموزش و پرورش ـ شده باشد.

2_ دانش‌آموز سال آخر نظام جدید آموزش متوسطه:كسی كه مطابق نظام جدید آموزش متوسطه (سه ساله) به صورت روزانه، شبانه یا متفرقه به تحصیل اشتغال داشته و حداكثر تا پایان خرداد 84 موفق به گذراندن تمامی واحدهای درسی شده و دیپلم كامل ـ مورد تأیید آموزش و پرورش ـ را دریافت نماید.

3_ فارغ‌التحصیل نظام جدید آموزش متوسطه: كسی كه مطابق نظام جدید آموزش متوسطه (سه ساله) به صورت روزانه، شبانه یا متفرقه به تحصیل پرداخته و موفق به اخذ دیپلم كامل متوسطه ـ مورد تأیید آموزش و پرورش ـ شده باشد.

4_ دانش‌آموز سال آخر دورة راهنمایی: كسی كه به صورت روزانه، شبانه یا متفرقه به تحصیل در سال سوم راهنمایی اشتغال داشته و حداكثر تا پایان خرداد 84 موفق به اخذ گواهینامة پایان دوره ـ مورد تأیید آموزش و پرورش ـ شود.

5_ مركز: مركز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران كه هدایت و نظارت بر اغلب مدارس علمیه خواهران در مناطق مختلف كشور را بر عهده دارد.

6_ مدرسه علمیه تحت پوشش: آن دسته از مدارس علمیه كه تابع ضوابط و مقررات مركز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران می‌باشند. (مشخصات این مدارس در جداول شماره 2 و 3 از صفحة 43 تا صفحة 59 همین دفترچه درج شده است.)

7_ مجوز پذیرش:با توجه به نوع مجوز فعالیت مدارس متفاوت است. بعضی از مدارس مخصوص پذیرش داوطلبانی است كه تحصیلات آنها حداقل سوم راهنمایی و كمتر از دیپلم می‌باشد و سایر مدارس داوطلبانی را می‌پذیرند كه حداقل تحصیلات آنها دیپلم و یا مقاطع تحصیلی بالاتر از آن باشد. (رجوع كنید به جداول شماره 2 و3 همین دفترچه)

8_ دورة عمومی:در بردارندة ویژگی‌های خاص دورة تحصیلی پذیرفته‌شدگان دورة راهنمایی (و كمتر از دیپلم) است.

9_ دورة عمومی ویژه: در بردارندة ویژگی‌های خاص دورة تحصیلی پذیرفته‌شدگان دورة متوسطه و بالاتر از آن است.

10_ نظام تمام وقت: نظام درسی اجرایی مدارس علمیه كه بر اساس آن، طلبه موظف است هفته‌ای 6 روز و  روزانه 4 تا 6 ساعت برای شركت در جلسات آموزشی، در مدرسه حضور داشته باشد و دارای محدودیت سنی است.

یادآوری:حضور طلبه در تمام برنامه‌های آموزشی مدرسه علمیه، اعم از جلسات مربوط به هر درس و مباحثه بر اساس برنامة ابلاغی از مركز، الزامی و عدم حضور به دلیل اشتغال به تحصیل، كار و ... به منزلة غیبت غیر موجه تلقی می‌شود.

آشنایی با كلیات نظام آموزشی تمام وقت مدارس علمیه

1_ تحصیلات خواهران در مدارس علمیه به طور متوسط مشتمل بر 7 سال تحصیلی در دورة عمومی و 5 سال تحصیلی در دورة عمومی ویژه است.

2_ طلاب ممتاز، مستعد و واجد شرایط می‌توانند با امكان برخورداری از تحصیل جهشی، طول سنوات درسی خود را كاهش دهند.

3_ حداكثر مجاز دورة تحصیل در دورة عمومی 5/9 سال و در دورة عمومی ویژه 7 سال می‌باشد.

4_ اشتغال به تحصیل همزمان ( در سایر مراكز آموزشی) در 3 سال اول تحصیل حوزوی برای طلاب مجاز نمی‌باشد.

5_ هر سال تحصیلی مركب از دو نیمسال است و هر نیمسال شامل 18 هفته می‌باشد كه 16 هفته آن درسی و 2 هفته جهت برگزاری امتحانات در نظر گرفته شده است.

6_ آموزش در مدارس خواهران بر اساس نظام واحدی است و ارزش هر درس با تعداد واحدهای آن درس سنجیده می‌شود.

7_ نمرة قبولی در هر درس 12 است.

8_ به نیمسال اول و دوم تحصیلی پذیرفته‌شدگان دورة عمومی و نیمسال اول پذیرفته‌شدگان دورة عمومی ویژه، دورة آزمایشی اطلاق می‌گردد. احراز صلاحیت‌های تربیتی، اخلاقی، آموزشی و كسب معدل 14 در امتحانات پایانی این دوره، شرط امكان ادامة تحصیل است.

9_ طلبه تنها در صورتی می‌تواند از یك مدرسه علمیه به مدرسه دیگر انتقال یابد كه علاوه بر كسب موافقت مركز مدیریت، مدرسه‌های مبدأ و مقصد و احراز سایر شرایط، امتیاز آزمون ورودی وی نیز از امتیاز آزمون آخرین فرد پذیرفته‌شده در همان سال و دوره در مدرسه مقصد كمتر نباشد.

10_ مركز مدیریت به طلاب فارغ‌التحصیل پس از احراز صلاحیت‌های لازم مدرك سطح 2 اعطا خواهد كرد.

دارندگان این مدرك از كلیة مزایای علمی و استخدامی مدرك كارشناسی برخوردارند.

شرایط داوطلبان

1_ اعتقاد به ولایت مطلقه فقیه و وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی؛

2_ تابعیت جمهوری اسلامی ایران؛

3_ عدم سوء پیشینه؛

4_ برخورداری از سلامت كامل روحی، روانی و نداشتن نقص عضو و بیماری‌های مسری و جسمی مانع تحصیل؛

5_ داشتن حداقل تحصیلات جهت دوره‌های آموزشی به شرح زیر:

5ـ1ـ دورة عمومی: پایان دورة راهنمایی و یا اشتغال به تحصیل در سال سوم راهنمایی؛

5ـ2ـ دورة عمومی ویژه: پایان دورة 4 سالة نظام قدیم آموزش متوسطه و یا دورة 3 ساله نظام جدید آموزش متوسطه و یا اشتغال به تحصیل در سال سوم نظام جدید.

یادآوری:


پاسخنامه آزمون ورودی كلیة داوطلبان شاغل به تحصیل در سال سوم راهنمایی یا سال سوم نظام جدید متوسطه، در صورتی تصحیح می‌شود كه تصویر مدرك یا گواهی قبولی معدل‌دار، مورد تأیید آموزش و پرورش حداكثر تا روز آزمون به مركز انتخابی داوطلب تحویل گردد.

6_ برخورداری از شرایط سنی به شرح زیر:

6ـ1ـ حداكثر 17 سال سن برای دارندگان گواهینامه سوم راهنمایی (متولدین مهرماه سال 67 و پس از آن)

6ـ2ـ حداكثر 23 سال سن برای دارندگان مدرك دیپلم نظام جدید (متولدین مهرماه سال 61 و پس از آن)

تبصره: سنوات تحصیلی بالاتر كه مدرك یا گواهینامة آنها مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری یا بهداشت، درمان و آموزش پزشكی باشد، به سن فوق‌الذكر اضافه می‌شود.

6ـ3ـ آن دسته از داوطلبانی كه سن آنها بیش از حداكثر مندرج در بندهای (6ـ1 و 6ـ2) می‌باشد، در صورت دارا بودن امتیازات ویژه به شرح زیر مجاز به ثبت نام خواهند بود:

الف) حافظان كل قرآن كریم یا نهج‌البلاغه می‌توانند از 5 سال تخفیف سنی استفاده نمایند.

(1_ داوطلبانی كه حداكثر دو سال افزایش سن دارند، به ازای حفظ هر یك حزب قرآن كریم یا معادل آن از نهج‌البلاغه، از یك ماه تخفیف سنی بهره‌مند می‌شوند.

2_ داوطلبانی كه بیش از دو سال افزایش سن دارند، تا دو سال، همانند بند 1 و به ازای مازاد بر آن، برای حفظ هر دو حزب قرآن كریم یا معادل آن از نهج‌البلاغه از یك ماه تخفیف سنی بهره‌مند می‌شوند.)

ب) خواهران، همسران و فرزندان شهدا، جانبازان (با حداقل 25% جانبازی)، آزادگان، رزمندگان(با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه) از دوسال تخفیف سنی بهره‌مند می‌شوند.

ج) داوطلباندورة عمومی ویژه كه متأهل (معقوده، مطلقه و همسر از دست داده‌) باشند از 2 سال تخفیف سنّی بهره‌مند می‌شوند.

6ـ4ـ از امتیازات مذكور در بند 6ـ3، در هر مورد فقط یك امتیاز قابل استفاده است. ( به عنوان مثال، داوطلبی كه خواهر شهید و همسر رزمنده است، در صورت نیاز فقط مجاز به استفاده از یك امتیاز خود خواهد بود.)

6ـ5ـ سن داوطلبان هنگام ورود به نظام آموزش تمام وقت، حتی در صورت استفاده از امتیازات فوق، نباید از 30 سال بیشتر باشد. (متولدین مهرماه 54 و پس از آن)

یادآوری‌های مهم

1_ مدارس علمیه بر اساس مجوز فعالیت خود، منحصراً در یكی از دو دورة عمومی یا دورة عمومی ویژه، پذیرش خواهند داشت. بنابراین داوطلبان دیپلم در مدارس دارای مجوز دورة عمومی و بالعكس مجاز به ثبت نام نمی‌باشند.

2_ داوطلبان دارای مدرك دیپلم بدون توجه به رشتة تحصیلی و نوع دیپلم خود می‌توانند نسبت به انجام ثبت‌نام اقدام نمایند.

3_ ثبت نام در آزمون ورودی مدارس علمیه، مشروط به گذراندن دورة پیش دانشگاهی نمی‌باشد. اما چنانچه داوطلبی شاغل به تحصیل در این دوره بوده یا آن را به پایان رسانده باشد، لازم است گواهی اشتغال به تحصیل یا مدرك فارغ‌التحصیلی خود را به ضمیمه سایر مدارك ارسال نماید.

4_ دانش‌پژوهان سابق مدارس علمیه كه طی سال‌های گذشته به دلایل آموزشی از ادامه تحصیل محروم شده‌اند، در صورت دارا بودن شرایط پذیرش، حق ثبت نام مجدد و شركت در آزمون ورودی را خواهند داشت.

5_ طلاب مدارس علمیه غیر تابعه كه تحت پوشش مركز مدیریت فعالیت نمی‌كنند، در صورت دارا بودن شرایط پذیرش، می‌توانند برای ورود به مدارس تحت پوشش مركز، همانند سایر داوطلبان، ثبت‌نام و در آزمون ورودی شركت نمایند. بدیهی است مركز در قبال لحاظ سوابق تحصیلی آنها مسؤولیتی نخواهد داشت.

6_ كلیة فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالی، نیز پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری در صورت تمایل به تحصیل در مدارس علمیه خواهران می‌بایست همچون سایر داوطلبان با احراز شرایط، ثبت‌نام و در آزمون ورودی شركت كنند.

یادآوری‌های بسیار مهم

1ـ فاصلة مدرسة علمیه‌ای كه داوطلب به عنوان محل تحصیل انتخاب می‌كند، با محل سكونت وی باید به گونه‌ای باشد كه بتواند روزانه بین مدرسه و محلی كه منحصراً به همراه والدین، همسر یا سرپرست قانونی خود در آن سكونت دارد بطور متعارف و عادی  تردّد نماید. ( سكونت آزاد و بدون سرپرست قانونی در شهر محل تحصیل مجاز نمی‌باشد)

چنانچه شهر محل زندگی داوطلب فاقد مدرسة علمیه باشد، وی می‌تواند نزدیك‌ترین مدرسة علمیه را در مناطق همجوار به عنوان محل تحصیل انتخاب كند مشروط به اینكه:

اولاً)آن مدرسه برای پذیرش داوطلب خوابگاهی در سال 84 اعلام آمادگی كرده باشد (برابر اطلاعات مندرج در جداول شماره 2 و 3 همین دفترچه).

ثانیاً)فاصلة آن با محل سكونت داوطلب به گونه‌ای باشد كه وی بتواند به طور متعارف و عادی در تعطیلات پایان هفته به محل زندگی خود مراجعه نماید.

در صورتی كه انتخاب داوطلب با شرایط فوق‌الذكر تطبیق نداشته باشد، انتخاب او حذف و كارت ورود به جلسه آزمون برای وی صادر نخواهد شد.

تذكر: تشخیص مصادیق فوق در موقع ثبت نامبه عهدة مدیر مدرسه محل ثبت نام  و در مرحله صدور كارتبه عهدة مركز می‌باشد.

ثبت نام

ثبت نام مدارس علمیه خواهران جهت سال تحصیلی 85-84 از روز شنبه دهم اردیبهشت آغاز و تا پایان وقت اداری روز سه‌شنبه دهم خرداد 84 ادامه خواهد داشت. این مهلت تمدید نشده و به مداركی كه بعد از تاریخ فوق‌الذكر به پست تحویل داده شود، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

مدارك لازم جهت ثبت نام

1_ تقاضانامه تكمیل شده ثبت نام كه داوطلب همراه دفترچه راهنمای آزمون دریافت و پس از مطالعه دقیق مندرجات دفترچه، نسبت به تنظیم آن اقدام می‌نماید. از آنجا كه پس از ارسال تقاضانامه، امكان هیچگونه تغییری در مندرجات آن وجود ندارد، لازم است در تكمیل آن حداكثر دقت به‌عمل آید.

یادآوری:


به تقاضانامه‌هایی كه بعضی از اطلاعات آن لاك‌گیری شده یا دارای خط‌خوردگی باشد، ترتیب اثر داده نمی‌شود.

2_ چهار قطعه عكس 4*3 با پوشش كامل اسلامی كه همانند، تمام رخ و جدید بوده، در پشت هر یك مشخصات فردی شامل: نام خانوادگی، نام، نام پدر، شماره شناسنامه و تاریخ تولد نوشته شده باشد. ابعاد عكس‌ها دقیقاً 4*3 بوده و به جهت برتری كیفیت كاغذ، حتی‌الامكان سیاه و سفید باشند. دقت شود كه 3 قطعه از عكس‌ها در پاكت مخصوص عكس یا لفاف گذاشته شود تا در جریان ارسال و بررسی مدارك، مفقود نگردد و یك قطعه دیگر در جای مخصوص روی كارت تقاضانامه الصاق و برچسبی كه همراه كارت دریافت می‌شود، روی آن چسبانده شود.

3_ فرم شماره 1/7/0/4/0/1/0/آكه از محل خط چین توسط داوطلب جدا شده و پس از درج اطلاعات  سربرگ به وسیلة داوطلب و تكمیل متن توسط مدرسه محل تحصیل یا نواحی و مناطق آموزش و پروش به تأیید رسیده است.

یادآوری:

الف) اطلاعات این فرم  برای همسان سازی سطوح آموزشی در مناطق مختلف كشور كاربرد دارد.

تكمیل آن الزامی نبوده و چنانچه داوطلبی به هر دلیل نتواند یا نخواهد آن را تكمیل و ارسال نماید، سطح آموزشی وی در حد منطقه یك تقسیمات آموزشی كشور تلقی خواهد شد.

ب) در فرم فوق‌الذكر، داوطلب نام استان، شهرستان و بخش محل سه سال آخر تحصیل خود را (در دورة راهنمایی برای داوطلبان سیكل و دورة متوسطه برای داوطلبان دیپلم و بالاتر) با توجه به جدول شماره 1 دفترچه وارد می‌كند و به تأیید مدرسه محل تحصیل یا نواحی و مناطق آموزش و پرورش می‌رساند.

4_ تصویر تمامی برگ‌های شناسنامه

5_ تصویر گواهینامه اتمام تحصیلات سوم راهنمایی یا مدرك دیپلم

‏  تبصره 1:شاغلان به تحصیل در سال سوم راهنمایی یا سال آخر نظام جدید آموزش متوسطه، لازم است گواهی اشتغال به تحصیل خود را به ضمیمه سایر مدارك ارسال نمایند. این گونه داوطلبان باید تصویر گواهی یا مدرك معتبر پایان تحصیلات دورة راهنمایی یا متوسطه را در روز آزمون به همراه داشته باشند و هنگام ورود به جلسه آن را به مسؤول كنترل كارت تحویل دهند.

‏  تبصره 2: فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالی باید علاوه بر آخرین مدرك تحصیلی، تصویر مدرك دیپلم خود را نیز به ضمیمه سایر مدارك ارسال نمایند.

6_ فرم شماره 1/8/0/4/0/1/0/آ كه از محل خط چین توسط داوطلب جدا شده و توسط یكی از مراكز آزمون ورودی مندرج در جدول شماره 4 تكمیل و تأیید شده است. (مخصوص داوطلبانی كه مایل به استفاده از تخفیف سنی، موضوع مورد الف از بند 6ـ3 شرایط داوطلبان هستند.)

یادآوری:


این‌گونه داوطلبان می‌بایست با هماهنگی و تعیین وقت قبلی، برای برگزاری امتحان حفظ، به نزدیك‌ترین مركز برگزار كنندة آزمون ورودی، مذكور در جدول شماره 4 مراجعه نمایند.

7_ فرم شماره 1/9/0/4/0/1/0/آ كه از محل خط چین توسط داوطلب جدا شده و به وسیلة ارگان، نهاد یا سازمان ذیربط تكمیل و تأیید شده است. ( مخصوص داوطلبانی كه مایل به استفاده از تخفیف سنی، موضوع مورد «ب» از بند 6ـ3 شرایط داوطلبان هستند.)

8_ اصل فیش پرداخت هزینة ثبت نام به مبلغسی‌هزار ریالواریز شده به شماره حساب0101526202000 (سیبا) بانك ملی شعبه حجتیه قم به نام اصغر عبداللهی (مركز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران)

یادآوری‌های مهم

الف) ضروری است داوطلبان در موعد مقررنسبت به تكمیل مدارك، تأیید آنها توسط نزدیك‌ترین مدرسة علمیه محل سكونت و ارسال آنها به وسیلة پست پیشتاز یا سفارشی اقدام نمایند.

ب) پیش از ارسال، یك بار مدارك مورد بازبینی قرار گیرد. زیرا به نواقصی كه بعداً توسط داوطلب ارسال گردد، ترتیب اثر داده نمی‌شود.

ج) داوطلبان جهت ارسال مدارك خود، صرفاً مجاز به استفاده از پاكتی هستند كه همراه دفترچة راهنما دریافت نموده‌اند. در غیر این‌صورت تقاضای آنها مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

د) از ارسال اصل مدرك تحصیلی، شناسنامه، كارت مخصوص فرزندان شاهد