تبیان، دستیار زندگی
رد امام جمعه نجف، از رفتار دوگانه اعراب به شدت انتقاد كرد و گفت: اتحادیه عرب برای بعثی‌ها اشك نریزد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از رسا،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین قبانچی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امام جمعه نجف، از رفتار دوگانه اعراب به شدت انتقاد كرد

امام جمعه نجف، از رفتار دوگانه اعراب به شدت انتقاد كرد و گفت: اتحادیه عرب برای بعثی‌ها اشك نریزد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از رسا،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین قبانچی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نجف گفت: باید سنی‌ها راه خود را از بعثی‌ها و دشمنان عراق جدا كنند. وی افزود: ملت آشتی ملی‌خواهان را خواهان و از كشتار بیزار است.
عضو مجلس اعلای انقلاب اسلامی با اشاره به گروه حامی عراق در اتحادیه عرب گفت: متاسفانه این گروه نسبت به كشتار مردم بی‌گناه بی‌اهمیت است. وی ادامه داد: این گروه‌ حامی بعثی‌ها هستند و برای آنان دل می‌سوزانند.
امام جمعه نجف درباره عدم همراهی كشورهای عربی در امور عراق گفت: متاسفانه عرب‌ها پیشرفت و استقلال سیاسی عراق را نمی‌خواهند. اهل‌تسنن هم باید از قانون اساسی معتدل و دربرگیرندة یكپارچگی عراق حمایت كنند.
به گزارش روزنامه «الصباح»، وی با ابراز نگرانی از آینده عراق تصریح كرد: متأسفانه عراق با سه مسأله درگیر است؛ بازگشت بعثیون، شكست مسائل سیاسی و ادامه حضور اشغال‌گران در عراق كه سه دغدغه فكری ملت عراق است.