تبیان، دستیار زندگی
ست  حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی ظهر امروز در سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های گسترده وهابیت در براندازی مذهب شیعه و تضعیف عقاید آن، وظیفه طلاب و حوزه‌های علمیه را سنگین دانستند. به گزارش خبرنگار تبیان به نق...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وهابیت در صدد براندازی شیعیان و تضعیف باورهای آنهاست

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی ظهر امروز در سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های گسترده وهابیت در براندازی مذهب شیعه و تضعیف عقاید آن، وظیفه طلاب و حوزه‌های علمیه را سنگین دانستند.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، آیت الله نوری همدانی شنبه پس از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد مدرسه معصومیه قم طی سخنانی درباره امكان رؤیت حضرت ولی عصر ـ عج ـ گفتند: هر كس كه ادعای رؤیت امام زمان ـ عج ـ را داشت، نمی‌توان از او پذیرفت و گفته او را تأیید كرد؛ ولی گفته بزرگانی همچون سید بحر العلوم و علامه حلی ـ ره ـ را نیز نمی‌توان رد كرد. گاهی شواهد و قرائن یقین ‌آوری برای اثبات رؤیت حضرت حجت ـ عج ـ ارائه می شود كه قابل پذیرش است.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خویش مذهب شیعه را مذهبی خروشان و پویا خواندند و افزودند: شیعه ظلم ستیز است و به همین دلیل حكام در هر زمانی به سركوب شیعه می‌پردازند.
این مرجع تقلید علمای اسلام را مرزبانان دل‌های مؤمنین خواندند و اظهار داشتند: در اسلام دو نوع مرز وجود دارد؛ یكی مرز جغرافیایی و دیگری مرز دل. مرزداری از هر كدام اجر و پاداش بسیاری دارد ولی مرزبانی از قلوب از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.
آیت الله نوری همدانی، مرحوم شیخ مفید ـ ره ـ را یكی از مرزبانان دل‌‌ها دانستند و افزودند: شیخ مفید ـ ره ـ در زمانی می‌زیست كه شیعیان از آرامش بیشتری برخوردار بودند. حكومت‌های شیعی دیالمه و آل بویه بر ایران حكمرانی می‌كردند. آل بویه دو خدمت به ایران كردند: نخست اینكه عزاداری امام حسین ـ ع ـ را به صورت دسته‌جات و هیأت‌ها پایه‌ریزی كردند؛ دوم اینكه در عید غدیر خم مراسم جشن و سرور با شكوهی برگزار می‌كردند.
ایشان با اشاره به مخالفت و رویارویی دشمنان اهل بیت ـ ع ـ با این اقدامات، غزنویان را از دشمنان سر سخت این عزاداری‌ها و جشن‌ها برشمردند و گفتند: سلاطین غزنوی و در رأس آنان سلطان محمود، ستم‌های بسیاری را بر ضد شیعیان روا داشتند، مردان و زنان شیعه را كشتند و كتاب‌خانه‌های زیادی را به آتش كشیدند.
این مرجع تقلید در پایان به فعالیت‌های گسترده‌ وهابیت در براندازی شیعیان و تضعیف عقاید آنان اشاره و تصریح كردند: وهابیت پنج هزار كتاب در نقد شیعه منتشر كرده است و در موسم حج سال 1381 بیش از یك میلیون نسخه كتاب بر ضد شیعه در بین حجاج توزیع كرد.
آیت الله نوری همدانی وظیفه طلاب را در برابر این هجمه‌های تبلیغاتی سنگین دانستند و خواستار تربیت نیروی متخصص برای پاسخ‌گویی به این شبهات شدند.