تبیان، دستیار زندگی
ست   معاون آموزش حوزه علمیه قم خواستار تقویت نهادهای نظارتی در جامعه شد و آن را مصداق امر به معروف و نهی از منكر دانست.   حجت‌الاسلام و المسلمین رفعتی با استقبال از مطرح شدن دوباره بحث نظارت در فضای رس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نظارت همگانی، گفتمان مهمی در آموزه‌های دینی است

معاون آموزش حوزه علمیه قم خواستار تقویت نهادهای نظارتی در جامعه شد و آن را مصداق امر به معروف و نهی از منكر دانست.

حجت‌الاسلام و المسلمین رفعتی با استقبال از مطرح شدن دوباره بحث نظارت در فضای رسانه‌ای جامعه گفت: متاسفانه مدت‌ها بود كه این بحث كم‌رنگ شده بود و حالا خوشحالیم كه مجلس شورای اسلامی كه خود یك نهاد نظارتی است دوباره این بحث را زنده كرده است. نباید فكر كرد كه نظارت عمومی یك موضوع جدید‌التاسیس است، بلكه این مطلب، گفتمان مهمی در آموزه‌های دینی است.
وی تاكید كرد: امر به معروف و نهی از منكر كه این همه مورد تاكید پیامبر اكرم ـ ص ـ و ائمه اطهار ـ ع ـ بوده است در حقیقت همین نظارت عمومی و همگانی است كه باید دغدغه مسئولین اجرایی باشد.
معاون آموزش حوزه علمیه قم در مورد نقش این حوزه در نظارت یاد آور شد: نظارت حوزه بیشتر ارشادی است و ضمانت اجرایی ندارد و علمای حوزه بیشتر در حد توصیه و دلسوزی، دیدگاه‌های نظرات خود را بیان می‌كنند.
بر اساس گزارشبستان، ‌وی افزود: امیدواریم مجلس و دولت با همكاری هم، نهادهای نظارتی را قوی‌تر كنند تا شاهد جامعه‌ای سالم و پویا از جهت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی باشیم.