تبیان، دستیار زندگی
ده حضرت آیت الله « لطف الله صافی گلپایگانی » از مراجع تقلید قم بیان داشتند: علما و روحانیون در شرایط حاضر مسوولیت خطیری را برعهده دارند و باید در رفع انتظارات جامعه تلاش گسترده ای انجام دهند. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ,...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علما باید در رفع انتظارات جامعه تلاش گسترده ای انجام ده

حضرت آیت الله « لطف الله صافی گلپایگانی » از مراجع تقلید قم بیان داشتند: علما و روحانیون در شرایط حاضر مسوولیت خطیری را برعهده دارند و باید در رفع انتظارات جامعه تلاش گسترده ای انجام دهند.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی , ایشان روز چهارشنبه در پنجمین اجلاسیه مشترك اعضا جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علما و فضلای سراسر كشور در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام خمینی (ره ) قم افزود : امروز جامعه منتظرعمل , فعالیت و حركت می باشد و ما باید با احساس وظیفه حیات و زنده بودن حوزه ها را نشان دهیم .
ایشان یادآور شد : روحانیون باید در مباحث علمی و رفع شبهات اطلاع رسانی دقیق و حساس انجام دهند زیرا اسلام در مسایل مختلف حرف برای گفتن دارد.
صافی گلپایگانی مباحث مختلف از جمله خانه نشین كردن روحانیون و انجام عبادت را درست ندانست و گفت , امروز روحانیون نباید به این مساله اكتفا كنند.
ایشان بیان داشت : طلاب و روحانیون باید در مناطق مختلف حوزه ها را زیر نظر داشته و بر آن نیز اشراف داشته باشند تا بتوانند در مواقع مقتضی واكنش نشان دهند.
ایشان افزود : بدعت ها و موارد انحرافی كه در جامعه مطرح می شود باید به دقت زیر نظر علما و روحانیون باشد و آنان وظیفه خود را در خصوص پاسخگویی به آنها انجام دهند.
آیت الله صافی گلپایگانی در ادامه ارتباط گسترده و عمیق با مردم را از وظایف مهم طلاب و روحانیون و علمای اسلام دانست وگفت , خوشبختانه این ارتباط تاكنون حفظ شده است و مردم علاقه مند به روحانیت هستند.
ایشان یادآور شد : توجه و مراجعاتی كه به روحانیت می شود بیش از گذشته می باشد و این مسئله نشان دهنده آن است كه مردم همچنان به این قشر علاقه مند می باشند.
آیت الله صافی اضافه كرد : ما باید با عمل خود همراه مردم باشیم و آنان را به عمل به دستورات اسلامی دعوت كنیم .
ایشان ساده زیستی و برای خدا كاركردن را از خصوصیات روحانیت دانست و گفت : تحقیق این موارد و خلوص نیت روحانیت باعث خواهدشد ارتباط با این قشر بیشتر شود تا ما به هدف خود یعنی گسترش احكام اسلامی برسیم .
آیت الله گلپایگانی در ادامه تقویت روحانیت و حوزه های علمیه را در شرایط كنونی با اهمیت دانست و افزود : اگر حوزه ها در مناطق مختلف پشتیبانی شوند مطمئنا علما می توانند به وظایف خود عمل كنند.
ایشان خاطرنشان كرد : در این زمان كه دشمنان علیه اسلام موضع گیری می كنند , تبلیغات شما , مملكت را حفظ می كند و ما باید به موضع خود آشنا بوده و تلاش خود را برای گسترش معنویت در جهان اسلام انجام دهیم .
ایشان در ادامه با قدردانی از برگزاری چنین اجتماعاتی گفت : ماباید با گسترش این اجتماعات در همه مناطق كشور در جهت گسترش تشیع تلاش كنیم .