تبیان، دستیار زندگی
ش به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از شبستان، نخستین مقاله این شماره پگاه، «امنیت جهانی» نام دارد و به قلم ابراهیم فیاض است. امنیت جهانی، موضوعی است كه همراه با قدرت، ترسیم كننده سلسله مراتب جهانی است و توسط دولت ملت‌ها ت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«پگاه حوزه» و ویژه‌نامه حوزه‌های علمیه «پگاه» منتشر ش


به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از شبستان، نخستین مقاله این شماره پگاه، «امنیت جهانی» نام دارد و به قلم ابراهیم فیاض است. امنیت جهانی، موضوعی است كه همراه با قدرت، ترسیم كننده سلسله مراتب جهانی است و توسط دولت ملت‌ها تعیین می‌شود. امنیت جهانی مجموعه‌ای از امكانات فضلای، اقتصادی، و سیاسی است و در نتیجه جرح و تعدیل محورهای قدرت توسط سازمان‌های جهانی به وجود می‌آید.
«روزه، بهره‌های فردی و هنجارهای اجتماعی» مقاله‌ای است به قلم علی رضا شیخ شعاعی، در این مقاله پس از ملاحظه برخی از احادیث و روایاتی كه به آثار اجتماعی روزه اشاره دارد، به بررسی تأثیرات عملی عبادی روزه از یك سو و نقش فضای ماه مبارك رمضان از سوی دیگر در سلامت جامعه و بهبود روابط اجتماعی پرداخته شده است.
صد و شصت و هشتمین شماره پگاه حوزه همراه با سی و پنجین ویژه نامه پگاه برای حوزه‌های دینی منتشر شده است.
در آغاز این ویژه‌نامه، گزارشی از مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه (85-84) كه با سخنرانی آیت الله صافی گلپایگانی آغاز شد به چاپ رسیده است. در بخش با مسئولان نشریه، گفت و گویی با حجت الاسلام شیخ عبد المجید باقری بنایی مسئول حوزه علمیه حضرت ولی عصر ـ عج ـ بناب به چاپ رسیده است.
«فرصت‌های تبلیغی و امید آفرینی در جوانان» عنوان دیگر مقاله ویژه‌نامه می‌باشد كه به قلم آیت الله معرفت به رشته تحریر در آمده است.