تبیان، دستیار زندگی
پوشیدن لباس های متناسب با جثه و اندام خودمان، هنری است که همه باید آن را بیاموزیم.این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که اندازه های طبیعی بدن از چارچوب استاندارد خود خارج شوند و مشکلاتی در پوشیدن لباس های دلخواه ایجاد کنند. یکی از این مشکلات، بزرگی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لباس مناسب برای کوچکتر نشان دادن شکم

پوشیدن لباس‌های متناسب با جثه و اندام خودمان، هنری است که همه باید آن را بیاموزیم.این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که اندازه‌های طبیعی بدن از چارچوب استاندارد خود خارج ‌شوند و مشکلاتی در پوشیدن لباس‌های دلخواه ایجاد ‌کنند. یکی از این مشکلات، بزرگی شکم و پهلوها و تجمع بیش از حد چربی در این منطقه است. تجمع چربی در اطراف شكم پس از یائسگی، یکی از پدیده های شایع در میان خانم هاست.

فرآوری :لیلا عشقی -بخش زیبایی تبیان
شکم بزرگ

خانم‌ها عقیده دارند که ممکن نیست با وجود داشتن چربی آویزان روی شکم، اندام زیبایی داشت. بسیاری از خانم‌ها از این مشکل رنج می‌برند. اگر شما هم از داشتن شکم بزرگ عذاب می‌کشید و نمی‌توانید آن را کوچک کنید، حداقل می‌توانید با رعایت نکاتی ساده آن را مخفی کنید تا کمتر دیده بشود. در اینجا نکاتی را برای شما بیان می‌کنیم که به شما کمک می‌کند تا چربی زیادی شکم خود را بپوشانید و این تصور را ایجاد کنید که شکم صاف و مناسبی دارید.

توصیه های عمومی

1) دور پارچه‌های سنگین (فاستونی، پشمی، فلانل) را خط بکشید و از پارچه‌های سبک با نخ طبیعی و رنگ‌ تیره و مات استفاده کنید.
2)از پوشیدن هر لباسی که به تن می‌چسبد (جلیقه، لباس‌های اندامی، تی‌شرت‌های تنگ، لباس‌های کاموایی دستباف و سفت و پیراهن‌های آستین‌کوتاه تنگ)خودداری کنید.
3) لباس‌های گشاد و تیره بپوشید. رنگ تیره، اندام را کوچک‌تر نشان می‌‌دهد. ضمن آنکه لباس گشاد، بزرگی شکم را پنهان می‌کند.
4) از پوشیدن لباس‌هایی که راه‌های افقی دارند، بپرهیزید و برعکس، از لباس‌هایی که راه‌های عمودی و ریز دارند، استفاده کنید.
5) شلوار را روی شکمتان نیاورید.
6)از شلوارهای تنگ و باریک استفاده نکنید و برعکس از شلوارهای دمپا استفاده کنید که انتهای آن از زانو به پایین به تدریج گشاد می‌شود. شلواری بپوشید که کمر آن روی شکم شما قرار بگیرد، نه بالای شکم و نه زیر آن؛ در این صورت شکم شما نصف دیده می‌شود! شلوارهایی که پاچه‌های آن از زانو به پایین به تدریج گشاد می‌شود و در کمر چسب و تنگ است(Boot-cut)، می تواند به کوچکتر نشان دادن شکمتان کمک کند.

تی‌شرت و بلوزهایی بپوشید که پایین آن بلند و تا پایین کمر باشد. این مدل بالاتنه به راحتی قسمت جلوی شکم را می‌پوشاند و ران شما را در دوطرف لاغرتر نشان می‌دهد. از پوشیدن پیراهن‌های آستین کوتاه تنگ و تی‌شرت‌های کوتاه خودداری کنید. در عوض مدل‌های تونیک و بلندتر و کمی جادار و آزاد را انتخاب کنید.

7) کمربند شلوار را پهن انتخاب نکنید و هیچ‌گاه آن را بالای شکم یا زیرشکم نبندید بلکه دقیقا روی شکم ببندید.
8)شلوار جینی انتخاب کنید که سایز آن از اندازه واقعی‌تان یک سایز بزرگ‌ترباشد. در این صورت، به راحتی دور کمرتان قرار گرفته و شکم شما رامی‌پوشاند.
9) صاف بایستید. قدتان کوتاه باشد یا بلند، مدل ایستادن شما روی فرم بدن و چگونگی ایستادن لباس روی آن تاثیر دارد.
10) پیراهن‌هایی انتخاب کنید که پارچه چین‌دار و چروکی داشته باشد. هیچ کس نمی‌تواند تشخیص بدهد که گوشت شکم شما این چین‌ها را ایجاد کرده است یا پارچه لباس.
11) پیراهن و بلوزهای مدل Wrap مدلی که یک طرف لباس روی طرف دیگر پیچیده می‌شود، بپوشید. این مدل بالاتنه باعث می‌شود که سینه شما به دو قسمت تفکیک بشود و کمر مشخص‌تری ایجاد کند، در نتیجه شکم شما کوچکتر به نظر می‌رسد.
12) تی‌شرت و بلوزهایی بپوشید که پایین آن بلند و تا پایین کمر باشد. این مدل بالاتنه به راحتی قسمت جلوی شکم را می‌پوشاند و ران شما را در دوطرف لاغرتر نشان می‌دهد. از پوشیدن پیراهن‌های آستین کوتاه تنگ و تی‌شرت‌های کوتاه خودداری کنید. در عوض مدل‌های تونیک و بلندتر و کمی جادار و آزاد را انتخاب کنید.
 13) از پوشیدن کت، مانتو ، پیراهن و هر نوع لباس  کمردار جدا خودداری کنید. کمر باعث ایجاد جمع‌شدگی و چین در قسمت شکم می‌شود و دور شکم را بزرگتر از آنچه که هست، نشان می‌دهد.
14) به طور کلی جیب، پلیسه و چین در ناحیه پشت، جلو و پهلوی شکم باعث می شود که به قسمت میانی بدن شما بیشتر توجه بشود و شکم شما بزرگتر به نظر برسد.
15) گوشواره‌ها و گردن‌بندهای بزرگ، هدبند یا روسری،همگی روش‌هایی عالی برای ایجاد توجه به صورت و عدم توجه به قسمت‌های نامناسب اندام شما می‌شود.

۶ توصیه برای مردان

1)کمتر تی‌شرت بپوشید. در غیر این صورت، زیر تی‌شرت‌تان زیرپوش پوشیده و آنرا توی شلوار بزنید تا شکم‌تان را ثابت نگه دارد. بهتر است روی تی‌شرت،سویی‌شرت یا پلیور بپوشید.
2) پیراهن آستین بلند با رنگ تیره بهترین مدل لباس  برای تمام آنهایی است که شکمی بزرگ دارند.
3) ترجیحا از پیراهن و شلوار یکرنگ استفاده کنید. 
4) از آویزان کردن موبایل، دسته کلید، زنجیر ساعت و این‌جور چیزها در ناحیه شکم و کمرتان خودداری کنید.
5) از پوشیدن لباس‌های براق و تی‌شرت‌هایی که در ناحیه شکم عکس‌های بزرگ دارند، پرهیز کنید.
6)شلوارهایی که در ناحیه بالای زانو و ساق پا جیب دارند، گزینه خوبی برای پوشیدن هستند؛ به شرط آنکه ران‌های پایتان هم به بزرگی شکم‌تان نباشد!


منبع : آکاایران ، بیتوته، پارست ، تاپ ناز

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.