تبیان، دستیار زندگی
بیست و پنج سال پیش تمامی فنون یادگیری کاملا به صورت آفلاین ارائه می شدند، امروزه این روند کاملا برعکس شده و در واقع همه چیز به صورت آنلاین ارائه می شود و فرض را بر این گذاشته اند که تمامی یادگیرندگان به اینترنت متصل هستند...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

5 مزیت ارائه محتوای آموزشی آنلاین قابل دانلود (2)

بیست و پنج سال پیش تمامی فنون یادگیری کاملا به صورت آفلاین ارائه می شدند، امروزه این روند کاملا برژس شده و در واقع همه چیز به صورت آنلاین ارائه می شود و فرض را بر این گذاشته اند که تمامی یادگیرندگان به اینترنت متصل هستند. با این حال ممکن است در بسیاری از حالات افرادی همچون کارگران کارخانه، مسافران، کارمندان در دفاتر امنیتی و ...  نیازمند یادگیری باشند اما به شبکه های اینترنتی دسترسی ندارند. در حال حاضر برخی از سیستم های آموزشی قادر نیستند تا خود را با این نیاز سازگار کنند و به سمت آفلاین بودن نیز حرکت کنند.

5 مزیت ارائه محتوای آموزشی آنلاین قابل دانلود (2)

در مطلب قبل به مواردی همچون دسترسی مداوم به محتوای آموزشی آنلاین و توجه به سرعت یادگیری مخاطبان اشاره کردیم تا افراد بتوانند با توجه به نیاز و قدرت یادگیری خود مطالب ارزشمندی را کسب کنند. در ادامه به توضیح سایر موارد خواهیم پرداخت.

3. منابع آموزشی آنلاین بیشتری از دوره خود ارائه کنید

برخی معتقدند زمانی که محتوا آفلاین شود تعامل بسیار پایین می آید، و افراد تنها به محتوای دوره بسنده می کنند، زیرا آنلاین بودن و وب گردی می تواند به افزایش دانش و تعاملات کمک کند، اما ما فکر می کنیم محتوای آموزشی آنلاین قابل دانلود هنوز هم می تواند تعاملی باشد.

در واقع شما می توانید لینک هایی را در جهت تکمیل به منابع آموزشی آنلاین اضافه کنید تا فراگیران بتوانند بعدا به آن دسترسی داشته باشند. به سادگی در بخش مناسب متن خود لینک ایجاد کنید و فراگیران را به سمت مقاله های آموزش الکترونیک، ویدئوهای آموزش الکترونیک و وب سایت ها هدایت کنید.

اگر شما می خواهید تنها یک دوره آموزشی آنلاین ایجاد کنید که در آن نیازی به اینترنت احساس نمی شود، یک مجموعه PDF در نظر بگیرید. برای مثال، در متن اولیه لینکی قرار دهید تا کاربران را به یک فایل PDF دیگر که شامل عنوان دیگری از دوره است، هدایت کند. عملا، شما می توانید کل دوره آموزش آفلاین را با برگزاری آزمون و سایر فعالیت های مرتبط با آموزش آفلاین به اتمام برسانید. این رویکرد نیاز به سازماندهی مناسب خواهد داشت، چرا که شما باید همه لینک ها را در طول زمان آماده کرده باشید.

جایی که فراگیران آنلاین می توانند لینک هایی مخصوص عناوین و وظایفشان پیدا کنند یک راهنمای منابع آنلاین قرار دهید. راهنما را به طبقه هایی تقسیم کنید تا افراد بتوانند به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.

راه حل سریع: جایی که فراگیران آنلاین می توانند لینک هایی مخصوص عناوین و وظایفشان پیدا کنند یک راهنمای منابع آنلاین قرار دهید. راهنما را به طبقه هایی تقسیم کنید تا افراد بتوانند به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی داشته باشند. برای لیست هایی که معمولا بایستی به روز شوند، یک سند گوگل بسازید و با مسئولان شرکت به اشتراک بگذارید.

4. از امنیت و ایمنی تجارب آموزش آنلاین اطمینان یابید.

سازمان های بسیاری وجود دارند که به دلیل وجود مسائل امنیتی نسبت به انتقال دوره آنلاین خود در قالب آفلاین حساس هستند. آنها نگرانند که داده هایشان به خطر بیافتد و یا پروتکل های رمزگذاری کافی نباشند. اکثر سیستم های مدیریت آموزشی با  اعمال مقیاس های امنیتی خاص این مسائل را اصلاح می کنند. اگرچه، محتواهای آموزشی آفلاین از یک حیث در امان هستند، آنها مورد حملات آنلاین قرار نمی گیرند. اما زمانی که شما قصد دارید محتوای آموزشی آنلاین قابل دانلود ارائه دهید، هم امکان حملات آنلاین وجود دارد و هم خطرات آفلاین، بنابر این باید از امنیت بالای محتواهای خود اطمینان حاصل نمائید.

راه حل سریع: شما می توانید محتوای آموزش آنلاین قابل دانلود خود را به وسیله اضافه کردن علامت ها، لوگو و یا رمز امن تر کنید. برای مثال، فراگیران بایستی برای نمایش فایل PDF رمز وارد کنند. این مقیاس ها همچنین از کپی رایت و حقوق مالکیت معنوی حمایت می کند.

5 مزیت ارائه محتوای آموزشی آنلاین قابل دانلود (2)

5. میزان پیشرفت در آموزش های آنلاین به طور خودکار بررسی می شود.

یکی از چالش برانگیزترین ابعاد دوره های آموزش سنتی، دنبال کردن پیشرفت فراگیر است. این چالش تقریبا برای فراگیر آفلاین که فقط به محتوای آموزشی کاغذی وابسته است نیز وجود دارد. اگرچه، دوره های آموزش آنلاین که محتوای آنلاین قابل دانلود دارند بهترین وضعیت را دارند.

فراموش نکنید که فراگیران علاوه بر این که قدرت دیدن مطالب آموزشی به صورت آفلاین را دارند، می توانند با دوره آنلاین پشتیبان گیری نیز همگام شوند. بسیاری از سیستم های مدیریت آموزشی اکنون این قابلیت ها را دارند.

فراگیر به راحتی می تواند فعالیت آموزشی یا ارزیابی آفلاین را روی ابزار خود انجام دهد و سیستم به طور خودکار وقتی آنها به اینترنت متصل شدند، به روز خواهد شد.

دوره آفلاین بازخورد سریع و مورد نیاز فراگیران را به آنان ارائه نمی کند. بنابراین، شما بایستی بازخورد جزئی را وقتی آنها با سیستم همگام می شوند به آنان ارائه نمایید. مطمئن باشید که کاربران شما این احساس را دارند که عملکرد و نقاط قوت و ضعفشان مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین در صفحه اجتماعی ارائه شده لینک هایی اضافی در جهت کمک به بهبود عملکردشان قرار دهید.

راه حل سریع: دوره آفلاین بازخورد سریع و مورد نیاز فراگیران را به آنان ارائه نمی کند. بنابراین، شما بایستی بازخورد جزئی را وقتی آنها با سیستم همگام می شوند به آنان ارائه نمایید. مطمئن باشید که کاربران شما این احساس را دارند که عملکرد و نقاط قوت و ضعفشان مورد بررسی قرار می گیرد.

همچنین در صفحه اجتماعی ارائه شده لینک هایی اضافی در جهت کمک به بهبود عملکرد آنان مانند ویدئو و فایل های آموزشی آنلاین قرار داده شود.

فراگیران نیاز دارند تا بتوانند به محتوای آموزشی آنلاین شما در هر نقطه از جهان و در هر زمانی دسترسی داشته باشند. محتوای آموزشی آنلاین قابل دانلود موانع اتصال به اینترنت را رفع می کند و به آنان قدرت افزایش دانش با توجه سرعتشان را می دهد.

مطالب مرتبط:

5 مزیت ارائه محتوای آموزشی آنلاین قابل دانلود (1)

5 مزیت ارائه محتوای آموزشی آنلاین قابل دانلود (2)

ادامه دارد ...

منابع:
elearningindustry.com
offering-downloadable-online-training-content ? CHRISTOPHER PAPPAS ?
Secure Online Training Experiences

بخش آموزش الکترونیک تبیان
تهیه:سید خاموشی، تنظیم:نیلوفر یاقوتی