تبیان، دستیار زندگی
سروقامتان ایران آخرین بازی مرحله گروهی المپیک را با شکست پشت سر گذاشتند. ایران صفر- روسیه 3. شاگردان لوزانو درحالی به مصاف تزارها رفتند که از پیش صعود هر 2 تیم به مرحله یک چهارم نهایی قطعی شده بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

والیبال ایران جاودانه می شود؟

سروقامتان ایران  آخرین بازی مرحله گروهی المپیک را با شکست پشت سر گذاشتند. ایران صفر- روسیه 3. شاگردان لوزانو درحالی به مصاف تزارها رفتند که از پیش صعود هر 2  تیم به مرحله یک چهارم نهایی قطعی شده بود.

بخش ورزشی تبیان
والیبال

اما تلاش بازیکنان هر 2 تیم برای کسب آخرین پیروزی و در واقع چهارم نشدن در گروه بود که در نهایت تیم ملی کشورمان این بازی را باخت تا در رده چهارم گروه B قرار بگیرد.
 بر اساس برنامه اعلام شده از سوی ستاد برگزاری مسابقات، تیم های اول دو گروه مرحله مقدماتی، در مرحله یک چهارم نهایی با تیم های چهارم گروه مقابل روبه رو می شوند، اما برنامه مسابقات تیم های دوم و سوم دو گروه بر اساس قرعه کشی مشخص شد. به این ترتیب ایران به عنوان تیم چهارم گروه B در این مرحله با ایتالیا بازی می کند و آرژانتین که در رده نخست گروه B ایستاد، در مرحله بعد با برزیل روبه رو می شود.
 بر اساس قرعه کشی که در پایان مرحله مقدماتی این رقابت ها انجام شد، کانادا تیم دوم گروه A با روسیه و لهستان تیم دوم گروه B با آمریکا مسابقه می دهند. ایران درحالی باید به مصاف ایتالیای قدرتمند برود که لوزانو سرمربی تیم ایران برای شاگردانش شانس صعود مقابل آتزوری بزرگ را قائل است و می گوید: «ایتالیا تیم خوبی است و تجربه زیادی در بازی های بین المللی دارد. اگر صد درصد توان مان را ارائه کنیم و ایتالیا تحت فشار قرار بگیرد، شاید نتواند بازی خود را ارائه دهد و احتمال صعود ما وجود خواهد داشت. امیدوارم این دیدار، بازی سال ایران باشد!»
 گفتنی است مرحله یک چهارم نهایی مسابقات والیبال مردان بازی های المپیک امروز و فردا برگزار می شود و با تغییری که در برنامه بازی ها ایجاد شد، ایران پنج شنبه به مصاف ایتالیا خواهد رفت. تیم ملی ایران در صورت پیروزی مقابل ایتالیا، در مرحله نیمه نهایی با برنده مسابقه تیم های آمریکا و لهستان روبه رو می شود.
برنامه مسابقات این مرحله به وقت تهران به شرح زیر است:

چهارشنبه - 27 مرداد
ساعت 17:30؛ روسیه - کانادا
ساعت 21:30؛ آمریکا  - لهستان

پنج شنبه - 28 مرداد
ساعت 1:30؛ ایران - ایتالیا
ساعت 5:45؛ برزیل - آرژانتین

تیم ملی ایران در صورت پیروزی مقابل ایتالیا، دراین بزنگاه تاریخی می تواند بزرگ ترین افتخار تاریخ خود را تجربه کند و در جمع چهار تیم برتر دنیا قرار گیرد. درصورت تحقق این رویا آنها باید در مرحله نیمه نهایی با برنده مسابقه تیم های آمریکا و لهستان روبه رو شوند. در برنامه اولیه زمان دیدار ایران - ایتالیا در مرحله یک چهارم نهایی المپیک ساعت 17:30 روز چهارشنبه اعلام شده بود که با برنامه جدید این دیدار ساعت 1:30 بامداد پنج شنبه برگزار خواهد شد.


منبع : اسپرت