تبیان، دستیار زندگی
یه رئیس جمهوری از علمای حوزه ی علمیه درخواست كرد كه با ارائه تئوری های اسلامی , دولت را حمایت كنند زیرا به اعتقاد وی نظارت علما سهم بسیار بالایی در اصلاح رفتار دولت و دستگاهها دارد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران دكترمحمود...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درخواست رییس جمهور از علمای حوزه علمیه

رئیس جمهوری از علمای حوزه ی علمیه درخواست كرد كه با ارائه تئوری های اسلامی , دولت را حمایت كنند زیرا به اعتقاد وی نظارت علما سهم بسیار بالایی در اصلاح رفتار دولت و دستگاهها دارد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران دكترمحمود احمدی نژاد دیروز چهارشنبه در پنجمین اجلاسیه ی مشترك جامعه ی مدرسین حوزه ی علمیه قم اظهار كرد : ما محتاج حمایت ونظارت هستیم . نظارت عمومی بسیار كارساز است , نظارت بزرگان و علما سهم بسیار بالایی در اصلاح رفتار دولت خواهد داشت و چشم بیدار شیعه می تواند به دولت كمك كند.
وی گفت : ما امروز برای اداره ی كشور به الگوها و احكام اسلامی نیازمندیم . جامعه نیازمند مجاهدت و تئوری پردازی در مباحث بانكی و پولی است كه بدون ارتباط با اسلام و تفكر علوی امكان حركت به سمت جلو برای آن وجود ندارد.
وی ادامه داد : ما برای اداره حكومت نیازمند دستورالعمل بسیار روشن هستیم . امروز بنای بسیاری از ساختارهای اداری و برنامه ریزی های اقتصادی و فرهنگی ما از تئوری های وارداتی است ; در حالی كه باید این تئوری ها پردازش شود تا در اجرا با مشكل مواجه نشویم .
وی با بیان این كه در طول 27 سال گذشته برخی اشتباهات صورت گرفته كه نمی توان گفت غیرعمد بوده اند , اظهار كرد : اشتباه اول نوع نگاه دولت و برنامه ریزان به آموزش وپرورش بود و با این نگاه كه تعداد معلمان كم است توجه به این بخش كاهش یافت در حالی كه بیشتر مردم ایران بهترین دوران زندگی شان در این دوره سپری می شود نیاز است كه توجه بیشتری به بحث آموزش وپرورش در كشور شود.
رئیس جمهور اشتباه دوم را سخن برخی از افراد دانست كه عنوان می كردند دولت جمهوری اسلامی چه ارتباطی با ترویج دین دارد.
احمدی نژاد با بیان اینكه مگر دولت اسلامی می تواند نسبت به دین و مبانی دینی بی توجه باشد , با اشاره به وجود قریب 60 هزار مسجد در كشور , گفت : متاسفانه بسیاری از این مساجد حتی از داشتن امكانات اولیه بهداشتی نیز محرومند. ما نمی توانیم بگوییم دولت به گونه ای وارد شود كه مساجد كه پایگاه مردم بوده به توجیه دولت بپردازند اما اعتقادمان این است كه وقتی دولت برای همه چیز بودجه می گذارد باید برای آبادی مساجد نیز پول بگذارد.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینكه حكومت اسلامی كه امروز لباس جمهوری اسلامی بر تن دارد وظیفه ای جز تمهید مقدمات برای ظهور حضرت امام زمان (عج ) ندارد , گفت : از چنین منظری جمهوری اسلامی باید سمت و سوی عدالت گستری و تعالی مادی و معنوی باشد و تلاش كند به جامعه ی مهدوی نزدیكتر شود.
او ادامه داد : امروز جمهوری اسلامی با یك حیات بالنده روبروست . مردم در طول انقلاب رنج و زحمت بسیاری كشیده و متحمل شده اند , اما سئوال اینجاست آیا با همین آهنگ و روش و سرعت می توان به اهداف انقلاب دست یافت
رئیس جمهور ادامه داد : ملت با مشكلات مهمی مواجه شده اند كه شاید مهمترین آن كم توجهی به عدالت بود. ما نمی توانیم به اسم پیشرفت , عدالت را فراموش كنیم ; در حالی كه توسعه ی كشور باید منبع رفاه اجتماعی می شد , به ضد عدالت تبدیل شده و قله های ثروت شكل می گیرد.
وی با بیان اینكه در دوران توسعه پس از مدتی متوجه شدیم كه عمران و آبادی كشور هزینه های بسیار بالایی را داشته است , گفت : گسترش فقر , تشدید شكاف طبقاتی , مدیرانی كه به بیت المال دست اندازی می كنند و در مراكز تصمیم گیری نفوذ كرده و قانون را دور می زنند , همه هزینه های این روند توسعه ای بوده اند.
احمدی نژاد گفت : برخی مسئولان سد بزرگی را در برابر اهداف انقلاب ایجاد می كنند , حتی اینها بسیاری از رسانه ها را در اختیار خود قرار داده اند. آنها استفاده از بیت المال را نه تنها مال خود می دانند بلكه ترویج هم می كنند. بسیاری این گرفتاری ها را توجیه كرده و حتی پای بزرگان را به میان می كشند كه این همان خلاف حركت به سمت عدالت است . وی افزود : وقتی حرمت بیت المال شكسته شود , همه گرفتار می شوند.
رئیس جمهور با تاكید براینكه نباید در مقابل فساد و تبعیض سكوت كرد , گفت كه آن مقدار كه در مقابل هتك می ایستیم باید در مقابل خلافهایی كه وجود دارد ایستادگی كنیم .
وی با تاكید بر اینكه با استفاده از تئوری های مادی نمی توان جامعه ی اسلامی را اداره كرد , گفت : تئوری های مادی كه در جامعه جا باز كرده اند برای تضعیف گروههایی خاص و استفاده سرمایه داران آمده اند. در فضایی كه مناسبات غیراسلامی و غیرعادلانه حاكم می شود نه تنها تئوری های پولی , بانكی و اقتصادی ما را به مقصد نمی رسانند بلكه روز به روز از مقصدمان دور می كنند.
او گفت : سالها بحث توسعه كردیم اما غافل ماندیم كه تعالی جامعه و كشور به تعالی مادی و معنوی منوط است . توسعه بدون فرهنگ ما را به جایی نمی رساند. حالا متوجه می شویم بی توجهی به فرهنگ , فضا را برای دشمن باز كرده است و آنها هرچه می خواهند آماده كرده و در جامعه منتشر می كنند.
وی در پایان با اشاره به اینكه در كشور بیش از 2,5 میلیون دانشجو وجود دارد و نصفی از آنها در خوابگاه زندگی می كنند بر ساخت خوابگاه برای این قشر تاكید كرد و گفت : در كنار همه ی این سخنان , علما باید راهها را نشان دهند و دولت نیز وظیفه ی خود می داند به بسط این اندیشه ها همت گمارد.
رئیس جمهور پس از پایان این اجلاس با علمای حاضر در اجلاس دیدار و گفت وگو كرد.
تاكید بر حق ایران در داشتن چرخه سوخت هسته ای
دكتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری با تاكید بر حق مسلم ایران در داشتن چرخه سوخت هسته ای اظهار داشت : دولت جمهوری اسلامی ایران با درایت , حوصله و تدبیر احقاق حق ملت ایران را دنبال می كند و با سربلندی به آن دسترسی پیدا خواهیم كرد.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی رئیس جمهوری شامگاه چهارشنبه در جمع هزاران نفر از مبلغان و طلاب علوم دینی در مدرسه فیضیه قم بااشاره به قطعنامه اخیر شورای حكام گفت : خوشبختانه برای اولین بار 13 كشور جرات كردند كه قاطعانه پیشنهادی سه كشور اروپایی علیه ایران رای ندهند.
وی افزود : اگر تدبیر كنیم و هوشیار باشیم قطعا این تعداد افزایش خواهد یافت .
احمدی نژاد در عین حال گفت : آنها خواستار تسلیم شدن ملت ایران هستند و تصور می كنند دوران یكصد سال قبل است , درحالی كه این دوران سپری شده است .
رئیس جمهوری با تاكید بر اینكه جمهوری اسلامی ایران هیچگاه از خطر استقبال نكرده و جنگ طلب نبوده است , از فشار قدرت های بزرگ به برخی كشورها برای موضع گیری علیه ایران سخن گفت و افزود : در سفر نیویورك در دیدار با برخی از سران كشورها به آنها گفتم كه انشاالله با همت ملت ایران به زودی در دنیا شرایطی فراهم می شود كه شما احساس فشار نخواهید كرد.
رئیس جمهوری , در بخش دیگری از سخنانش به طلاب و مبلغان حوزه علمیه قم , توضیح كرد كه « موضوع عدالت را در دستور كار تبلیغاتی خود قرار دهند » .
وی با بیان این مطلب كه اولین هدف جمهوری اسلامی ایران استقرار عدالت است , اظهار داشت : امروز مهمترین وظیفه ما تلاش برای استقرار عدالت در جامعه است .
احمدی نژاد گفت : كوشش در جهت استقرار عدالت , كوشش در جهتی است كه خداوند همگان را به آن سفارش كرده است , اگر این تلاش مستمر باشد , نتیجه آن استقرار حكومت عدل الهی در سراسر جهان است .
رئیس جمهوری با بیان این مطلب كه هر نوع تلاش و مشاركت مردم در تحقق عدالت در جامعه به عنوان سربازی برای امام زمان (عج ) است , اظهار داشت : امام زمان (عج ) نیز به دنبال عدالت جهانی هستند.
وی به وظایف دولت و مردم برای تحقق عدالت در جامعه اشاره كرد و گفت : دولت به عنوان وظیفه خود در تحقق عدالت , باید به مناطق محروم رسیدگی كند به گونه كه مناطق محروم كشور با مناطق برخوردار قابل قیاس باشد.
احمدی نژاد با بیان این مطلب كه این دولت اقداماتی را كه منافع عمومی تعداد بیشتری را تامین می كند , در اولویت قرار خواهد داد , اظهار داشت : دولت با رانت خواری , ارتشا , فساد مالی و فساد اخلاقی مبارزه خواهد كرد.
وی در عین حال , به وظایف مردم برای اشاعه عدالت در جامعه اشاره كرد و خطاب به مبلغان گفت : شما مبلغان باید مردم را با عدالت آشنا كنید.
وی بااشاره به نقش مبلغان در تقویت پایه های دوستی و محبت میان مردم , به آنان توصیه كرد در ایام ماه مبارك رمضان , برای تقویت پایه های محبت و دوستی میان مردم تلاش كنند.
رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش بااشاره به برخی از مشكلاتی كه مردم به خاطر برخی سیاست های غلط و دست اندازی های بدخواهان به بیت المال , با آن مواجه شده اند , اظهار داشت : بخاطر این سیاست های غلط و مشكلاتی كه دشمنان برای ما ایجاد كرده اند , امروزه بخش بزرگی از مردم در فقر و مشكل و تنگدستی بسر می برند.
وی بر لزوم تلاش جدی دولت برای زدوده شدن فقر از چهره جامعه اسلامی , تاكید كرد و مشاركت آحاد مردم در این عرصه را ضروری دانست .
احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش از انقلاب اسلامی به عنوان یك انقلاب مردمی كه همه معادلات جهانی را تحت تاثیر قرار داده است , نام برد و گفت : یكی از آفاتی كه انقلاب را تهدید می كند , فراموش كردن آرمانهاست .
رئیس جمهوری گفت : اگر مردم همواره بیدار و هشیار باشند , حركت انقلاب روبه جلو و صحیح و با نشاط خواهد بود.
وی گفت : مردم به عنوان یك ناظر همواره باید در مقابل انحرافات هشدار دهند و حفظ انقلاب به حفظ آرمانهای انقلاب بستگی دارد.
دیدار با آیت الله بهجت
دكتر احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران كه به قم سفر كرده بود بعدازظهر چهارشنبه با حضرت آیت الله محمدتقی بهجت , از مراجع تقلید , دیدار و گفت وگو كرد.
رئیس جمهوری در این دیدار گزارشی از روند امور جاری كشور و برنامه های آینده دولت خود را به ایشان ارائه كرد.
آیت الله بهجت نیز در این دیدار توفیق هرچه بیشتر دولت آقای احمدی نژاد در خدمت به مردم را خواستار شد.
رئیس جمهور همچنین بعدازظهر چهارشنبه مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه (س ) را زیارت كرد.