تبیان، دستیار زندگی
ست حضرت آیت اللّه العظمی مكارم شیرازى به مناسبت نزدیک شدن ایام اعتكاف در پیامی اعتكاف را برنامه سازنده برای قدرشناسان آن دانستند. حضرت آیت الله مكارم شیرازی، از مراجع عظام تقلید با اشاره به بركات این ایام، اعتكاف را عبادتی كا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعتكاف برنامه ای سازنده برای قدرشناسان دانست

حضرت آیت اللّه العظمی مكارم شیرازى به مناسبت نزدیک شدن ایام اعتكاف در پیامی اعتكاف را برنامه سازنده برای قدرشناسان آن دانستند.

حضرت آیت الله مكارم شیرازی، از مراجع عظام تقلید با اشاره به بركات این ایام، اعتكاف را عبادتی كامل خواند. متن این پیام كه در سایت اختصاصی ایشان درج شده است به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
از عباداتى كه صریحاً در قرآن مجید آمده و از جهاتى شباهت با حج و عمره دارد و ثواب آن هم با حج و عمره شبیه مى باشد اعتكاف است.
سه روز به خانه خدا پناه بردن
از همه چیز و همه كار بریدن و روزه داشتن
شب و روز به یاد خدا بودن و عبادت كردن و تلاوت قرآن نمودن
و سرانجام در خویش فرو رفتن و اندیشیدن و خودسازى كردن و به اصلاح عیوب خود و رفع كاستى ها پرداختن، برنامه سازنده عجیبى است براى آنها كه قدر آن را بشناسند و حقّ آن را ادا كنند.
پیغمبر اكرم(ص) با آن كه سنّ مباركش در مدینه كم نبود به اعتكاف اهمّیّت فوق العاده اى مى داد و حتّى در بعضى از سالها كه بر اثر غزوات اسلامى فرصت اعتكاف نیافت در سال بعد آن را قضا نمود.
بحمداللّه در سالهاى اخیر سنّت اعتكاف كه تقریباً فراموش شده بود رونق فراوانى یافته و گسترشى عظیم پیدا كرده، و همه قشرها از آن استقبال كرده اند كه در این میان، اقبال جوانان، بویژه طلاّب و دانشجویان عزیز و اساتید، اعم از برادران و خواهران بسیار چشمگیر است.
ما یقین داریم سنّت سازنده اعتكاف مى تواند تحوّل عمیقى در محیط ما خصوصاً در نسل جوان ما ایجاد كند.
من براى همه آنها موفّقیّت بهره گیرى از این عبادت بى نظیر را از درگاه ایزد متعال خواهانم و به همه آنها از صمیم دل دعا مى كنم و از همه آنها التماس دعا دارم.

شبستان