تبیان، دستیار زندگی
رد رهبر معظم انقلاب اسلامی  در دیدار امادوتومانی توره رئیس جمهور مالی و هیات همراه با ایشان تاكید فرمودند: همكاری با كشورهای آفریقایی بویژه كشورهای اسلامی از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است. ایشان با اشار...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رئیس جمهور مالی با رهبر معظم انقلاب دیدار كرد

رهبر معظم انقلاب اسلامی  در دیدار امادوتومانی توره رئیس جمهور مالی و هیات همراه با ایشان تاكید فرمودند: همكاری با كشورهای آفریقایی بویژه كشورهای اسلامی از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

ایشان با اشاره به تمدن و فرهنگ غنی و همچنین مواهب طبیعی كشورهای آفریقائی خاطرنشان كردند: برغم تلاش قدرت‌ها برای جلوگیری از بهره‌مندی مردم آفریقا از این مزایا، كشورهای آفریقایی با تحرك و نشاط علمی و عملی می توانند استعدادهای خود را به فعلیت برسانند.
رهبر معظم انقلاب با تاكید بر لزوم همكاری بیش از پیش كشورهای اسلامی افزودند: امروز یك اراده سیاسی و استكباری بر ضد اسلام شكل گرفته كه تنها راه مقابله با آن وحدت مسلمانان می‌باشد.
در این دیدار كه آقای خاتمی رئیس جمهور نیز حضور داشت، اقای امادوتومانی توره رئیس جمهور مالی با ابراز خرسندی از سفر به ایران، به جمعیت 85 درصدی مسلمان كشور مالی اشاره كرد و با تاكید بر لزوم توجه ویژه سازمان كنفرانس اسلامی به مشكلات كشورهای اسلامی بویژه آفریقائی یادآور شد: در این سفر مذاكرات خوبی در خصوص گسترش همكاری‌ها انجام گرفته كه امید است با پیگیری این گفت و گو‌ها، زمینه تحقق‌ عملی توافق‌ها فراهم آید.فارس