تبیان، دستیار زندگی
ود اردوی آموزشی سفیران تقریب به منظور ارتقای سطح علمی روحانیون کاروانهای حج اهل سنت با حضور 200 نفر از طلاب و روحانیون اهل سنت شافعی و حنفی برگزار می شود . به گزارش گروه دین و اندیشه "مهر" ، گروه شرکت کننده در این دوره...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اردوی آموزشی سفیران تقریب در تهران برگزار می شود

اردوی آموزشی سفیران تقریب به منظور ارتقای سطح علمی روحانیون کاروانهای حج اهل سنت با حضور 200 نفر از طلاب و روحانیون اهل سنت شافعی و حنفی برگزار می شود .

به گزارش گروه دین و اندیشه "مهر" ، گروه شرکت کننده در این دوره را 200 نفر تشکیل می دهند که از طلاب و روحانیون اهل سنت شافعی و حنفی از استانهای هرمزگان ، لارستان فارس ، کردستان ، گلستان و خراسان ، شرکت می کنند .

در این دوره ، آشنایی با اماکن مقدس مکه و مدینه ، بررسی و تحلیل مسائل سیاسی جهان اسلام در عصر حاضر، مباحث مناسک حج ، کلام مقارن ، فقه مقارن و نقد و بررسی آئین و وظایف روحانیون کاروانهای حج مطرح خواهد شد .

به گزارش خبرنگار "مهر" ، این روحانیون پس از آموزش موارد لازم ، با کاروانهای حج همراه شده و در راستای اطلاع رسانی دقیق به حجاج فعالیت می کنند .

طلاب و شرکت کنندگان در این اردو از طریق آزمونی که در استانهای محل اقامت خود برگزار شده ، انتخاب شده اند .

این اردوی آموزشی از 11 تا 16 تیرماه در دانشگاه مذاهب اسلامی در تهران برگزار می شود و اساتیدی چون مسیح مهاجری ، بی آزار شیرازی ، زمانی و علم الهدی در زمینه آموزش و ارائه مطالب مفید به شرکت کنندگان فعالیت خواهند کرد .

بر اساس اعلام روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ، آیت الله تسخیری دبیر کل مجمع در مراسم روز اول اردوی آموزشی سفیران تقریب در دانشگاه مداهب اسلامی شرکت و سخنرانی خواهد کرد