تبیان، دستیار زندگی
ند   دبیركل حزب‌الله لبنان روز گذشته به آمریكایی‌ها درباره پیامدهای هرگونه تجاوز به اماكن مقدس در كربلا و نجف هشدار داد و از آنان خواست هر چه سریعتر این دو شهر مقدس شیعه را ترك كنند. به گزارش از بیروت، سیدح...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شیعیان لبنان كفن می‌پوشند

دبیركل حزب‌الله لبنان روز گذشته به آمریكایی‌ها درباره پیامدهای هرگونه تجاوز به اماكن مقدس در كربلا و نجف هشدار داد و از آنان خواست هر چه سریعتر این دو شهر مقدس شیعه را ترك كنند.


به گزارش از بیروت، سیدحسن نصرالله در همایش «همبستگی شیعیان لبنان با مردم مظلوم عراق» كه در حومه بیروت برگزار شد، گفت: «آمریكایی‌ها باید بدانند كه باید شهرهای مقدس كربلا و نجف را ترك كنند تا مردم این دو شهر خود به امورشان رسیدگی كنند».


وی اشغالگران را تهدید كرد، در صورتی كه به قداست شهرهای كربلا و نجف كه حرمین امام حسین (ع) و امام علی (ع) در این دو شهر قرار دارد، بی‌حرمتی كنند، با اعمال انتقام جویانه روبرو خواهند شد.


دبیركل حزب‌الله لبنان تاكید كرد، هتك حرمت اماكن مقدس در عراق بی‌حرمتی به مسلمانان و به ویژه شیعیان است و ما در این صورت آرام نخواهیم نشست.


وی از شیعیان لبنان خواست، بعدازظهر جمعه كفن پوشیده و در حومه جنوبی بیروت اجتماع كنند تا با قاطعیت به آمریكایی‌ها نشان دهند، برای دفاع از اماكن مقدس در عراق آمادگی دارند.


سیدحسن نصرالله خاطر نشان كرد، این اجتماع حامل پیامی بسیار قوی به آمریكایی‌ها خواهد بود تا حرمت اماكن مقدس را نگه دارند و بدون قید و شرط آنجا را ترك كنند.


وی افزود: «عراقی‌ها راهی جز پایداری در برابر متجاوزان ندارند مبارزه حق مشروع و قانونی آنها است و هیچ كس نمی‌تواند این حق را از آنها سلب كند».


دبیركل حزب‌الله لبنان، عملیات بمبگذاری و حمله مسلحانه و تروریستی به برخی مراكز عراق و غیرنظامیان را محكوم كرد و گفت: «اینها مزدورانی هستند كه با این كار خود تنها به آمریكایی‌ها خدمت می‌كنند».


وی اقدامات نیروهای اشغالگر در عراق را یادآور اقدامات و جنایات صدام حسین دیكتاتوری رژیم سابق عراق دانست و از مردم عراق خواست تمام تلاش‌های آمریكایی‌ها را برای ایجاد شكاف و فتنه‌انگیزی بین گروه‌های مردم عراق اعم از كرد، شیعه و سنی نقش بر آب كنند.


سیدحسن نصرالله انتقال قدرت به مردم عراق را از سوی آمریكایی‌ها به مسخره گرفت و آن را یك مانور خواند كه آمریكایی‌ها با این اقدام خود قصد دارند، سلطه‌طلبی خود را تحمیل كنند و بر خلاف آنچه آمریكایی‌ها ادعا دارند برای گسترش دمكراسی نیست.