تبیان، دستیار زندگی
لم به گزارش رسا - مدیر محترم حوزه علمیه قم گفت : بخاطر وجود چند مشكل نمی‌شود حوزه‌ای با این عظمت كه مایه فخر و مباهات تشیع در این عصر و زمان است را زیر سؤال برد و من گاهی دستهای پنهانی را برای دامن زدن به این قضا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سخنان مدیر محترم حوزه علمیه در جمع مدیران حوزه‌های علم

به گزارش رسا - مدیر محترم حوزه علمیه قم گفت : بخاطر وجود چند مشكل نمی‌شود حوزه‌ای با این عظمت كه مایه فخر و مباهات تشیع در این عصر و زمان است را زیر سؤال برد و من گاهی دستهای پنهانی را برای دامن زدن به این قضایا احساس می‌كنم


حجت الاسلام حسینی بوشهری كه در جمع مدیران حوزه‌های علمیه سراسر كشور در قم سخن می‌گفت با اشاره به بمبارانهای تبلیغاتی علیه حوزه‌های علمیه برای ناامید كردن مسئولین گفت: امروز حوزه خیلی زنده و بالنده است البته تا وضع مطلوب خیلی فاصله دارد ولی هیچگاه این قدر كارها سامان نداشته است.
وی ادامه داد: ولی گاهی این واقعیات زیر پوشش دیدگاه‌های منفی پنهان می‌ماند و ما دست اندركاران را مأیوس می‌كند.
مدیر حوزه علمیه قم تأكید كرد: درحوزه امروز، طلبه جوان مسائل مستحدثه را در مجلات حوزه به نقد و بررسی می‌گذارد، مسئله‌ای كه هیچ یك از بزرگان و فقهای گذشته ما راجع به آن یك ذره اظهار نظر نكردند و اگر این به دست مرجع تقلید برسد، این شخص فاضل كه ده سال درس حوزه رفته و الآن اینچنین قلم می‌زند واستنباط می‌كند، لذت می‌برد . حجت الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود اصالت اخلاق و تربیت معنوی، استقلال فكری و فرهنگی، حفظ هویت تاریخی روحانیت و ارزشها، استقلال اقتصادی حوزه، ارتباط عمیق با مردم، حفظ و گسترش روحیة ژرف‌نگری در مباحث علمی را از اصول حاكم بر حوزه‌های علمیه برشمرد.
وی همچنین زمینه‌سازی و بررسی طلاب براساس معیارهای اصیل اسلام، گسترش آموزشها و ارزشهای حوزوی، بالندگی و بازنگری مستمر و دائم و ارزیابی همیشگی، وجود مقاطع تحصیلی و تنوع رشته‌های تحصیلی و اهتمام به جذب و گزینش افراد متعهد و با انگیزه و علاقمند را از دیگر اصول ذكر كرد.