تبیان، دستیار زندگی
خواننده «ممد نبودی» و «غریبانه» جدیدترین اثر خود را با موضوع پاسداشت شهدای مدافع حرم منتشر می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کویتی پور برای مدافعان حرم می خواند

خواننده «ممد نبودی» و «غریبانه» جدیدترین اثر خود را با موضوع پاسداشت شهدای مدافع حرم منتشر می کند.

فراوری: یاسمن پیشوایی- بخش هنری تبیان
غلام کویتی پور

غلام کویتی پور که چندین نسل با صدای این هنرمند خاطره دارند، پس از سالها سکوت بار دیگر به عرصه بازگشته و این بار اثری را در گرامی داشت مدافعان حرم تولید و خوانده است که به زودی منتشر می شود.

این تک قطعه که قرار است موزیک ویدئوی آن نیز تولید شود، «حریم» نام دارد که شعر این اثر از سروده های «علیرضا آذر» است و بهنام صبوحی نیز آهنگسازی آن را انجام داده است و با صدای غلام کویتی پور و دکلمه محمود سراجی تهیه شده است.

غلام کویتی پور در آستانه انتشار این تک قطعه، در توضیح دلایل تولید و انتشار این اثر گفت : «شهدای مدافع حرم از شهدای دفاع مقدس مظلومترند و با این قطعه خواستم دِینم را هر چند کوچک، به ساحت ایثار و مردانگی این عزیزان ادا کنم.

کویتی پور افزود: این اثر را نه یک گام، که یک همنوایی و همدلی میدانم با ایثارگرانی که با ایمان راسخ دینی و مواج در غیرت انسانی، برای حفظ ارزشهای بشری با هجرت به سوی مبارزه تا محو نمودن کفر و نفاق دست از ستیز نمی کشند.

این اثر به تهیه کنندگی موسسه فرهنگی «دلصدا» و تحت امتیاز موسسه «سراج» به زودی منتشر می شود.

غلام کویتی پور در سال 1337 در خرمشهر به دنیا آمد. پدرش خرمشهری و مادرش اهل آبادان بود. از سال اول راهنمائی در کاخ جوانان در شاخه موسیقی و خواندن فعالیت کرد و به خاطر صدای خوبش از طرف دبیرستان به پیشاهنگی معرفی می شود. برادر بزرگتر او مشوق وی در موسیقی بوده است. در سال 1356 به خوانندگی مذهبی روی آورد و در ایام محرم در مراسم عزاداری می خواند.

بعد از دیپلم و بعد از گذراندن دوره سربازی ، در سال 1359 جنگ تحمیلی شروع شد و کشور به خصوص شهرهای مرزی درگیر جنگ شدند، غلام نیز عازم جبهه شد. در جبهه کارش خواندن نبود، مربی آموزش نظامی بود، اما هرگاه لازم بود برای رزمنده ها می خواند.

کویتی پور از حماسه خوانان معروف در زمان جنگ ایران و عراق بود. از نوحه های معروف آن زمان می توان به «غریبانه»، «چنگ دل» و «دل پریشانم» اشاره کرد. همچنین وی به مناسبت آزادسازی خرمشهر نوحه حماسی معروف «ممد نبودی ببینی» را به یاد شهید محمد جهان آرا خواند که یکی از ماندنی ترین ملودی های موسیقی جنگ لقب گرفت و آهنگسازان بسیاری با تاسی به این قطعه برای جنگ موسیقی نوشتند. این ملودی از جمله ملودی های قدیمی این منطقه به شمار می رود.

کویتی پور تاکنون آلبوم هایی به نام های «غریبانه» و «غریبانه2» و «خاموش» را ارائه کرده است. او کنسرت هایی را نیز در قالب اجرای برخی قطعات همین دو آلبوم به روی صحنه برده است.


منابع:
تسنیم
همشهری آنلاین