تبیان، دستیار زندگی
کر خطیب نماز جمعه این هفته قم با بیان اینكه اگر اشغالگران قداست حرم امام حسین (ع) و حوزه علمیه‌ نجف و مراجع شیعیان را بشكنند، خداوند آنان را در زباله‌دان خواهد ریخت، تصریح كرد: دست‌آموزان امریكا بدانند در ایران روزی هم شاه، ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضرت آیت الله جوادی آملی در نماز جمعه این هفته قم متذکر

خطیب نماز جمعه این هفته قم با بیان اینكه اگر اشغالگران قداست حرم امام حسین (ع) و حوزه علمیه‌ نجف و مراجع شیعیان را بشكنند، خداوند آنان را در زباله‌دان خواهد ریخت، تصریح كرد: دست‌آموزان امریكا بدانند در ایران روزی هم شاه، نفت و سایر امكانات داشت، ولی چون خداوند را نداشت، خداوند او را در زباله‌دان ریخت.  وی افزود: سخن از این نیست كه دشمنان اسلام بمب اتم دارند، اسلام به جایی تكیه دارد كه امنیت او تأمین شده است.
 استاد حوزه‌ علمیه‌ قم بوش و اشغالگران را به تعقل فرا خواند و گفت: جناب پاپ، به او (بوش) بگوید كه سر عقل بیاید و آنها بدانند اگر بخواهند به ظلم و ستم ادامه دهند، مانند سپاه ابرهه توسط ابابیل نابود خواهند شد.
 وی با اشاره به شكنجه وحشیانه مسلمانان یادآور شد: اشغالگران عراق كار را به جایی رسانده‌اند كه آسایش و خواب را از مردم عراق گرفته‌اند و زندانیان مسلمان عراق را در زندان شكنجه می‌كنند و به بیت علما و مراجع تعرض می‌كنند.
 وی اضافه كرد: ما كشورهای اسلامی را در نهایت مظلومیت می‌بینیم و اشغالگران با نام دموكراسی بدترین اعمال وحشیانه را مرتكب می‌شوند و صدای زندانیان در عراق و افغانستان به گوش هیچ كس نمی‌رسد.
 خطیب نماز جمعه قم اماكن مقدس عراق را ناموس شیعه دانست و تأكید كرد: اگر به حوزه علمیه‌ نجف و حرم امام حسین (ع) و علما حمله شود، چه چیزی برای شیعیان می‌ماند و از خداوند بخواهید كه فرجی حاصل نماید.
 وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن هفته خانواده گفت: به فكر ازدواج جوانان باشید و جوانان به فكر این باشند كه با قناعت زندگی كنند. اگر سن ازدواج بالا برود، فحشا دامن‌گیر خواهد شد و جلوگیری از آن مشكل خواهد بود و آنگاه مشكل خانواده با یك جشنواره حل نخواهد شد.
 آیت الله جوادی آملی در ادامه ابراز امیدواری كرد كه دولت و مسئولان به لطف خدا از افزایش تورم جلوگیری كنند.
 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح فرودگاه امام خمینی (ره) تصریح كرد: نمی‌شود یك فرودگاه را چند بار افتتاح كنند و دوباره آن را ببندند.
 سخنران خطبه‌های نماز جمعه قم نمایشگاه كتاب را تشویقی برای نشر معارف اسلامی دانست و خاطر نشان ساخت: بخش فرهنگی هم گاهی با تلخ‌كامیهایی روبه‌روست. همان طور كه هیئت منصفه‌ای برای مطبوعات در نظر گرفته شده است، باید برای فیلمها هم چنین هیئتی ایجاد شود تا تمامی اعضای آن فیلم‌شناس باشند و بدون غرض‌ورزی به فیلمها اجازه پخش بدهند.
 وی با بیان اینكه مسئولان قضایی كشور باید پاسخگوی مطالبات دینی مردم باشند تا از قداست‌زدایی جلوگیری شود تأكید كرد: اگر قداست روحانیت و دین شكسته شود، دچار مشكل زیادی می‌شویم؛ روحانیت در اثر ارتباط با قرآن و عترت حرمت خاصی دارند، این مقام را خود روحانی باید حفظ كند.
 آیت الله جوادی آملی استقلال و پیدایش انقلاب را ثمره تلاش روحانیت به ویژه حضرت امام خمینی (ره) دانست و گفت: اگر از این لباس هتك حرمت و قداست‌زدایی شود، آنگاه احترام روحانیت نزد مردم كم خواهد شد و اگر جایگاه این لباس متزلزل شود، اصل نظام و جامعه متزلزل خواهد شد.