تبیان، دستیار زندگی
این روزها ورزشکاران ایرانی در رقابت های المپیک 2016 برزیل تلاش می کنند تا بتوانند پرچم ایران را به اهتزاز در بیاورند
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راز هدیه گرفتن ورزشکاران از رهبری

این روزها ورزشکاران ایرانی در رقابت های المپیک 2016 برزیل تلاش می کنند تا بتوانند با افتخار آفرینی های خود هویت ایرانی - اسلامی خود را در بزرگترین آوردگاه جهان به نمایش جهانیان بگذارند .

حسین محمدی- بخش ورزشی تبیان

رهبری و کیانوش رستمی

ورزش همواره یک میدان مناسب برای نشان دادن هویت ایرانی ملت بزرگ ایران بوده است و الحق و الانصاف این روزها ورزشکاران ایرانی با رعایت تمامی شرایط فرهنگی کشورمان توانسته اند حق خود را به خاک کشورشان ایران ادا کنند و دل میلیون ها ایرانی را شاد کنند .

مقام معظم رهبری همواره در دیدارهای گذشته با ورزشکاران از ورزشکارانی که به طور علنی در میدان قهرمانی از ارزش ها پاسداری می کنند تجلیل می کنند و اعتقاد دارند آن جوانی كه بعد از پیروزی، سجده شُكر به جا می آورد، یا فریاد بلندی با نام بزرگان دین از حنجره خارج میكند؛ این دارد معنویت و استقامت ملت را معرفی میكند.

حضرت آیت الله خامنه ای این قبیل رفتارها را همانند رفتن به میدان جنگ و جلوه ای از روحیّه قوی ایرانی مسلمان می دانند و همواره تاکید کرده اند : این نشان دهنده هویّت یک ملّت و استحکام عنصر و فلز مقاوم آنان است که در مقابل موج توهّمات و احساسات توهّم آمیز شکست نمی خورند و مغلوب نمی شوند و باید کاری کرد که محیط ورزش به این سمت حرکت کند.

وزنه برداران ایران پس از افتخار آفرینی و کسب دو مدال طلا بارها نام ایران را فریاد زدند و با سجده شکر تصاویر غرور انگیزی را برای مردم کشورمان به یادگار گذاشتند . سعید عبدولی نیز با کسب مدال برنز توانست پرچم کشورمان را به اهتزاز درآورد تا مردم ایران به ادامه افتخار آفرینی ها خوشبین باشند.

در سالهای اخیر ورزشکاران زیادی به دیدار آقا رفته اند و توانسته اند یادگاری های ماندگاری را برای خود از رهبر کشورشان به یادگار بگیرند . مقام معظم رهبری نیز رسم داشت وقتی ورزشکاران به دیدارش می روند، به آنها چفیه ای به عنوان یادگاری اهدا کند تا اینکه بهداد سلیمی در دیدار با رهبر معظم انقلاب دل به دریا زد و انگشتر عقیق ایشان را طلب کرد.

پیش از این آرش میراسماعیلی، حسین رضازاده و قهرمانان دیگری چفیه رهبری را به یادگار گرفته بودند. اما سال 91 بهداد سلیمی انگشتر آقا را گرفت و گفت این انگشتر را هرگز از دستم در نمی آورم و از خودم جدا نمی کنم.

سه سال بعد وقتی قرار شد قهرمانان ورزشی به ملاقات آقا بروند، کیانوش رستمی به مسئولان فدراسیون وزنه برداری گفت انگشتر عقیق مقام معظم رهبری را می خواهد. گویا از او خواسته شد قید این کار را بزند اما کیانوش گفت نه، من مطرح می کنم. آقا اگر صلاح بداند، خودش محبت می فرماید.

کیانوش این خواسته را در ملاقات با رهبر مطرح کرد و مقام معظم رهبری هم طبق معمول با لبخندی انگشترش را به کیانوش داد. انگشتری که رستمی می گوید برایش به شدت خوش یمن بوده است.

رستمی، مدال طلایش را هم به شهدای مدافع حرم تقدیم کرد که در واکنش به همین کار، همسران شهدای مدافع حرم از مرد طلایی ایران قدردانی کردند. حالا هم سازمان بسیج ورزشکاران قصد دارد با برگزاری مراسم تجلیل از مروجین اخلاق از کیانوش رستمی، سهراب مرادی و سایر ورزشکاران با اخلاق کشور قدردانی کند. سردار نقدی و سردار آذرنوش در حال برنامه ریزی برای استقبال سازمان بسیج و بسیج ورزشکاران از قهرمانان طلایی وزنه برداری هستند. آنها برنامه ویژه ای تدارک دیده اند. جالب است بدانید سهراب مرادی هم مدال طلای خود را به مقام معظم رهبری تقدیم کرد.