تبیان، دستیار زندگی
600 سال ازپیامبری حضرت نوح می گذشت.اما هنوز مزدم به خدا پرستی ایمان نیاورده بودند و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اولین کشتی تاریخ

٦٠٠سال ازپیامبری حضرت نوح می گذشت.اما هنوز مردم به خدا پرستی ایمان نیاورده بودند و همواره او و فرزندانش به نام سام، حام و یافث را مورد آزار و اذیت قرار می دادند.

اولین کشتی تاریخ

مردم در جهل و نادانی زندگی می کردند و بیش از همه حضرت نوح بود که  درمیان مشرکین، زندگی سختی را می گذراند.

در آن دوران سخت از طرف خداوند به حضرت نوح (ع) وحی رسید که: هیچ کدام از مردم این قوم که تو در میانشان هستی به یکتا پرستی ایمان نخواهند آورد حالا زمان آن رسیده که این قوم ظالم و وحشی، به سزای اعمالشان برسند.

خیلی زود طوفانی وحشتناک از راه خواهد رسید و تو برای این که از دست این طوفان در امان باشی باید کشتی بزرگی بسازی و به آن پناه ببری. حضرت نوح با تعجب پرسید: پروردگارا! من طریقه ساختن کشتی را نمی دانم. طولی نکشید که جبرئیل به نزد او آمد و چگونگی ساخت کشتی را به او یاد داد.

آن حضرت به همراه 3 پسر و بقیه یارانش شروع به ساختن کشتی کردند. مدت زیادی طول کشیدتا با تلاش شبانه روزی آن ها اولین کشتی بشریت به دستور خداوند و هدایت حضرت نوح ساخته شد. آن کشتی 450 مترطول، و 75 متر، عرض داشت.


چند روزی از ساخت کشتی می گذشت که دشمنان حضرت سر رسیدند و به او گفتند: خانه ما فرسنگ ها با دریا فاصله دارد . حال شما چگونه می خواهید این کشتی را به دریا برسانید؟ حضرت نوح که از وحی الهی آگاه بود به دشمنانش پاسخی نداد تا آن ها در نادانی خود باقی بمانند.

اولین کشتی تاریخ


مدتی بعد توسط جبرئیل (ع) پیغامی  دیگرآمد "لحظه طوفان نزدیک است." حضرت نوح به همراه 3 پسر و تمامی یارانش که تعداد آن ها به 80 نفر می رسید و پرندگان و احشامی که از آن ها نگه داری می کردند به درون کشتی رفتند و منتظر ماندند. مدت زمانی از انتظار آن ها گذشت، تا این که باران شدیدی گرفت آن باران تبدیل به سیل شد و همه جا را آب برداشت.

بعد از باران هم باد وزیدن گرفت و طوفان وحشتناکی پدید آمد، و همه جا را نابود کرد. دشمنان حضرت نوح که عمری او و صاحبانش را آزار داده بودند در میان طوفان به هلاکت رسیدند و کشتی حضرت نوح به همراه سرنشینانش در میان دریای طوفانی شناور شد و به هدایت خداوند به خشکی رسید.

حضرت نوح پس از آن طوفان 5350 سال زندگی کرد و در سن 950 سالگی در گذشت.

koodak@tebyan.com

شهرزاد فراهانی-
منابع: بچه های دریا
clip art
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.