تبیان، دستیار زندگی
حدود یک هفته است که این پیشنهاد از سوی شرکت بهره برداری مترو تهران به بهزیستی ارائه شده و در حال بررسی جزئیات آن هستیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

موافقت بهزیستی با راه‌اندازی مهدکودک در مترو

راه‌اندازی مهدکودک در مترو

حبیب الله مسعودی فرید در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تاکید بر آنکه برای راه اندازی مهد کودک در ایستگاه های مترو نیاز است تا جزئیات این طرح مورد بررسی قرار گیرد، گفت: حدود یک هفته است که این پیشنهاد از سوی شرکت بهره‌برداری مترو تهران به بهزیستی ارائه شده و در حال بررسی جزئیات آن هستیم.

وی افزود: در حال حاضر تنها از کلیات این طرح مطلع بوده و با آن موافق هستیم ولی برای چنین اقدامی نیاز است تا فضای فیزیکی، امنیت کودکان، صلاحیت مسئولان این مراکز برای نگهداری از کودکان و... به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه با تاکید بر آنکه بهزیستی اغلب در روستا، مناطق حاشیه ای و مناطق نیازمند اقدام به تاسیس مهد کودک دولتی کرده و عمدتا سایر مراکز به شکل غیر دولتی هستند، گفت: شرکت بهره‌برداری مترو تهران نیز برای تامین اعتبار این طرح اعلام آمادگی کرده است.

فرید همچنین گفت: به نظر می آید که ایستگاه های اصلی و مادر محل مورد نظر راه اندازی این مراکز باشند؛ زیرا امکانات ایستگاه ها در این باره بسیار مورد اهمیت است.

به گزارش ایسنا؛ چندی پیش مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با بیان آنکه تعداد زیادی از زنان کشور در حال حاضر دانشجو و یا شاغل هستند و هر روز با مترو به محل فعالیت خود تردد می کنند و مترو در خط 5 میزبان بانوان زیادی است که از استان البرز برای تحصیل و کار به تهران می آیند و اگر امکاناتی برای فرزندان آنان در مترو قرار داشته باشد، تردد آنان راحت تر و فعالیت آنان در محل کار و تحصیل تسهیل می شود، پیشنهاد احداث مهد کودک در ایستگاه های مترو را داد و تاکید کرد که مترو تهران آمادگی احداث مهدهای کودک با شرایط مختلف در ایستگاه های پرتردد مترو را دارد و در صورت تمایل سازمان بهزیستی کشور می‌توانند با اینکار فرصت های برابری برای زنان در زمینه شغلی و تحصیلی را فراهم آورند.



ISNA News Feed

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .