تبیان، دستیار زندگی
کتاب «برتری خفیف» نوشته جف اولسون به تازگی با ترجمه لطیف احمدپور و میلاد حیدری توسط نشر ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«برتری خفیف» در کتابفروشی ها

کتاب «برتری خفیف» نوشته جف اولسون به تازگی با ترجمه لطیف احمدپور و میلاد حیدری توسط نشر ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان

«برتری خفیف» در کتابفروشی‌ها

کتاب «برتری خفیف» نوشته جف اولسون به تازگی با ترجمه لطیف احمدپور و میلاد حیدری توسط نشر ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده است. جان کلام مطالب این کتاب، این نکته است که تصمیمات روزمره می توانند کلید اصلی موفقیت باشند. نسخه اصلی این کتاب در سال ۲۰۱۳ به چاپ رسیده است.

جف اولسون در ایالات متحده آمریکا و دیگر کشورهای جهان، برای بیش از ده ها هزار مخاطب سخنرانی کرده است. طی ۳۰ سال گذشته، او به صدها هزار نفر از مردم جهان کمک کرده تا به سطوح بالاتری از تعالی شخصی و استقلال مالی دست پیدا کنند. او خودش را یک دانشجوی همیشگی مکتب پیشرفت شخصی می داند و به همان اندازه ای که وقتش را به کسب موفقیت شخصی و مالی اختصاص می دهد، برای سلامتی و شادی نیز وقت می گذارد.

اولسون در حال حاضر، بخشی از زمانش را به کسب و کار در شهر دالاس ایالت تگزاس و بخشی را به خانواده اش در شهر فورت لادردیل ایالت فلوریدا اختصاص داده است. اولین ویرایش کتاب «برتری خفیف» در سال ۲۰۰۵ منتشر شد و بلافاصله به کتابی پرفروش در سطح آمریکا تبدیل شد. ۳ سال بعد، جف اولسون با همکاری بنیاد موفقیت، نسخه ای از این کتاب را با عنوان «موفقیت برای نوجوان ها: نوجوان های واقعی از برتری خفیف می گویند» برای نوجوان ها منتشر کرد که بین نزدیک به ۲ میلیون نوجوان توزیع شده است.

کتاب دو بخش اصلی دارد که بخش اول، «نحوه عملکرد برتری خفیف» و بخش دوم «زندگی کردن با برتری خفیف» نام دارد. عناوین فصل های بخش اول به این ترتیب هستند: ولگرد ساحلی و میلیونر، اولین عنصر، انتخاب، در انجام دادن اقدامات پیش پا افتاده ماهر شوید، آهسته تر بروید تا سریع تر برسید، در دام جهش کوانتومی نیفتید، راز شادی، اثر موجی، اما باید با یک سکه یک سنتی شروع کنید.

در بخش دوم هم این فصل ها از نظر مخاطب کتاب می گذرند: دو مسیر زندگی، مهارت یافتن در برتری خفیف، روی خودتان سرمایه گذاری کنید، یادگیری از مربی ها، از چهار هم پیمان برتری خفیف استفاده کنید، عادت های برتری خفیف را در خودتان پرورش دهید، سه گام تا تحقق رویاها، زندگی کردن با برتری خفیف، از این جا به کجا خواهید رفت و دعوت شخصی.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

آیا در حال بالا رفتن از منحنی موفقیت هستید، یا در حال سقوط کردن از منحنی شکست؟ درست در همین لحظه، دقیقا در همین نقطه از زندگی تان که روی دکمه تاخیر دست گذاشته اید، می توانید به هر دو صورت به این سوال پاسخ دهید. جایی که شما به سوی آن در حرکت هستید لزوما همان جایی نیست که بعد از ورق زدن این صفحه، یا کنار گذاشتن این کتاب یا وقتی که فردا صبح از خواب بیدار می شوید، به سمت آن در حرکت خواهید بود. آینده همانند گذشته نیست.

در حقیقت، همزمان نمی توانید در هر دو مسیر باشید. شما یا می توانید پایین را نگاه کنید، یا بالا را. یا می توانید پشت سرتان را نگاه کنید، یا پیش رویتان را. یا می توانید در آینه نگاه کنید، یا بزرگراه رو به رویتان را. تمامی اطلاعاتی که برای موفقیت نیاز دارید در این جا وجود دارد. همه ما همین حالا اقداماتی را در زندگی انجام می دهیم. همه کاری که لازم است انجام دهیم این است که انتخاب کنیم آن اقدامات در خدمت ما باشند و ما را توانمند سازند، و این نوع انتخاب کردن را ادامه دهیم.

در منحنی بالایی یا همان مسیر موفقیت قدم بگذارید و می بینید که با گذر زمان در هر حوزه ای از زندگی که بخواهید به موفقیت می رسید. و این موضوع می تواند در کمتر از زمانی که تصور می کنید به وقوع بپیوندد.

این کتاب با ۳۹۱ صفحه، شمارگان هزار و ۵۴۰ نسخه و قیمت ۲۲۰ هزار ریال منتشر شده است.


منیع: مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .