تبیان، دستیار زندگی
دبیر انجمن کارفرمایان تصفیه شکرگفت:با توزیع 50 هزار تن شکر در بازار،نوسانات قیمت فروکش کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازار شکر آرام شد

دبیر انجمن کارفرمایان تصفیه شکرگفت:با توزیع 50 هزار تن شکر در بازار،نوسانات قیمت فروکش کرده است.

بخش اقتصاد تبیان

شکر

غلامحسین بهمئی دبیر انجمن کارفرمایان تصفیه شکر با اشاره به تاثیر توزیع 50 هزار تن شکر در نوسانات قیمت در بازار اظهار داشت: با توزیع 50 هزار تن شکر در بازار نوسانات قیمت فروکش کرده به طوریکه هم اکنون نرخ هر کیلو شکر به زیر 4 هزار تومان رسیده است.

وی در خصوص پیش بینی قیمت شکر در روزهای آتی گفت: طبق پیش بینی انجمن قند و شکر، چغندرقند تا 15 شهریور ماه به بازار عرضه خواهد شد که در کنار واردات بر جو روانی قیمت شکر در بازار آزاد تاثیر گذار است.

بهمئی با اشاره به عرضه شکر در بورس بیان کرد: در حال حاضر هر کیلو شکر با نرخ 2 هزار و 520 تومان به طور محدود در بورس عرضه می شود.

دبیر انجمن کارفرمایان تصفیه شکر ادامه داد: به هر حال عرضه شکر در بورس بر روند قیمت ها تاثیر گذار بوده چرا که در غیر اینصورت قیمت هر کیلو شکر از 5 هزار تومان تخطی می کرد.

وی با اشاره به دلایل نوسانات شکر در ماه های اخیر تصریح کرد: تاخیر در واردات شکر  و کمبود ذخایر استراتژیک از جمله دلایل نوسانات اخیر شکر در بازار به شمار می رود.

توزیع قطره چکانی شکر در بازار

همچنین قاسمعلی حسنی عضو اتحادیه مواد غذایی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تا کنون عرضه 50 هزار تن شکر در بازار تاثیری بر روند کاهش قیمت ها در بازار نداشته به طوریکه هم اکنون هر کیلو شکر در عمده فروشی ها 3 هزار و 500 تومان و در خرده فروشی ها با احتساب 10 الی 12 درصد سود به فروش می رسد.

وی با بیان اینکه توزیع، نظارت و واردات شکر را بخش دولتی انجام می دهد،افزود: زمانی نوسانات قیمت فروکش می کند که بازار از شکر اشباع شود اما می توان گفت که هم اکنون توزیع شکر به صورت قطره چکانی در بازار صورت می گیرد.

حسنی در خصوص عرضه شکر در بورس بیان کرد: عرضه شکر در بورس تنها به افراد دارای پروانه تولیدی و به طور محدود صورت می گیرد از این رو تاثیر چندانی در حل مشکلات اخیر ندارد.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان