تبیان، دستیار زندگی
آیا می دانید موقع عاشق شدن چه اتفاقاتی در بدن تان رخ می دهد؟ آیا می دانید افراط و زیاده روی در انجام بازی های کامپیوتری برای سلامتی مضر است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اثرات عاشق شدن و فواید بازی کامپیوتری

آیا می دانید موقع عاشق شدن چه اتفاقاتی در بدن تان رخ می دهد؟ آیا می دانید افراط و زیاده روی در انجام بازی های کامپیوتری برای سلامتی مضر است، ولی انجام متعادل این بازی ها نه تنها ضرری ندارد، بلکه مفید نیز است؟ آیا عواملی که خطر ابتلا به دیابت نوع دو را زیاد می کنند، می شناسید؟ برای رسیدن به پاسخ این سئوالات مطالب این هفته بخش سلامت را بخوانید.

فرآوری: نیره ولدخانی - بخش سلامت تبیان
بازی

نشانه های از کار افتادن کلیه

نشانه های آسیب کلیه بسیار کلی و گاهی ظریف هستند و شاید افراد هرگز آن ها را نشانی از بیماری کلیوی تلقی نکنند، تا جایی که از دست رفتن 90 درصد از عمکلرد کلیه هم ممکن نشانه ی آشکاری نداشته باشد.

به این 6 درد خود برسید

درد زبان بدن است. یادتان باشد که نباید به سادگی از کنار برخی دردهای جسمی عبور کرد. در این مطلب شش دردی که می تواند یک بیماری کمابیش جدی در خود پنهان کرده باشد را با شما در میان می گذاریم.

9 دلیل سرگیجه و غش

سنکوپ یا غش کردن و احساس سرگیجه، نتیجه ی کاهش خون رسانی به مغز در یک دوره ی زمانی کوتاه مدت است. دلیل کند شدن جریان خون به سمت مغز می تواند از یک ضعف ساده تا سکته مغزی باشد. در اینجا 9 دلیل شایع برای احساس سبکی سر یا سرگیجه و غش کردن را بیان می کنیم.

زیر و بم سلامت پاها

در کشور فرانسه روز 9 ژوئن روز ملی پاهاست. البته به نظر می رسد با توجه به کار سختی که پاها انجام می دهند، باید یک روز جهانی برای آنها تعیین کرد. کار ساده ای نیست. همین پاهای نحیف روزانه حداقل پنج هزار تا شش هزار قدم راه می روند. امروزه خیلی از افراد را می بینیم که از درد پا شکایت دارند. بنابراین لازم است نسبت به سلامت آنها دقت بیشتری داشته باشیم. در ادامه چند باور در خصوص سلامت پاها را بررسی می کنیم.

وقتی عاشق می شوید، در بدنتان چه می گذرد؟

همه افراد در طول زندگی خود عشق را تجربه کرده اند. اما آیا می دانید که در زمان عاشقی چه اتفاقاتی در بدن تان رخ می دهد؟ هجوم عواطف عاشقانه باعث ایجاد علائم واقعی در بدن می شود که علم پزشکی به تشریح آن پرداخته است. اگر کنجکاو هستید بدانید که با عاشق شدن چه اتفاقاتی در بدن می افتد، خواندن ادامه مطلب را از دست ندهید.

15 فایده بازی های کامپیوتری و ویدئویی

بازی های ویدئویی از یک راه طولانی می آیند، از سال 1970 میلادی که عناوین ساده ی بازی وجود داشت. افراط و زیاده روی در انجام بازی های کامپیوتری و ویدئویی برای سلامتی مضر است، ولی انجام متعادل این بازی ها نه تنها ضرری ندارد، بلکه مفید نیز است. تحقیقات نشان می دهد فواید این بازی ها فراتر از سرگرمی و هماهنگی چشم و دست است. در اینجا 15 فایده شگفت انگیز این بازی ها را می گوییم.

عوامل خطر دیابت نوع دو کدامند؟

عوامل خطر زیادی برای ابتلا به دیابت نوع دو وجود دارد. بعضی از این عوامل به سوابق خانوادگی و ژنتیکی برمی گردند و همیشه با ما هستند، اما برخی از این عوامل قابل پیشگیری و کنترل می باشند.

قربانیان جوش و آکنه بخوانند

افرادی که زیاد جوش می زنند، خود را قربانی می دانند و مدام به خاطر این جوش های بدترکیب، به بخت و اقبال خود ناسزا می گویند. اما واقعیت این است که این جوش ها بی دلیل خودنمایی نمی کنند و گاهی عواملی باعث عرض اندام آنها می شوند که به فکرتان هم نمی رسد. در این مطلب به شایع ترین و گاها عجیب ترین عوامل بروز جوش ها اشاره می کنیم.

پایین بودن هورمون استروژن در زنان

استروژن یکی از دو هورمون بسیار مهم در بدن خانم هاست. این هورمون نه تنها مسئول عملکرد طبیعی بدن یک زن است، بلکه در عملکرد مناسب ذهنی او نیز نقش مهمی دارد. استروژن ارتباط نزدیکی با سلامت هیجانی زنان دارد. استروژن به اختلالات خلق و خو هم مربوط است.

دود قلیان خطرناک تر از دود سیگار

در حالی که بسیاری از استفاده کنندگان قلیان معتقدند خطر قلیان کمتر از سیگار است، ولی باید گفت استعمال قلیان همانند کشیدن سیگار خطراتی را برای سلامتی فرد در پی دارد. قلیان هم مشابه سیگار مواد مخدر نیکوتین دار را وارد بدن می کند و اثر سمی بر جای می گذارد.

ماساژ شکم، یبوست را برطرف می کند؟

اگر همیشه در جدال با یبوست هستید، خودتان می توانید با ماساژ، مشکلتان را برطرف کنید. ماساژ شکمی به دلایل گوناگون می تواند یبوست را درمان کند؛ مانند تحریک عضلات مسئول در ایجاد حرکات روده ای و کاهش استرس مزمن که بسیاری از افراد دچار مشکلات گوارشی با آن درگیر هستند.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.