تبیان، دستیار زندگی
یک روزنامه انگلیسی لیستی از خطرناک ترین کشورهای جهان از لحاظ عملیات تروریستی ارائه کرد که خطرناکترین کشور، عراق و بعد از آن افغانستان رتبه بندی شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افغانستان دومین کشور از لحاظ عملیات تروریستی


 یک روزنامه انگلیسی در گزارشی لیستی از خطرناک ترین کشورهای جهان از لحاظ عملیات تروریستی ارائه کرد که خطرناکترین کشور، عراق و بعد از آن افغانستان رتبه بندی شده است.

افغانستان دومین کشور از لحاظ عملیات تروریستی


روزنامه ایندیپندنت، چاپ انگلیس ضمن رتبه بندی خطرناک ترین کشورهای جهان از لحاظ حملات و عملیات  تروریستی در دوره اخیر، عراق را خطرناک ترین کشور خواند.
در این رتبه بندی که براساس شاخص تروریسم جهانی دسته بندی شده، عراق در جایگاه اول و سپس افغانستان، نیجریه، پاکستان و سوریه در رتبه های دوم تا پنجم و پس از آنها هند، یمن، سومالی، لیبی و تایلند قرار دارند.
فیلیپین، اوکراین، مصر، آفریقای مرکزی و سودان جنوبی در رتبه های یازدهم تا پانزدهم و پس از آنها سودان، کلمبیا،  کنیا، جمهوری کنگو، کامرون، لبنان، چین، روسیه در رتبه های بعدی هستند و نهایتا ترکیه در رتبه بیست و هفتم قبل از انگلستان قرار دارند. در این لیست انگلیس در رتبه 28 و فرانسه در رتبه 36 قرار دارد.
پیش از این هم افغانستان خطرناکترین کشور جهان برای كار خبرنگاری و خطرناکترین کشور برای زنان معرفی شده بود.
در گزارش اخیر سازمان ملل نیز آمده که در شش ماه اول سال 2016 میلادی دست کم 1601 فرد ملکی کشته و 3565 تن دیگر زخمی شده اند، از این میان تقریباً یک سوم تلفات را کودکان تشکیل می دهند.
به این ترتیب، در شش ماه نخست سال جاری میلادی 388 طفل کشته و 1121 کودک دیگر زخمی شده اند که 18 درصد بیشتر از تلفات اطفال در همین دوره زمانی سال گذشته است.
براساس این گزارش، گروه های ضدحکومتی که طالبان بزرگ ترین آن ها اند، مسئول 60 درصد این تلفات اند.
منبع: خبرگزاری جمهور