تبیان، دستیار زندگی
بله، البته شما می توانید مکمل زردچوبه را از بازار تهیه کنید و از خواص شگفت انگیز آن بهره ببرید اما وقتی خودتان می توانید به راحتی این مکمل را درست کنید چرا به کس دیگری پول بدهید تا این کار را برایتان انجام دهد؟
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هدی بانکی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برای خودتان مکمل زردچوبه بسازید!

بله، البته شما می توانید مکمل زردچوبه را از بازار تهیه کنید و از خواص شگفت انگیز آن بهره ببرید اما وقتی خودتان می توانید به راحتی این مکمل را درست کنید چرا به کس دیگری پول بدهید تا این کار را برایتان انجام دهد؟

هدی فریدی - بخش تغذیه و آشپزی تبیان
زردچوبه و عسل

بیشتر مکمل های موجود در بازار تحت نظارت منظم سازمانی نیستند و احتمالاً کیفیت بالایی ندارند.

چطور خودمان مکمل زردچوبه بسازیم؟

کار ساده ای است؛ در اینجا برایتان می گوییم چطور این کار را انجام دهید و چرا باید روزانه از این مکمل استفاده کنید.

چرا مکمل زردچوبه را باید هر روز مصرف کنید؟

در درمان های گیاهی، زردچوبه بسیار مورد توجه است دلیلش هم این است که این گیاه نه تنها قابلیت درمانی دارد بلکه می تواند از بروز بیماری پیشگیری نماید. زردچوبه یک داروی گیاهی و سنتی است که جزو عناصر اصلی در آشپزی بوده و به عنوان طعم و رنگ دهنده استفاده می شود. رنگ زرد زردچوبه ی زمینی از ریشه ی خشک شده یا ساقه ی زیرزمینی گیاه زردچوبه ناشی می شود.
زردچوبه از خانواده زنجبیل است و ریشه ی هردو گیاه شبیه هم هستند. عنصر فعال زردچوبه که خواص جادویی به آن داده است، کورکومین می باشد.

کورکومین دارویی قدرتمند است به دلیل داشتن این ویژگی ها:
* ضدالتهاب
* ضدمیکروبی
* ضدسرطان
* ضدقارچ
* ضدانعقاد خون
* آنتی اکسیدان
* ضد ویروس
* ضد دیابت
* پادزهر

چطور مکمل زردچوبه درست کنیم؟

زردچوبه خوب و با کیفیت تهیه کنید. ممکن است انواع مختلفی زردچوبه موجود باشد، می توانید پرس وجو کنید و نوعی را پیدا کنید که حاوی بالاترین میزان کورکومین باشد.
شما حدوداً به یک سوم فنجان پودر زردچوبه نیاز دارید. این مقدار زردچوبه را با 3 قاشق غذاخوری عسل خالص ترکیب کنید. این ترکیب را با قاشق هم بزنید تا خمیرمانند شود. از این خمیر، قرص های توپ مانند کوچکی درست کنید؛ به اندازه ای که بتوانید آن را ببلعید، این توپ های کوچک را روی ورقی از کاغذ روغنی ردیف کنید و این ورق را در فریزر بگذارید تا سفت و جامد شود.

زردچوبه از خانواده زنجبیل است و ریشه ی هردو گیاه شبیه هم هستند. عنصر فعال زردچوبه که خواص جادویی به آن داده است، کورکومین می باشد

این مکمل دست ساز کافی است فقط 24 ساعت در فریزر بماند تا برای نگهداری به اندازه لازم سفت شود. سپس این قرص های توپی شکل را در ظرفی که درپوش محکمی دارد قرار دهید تا از رطوبت دور بماند. این ظرف را در فریزر بگذارید. مکمل زردچوبه ای که خودتان درستش کرده اید آماده است. روزی یک یا دو عدد از این مکمل مصرف کنید و نتایج شگفت انگیزش را ببینید.
یکی از دلایل اینکه توصیه می شود خودتان مکمل های لازم را درست کنید این است که بیشتر مکمل های موجود در بازار تحت نظارت و کنترل سازمان مربوطه تهیه نمی شوند و از نظر کیفی نمی توان به آن ها کاملاً اطمینان کرد؛ یعنی ممکن است در قرص هایی که می خواهید هر روز بخورید هر چیزی موجود باشد!
واقعیت این است که مکمل های تولید شده توسط سازنده ها ممکن است در مورد عناصر موجود در آن همه چیز را به شما نگویند و این که چه تاثیری روی بدنتان دارد و حتی شاید دارای موادی باشند که به ضرر سلامتتان باشد بدون اینکه بدانید! اگر اصرار دارید از مکمل های بازاری استفاده کنید حتماً نوعی را تهیه کنید که توسط سازمان مرتبط تائید شده باشد، برچسب آن را چک کنید و به تاریخ مصرف آن توجه داشته باشید.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.