تبیان، دستیار زندگی
خبرنگار اعزامی صدا و سیما به برزیل در حین گزارش بازی های المپیك شایعه تلگرامی فوت احسان علیخانی را به عنوان یك خبر رسمی اعلام كرد ؛ این اتفاق یادآور گاف علیفر و رشیدپور است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرگ علیخانی و ماجرای امیر دولاب

خبرنگار اعزامی صدا و سیما به برزیل در حین گزارش بازی های المپیك شایعه تلگرامی فوت احسان علیخانی را به عنوان یك خبر رسمی اعلام كرد ؛ این اتفاق یادآور گاف علیفر و رشیدپور است.

فرآوری:منیژه خسروی - بخش سینما و تلویزیون تبیان
علیخانی


 «مهدی توتونچی خبرنگار اعزامی صدا و سیما به المپیک لحظاتی پیش خبر مرگ احسان علیخانی مجری معروف تلویزیون را اعلام کرد اما با شک و تردید. او گفت: امیدوارم خبر درگذشت احسان علیخانی صحت نداشته باشد.» این خبر برای لحظاتی رسانه ها را به شوكه كرد. طبیعی هم هست چون خبر روی آنتن زنده تلویزیون بیان می شود و احتمالا صحتش می رود.بلافاصله فرشید شکیبا مدیر روابط عمومی «ماه عسل» و از نزدیکان احسان علیخانی خبر درگذشت احسان علیخانی مجری «ماه عسل» را تکذیب کرد و گفت: وی در صحت سلامت هستند.

یك هفته است شایعه فوت علیخانی در برخی كانال ها دست به دست می شود اما كمتر كسی آن را باور می كند. خبرنگار صدا و سیما چرا باور كرده؟ اصلا مگر جناب توتونچی مسول اطلاع رسانی است؟  آن هم در شرایطی كه در برزیل است و به منبع موثق دسترسی مستقیم ندارد.

چند دقیقه بعد هم كانال سینما دیلی به نقل از علیخانی خبر را شایعه دانست. حالا مهدی توتونچی چرا چنین اشتباه هولناكی مرتكب شده احتمالا به خاطر اعتماد به شایعات كانال های تلگرامی است.
یك هفته است شایعه فوت علیخانی در برخی كانال ها دست به دست می شود اما كمتر كسی آن را باور می كند. خبرنگار صدا و سیما چرا باور كرده؟ اصلا مگر جناب توتونچی مسول اطلاع رسانی است؟ آن هم در شرایطی كه در برزیل است و به منبع موثق دسترسی مستقیم ندارد. رفتار مهدی توتونچی یادآور گاف اخیر رضا رشیدپور و اشتباه سرهنگ علیفر است. رشیدپورپور بدون تحقیق یك نامه طنز را به عنوان سند در تلویزیون معرفی می كند و علیفر نام سازنده یك ورزشگاه را «دولاب امیر» می داند. حالا معلوم می شود وضع علیفر به اندازه رشیدپور و توتونچی وخیم نیست.


منبع: صبا،سینما