تبیان، دستیار زندگی
صادقی با اشاره به قانونی بودن لغو کنسرت ها،با بیان اینکه این اقدام قانونی و طبق خواست عمومی است، گفت: اجرای قانون و حدود الهی جهاد فی سبیل ا... است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیا لغو کنسرت ها قانونی است؟

صادقی با اشاره به قانونی بودن لغو کنسرت ها،با بیان اینکه این اقدام قانونی و طبق خواست عمومی است، گفت: اجرای قانون و حدود الهی جهاد فی سبیل ا... است.

بخش حقوق تبیان
غلامعلی صادقی

قاضی غلامعلی صادقی دادستان عمومی و انقلاب مشهد با اشاره به مباحث مربوط به لغو کنسرت ها گفت: متأسفانه در این زمینه شاهد برخی بداخلاقی ها  و برخی اظهارات غیرمسئولانه هستیم؛ اما مجموعه قضایی استان خراسان رضوی بدون توجه به اینگونه بی انصافی ها و با هدف جلب رضایت خداوند متعال و مردم شریف بر اجرای قانون و شرع مسرّ می باشیم.

وی  افزود: طبق قانون اساسی حاکمیت اسلامی مکلف است که اقداماتی را در جهت رشد فضائل اخلاقی و انسانی ساماندهی نماید و ما بعنوان شهروند و خدمتگزار جامعه اسلامی مکلفیم از هرگونه اقدام در این زمینه حمایت کنیم؛ اما طبق مستندات موجود از برگزاری برخی کنسرتها که مورد اعتراض عموم مردم و مومنین نیز شده است چنین چیزی را استنباط نمی کنیم و بدیهی است برگزاری مراسم توأم با قانون شکنی و خلاف شرع موجب رشد فضائل اخلاقی و انسانی در جامعه اسلامی نخواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد خاطرنشان کرد: وظایف و اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد طبق قانون مشخص است و به عقیده ما نشاط مردم با گناه و ارتکاب به جرم تأمین نخواهد شد و این مسیر که برخی ناآگاهانه به آن دامن می زنند یک مسیر اشتباه و انحرافی است و هنر مسئولان این باید باشد که به درستی به وظیفه قانونی خود عمل نمایند

صادقی تصریح کرد: وظایف قوای سه گانه و تکالیف هر یک از دستگاه ها و سازمان ها طبق قانون مشخص شده و طبق اصل تفکیک قوا هر سازمان موظف است به وظیفه خود عمل کند.

وی ادامه داد: تکلیف دستگاه قضایی اجرای عدالت و نظارت بر حُسن اجرای قانون است و براین اساس مدعی العموم موظف است هر جا انحرافی از مسیر شرع و قانون مشاهده نمود با هدف پیشگیری از وقوع جرم؛ جلوی آن را بگیرد.

دادستان مشهد با اشاره به قانونی بودن لغو کنسرت ها، با بیان این اقدام قانونی و طبق خواست عمومی است، گفت: اجرای قانون و حدود الهی جهاد فی سبیل ا... است.

وی افزود: روند صدور مجوزهای قانونی مشخص است و مجموعه قضایی استان خراسان رضوی نیز در چارچوب سیاستهای کلی دستگاه قضایی کشور اقدام می کند و معتقدیم علاوه بر صدور مجوز برگزاری یک مراسم مانند کنسرت باید تمامی سازوکارهای قانونی و نظارتی در ادامه مسیر یعنی قبل، حین و بعد از برگزاری کنسرت دیده شود چه بسا یک کنسرت از مبادی قانونی مجوزات لازم را دریافت نماید اما این به تنهایی کافی نیست و به دلیل عدم تعهد برگزار کنندگان کنسرت شاهد وقوع خلاف شرع و قانون باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد خاطرنشان کرد: وظایف و اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد طبق قانون مشخص است و به عقیده ما نشاط مردم با گناه و ارتکاب به جرم تأمین نخواهد شد و این مسیر که برخی ناآگاهانه به آن دامن می زنند یک مسیر اشتباه و انحرافی است و هنر مسئولان این باید باشد که به درستی به وظیفه قانونی خود عمل نمایند.


منبع : میزان