تبیان، دستیار زندگی
فت یكشنبه 6/12/1385 ورزشگاه: آزادى پرسپولیس 3 گل ها: مهرزاد معدنچى (پنالتی 60 ) ؛ فراز فاطمى ( 84 ) ؛ و كریم باقری (91) پیكان 4 گل ها: میثم خسروى (14 ) محسن بیاتى نیا (26) ؛ ایمان حیدرى (49) ؛ محمدرضا طهماسبى (55 پنال...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیکان ؛ پرسپولیس را زیر گرفت


یكشنبه 6/12/1385

ورزشگاه: آزادى

پرسپولیس 3

گل ها: مهرزاد معدنچى (پنالتی 60 ) ؛ فراز فاطمى ( 84 ) ؛ و كریم باقری (91)

پیكان 4

گل ها: میثم خسروى (14 ) محسن بیاتى نیا (26) ؛ ایمان حیدرى (49) ؛ محمدرضا طهماسبى (55 پنالتی )

داور: محسن تركى

كمك ها: رضا سخنران و مرتضى كریمى

اخطار:

مرتضى عزیزمحمدى و على باقرى (پیكان) كریم باقرى و علیرضا واحدى نیكبخت (پرسپولیس)

پرسپولیس در روزى كه بیشتر نفرات خود را در اختیار داشت و از حمایت تماشاگرانش هم بهره مى برد مغلوب پیكان شد تا اوضاع این تیم بدتر از قبل و بحرانى جلوه كند.

اولین اشتباه بازی را خود دنیزلی با اشتباه چیدمان بازیکنان آغاز کرد و با عقب کسیدن دو هافبک تهاجمی خود (آشوبی و نوری) و منتقل کردن ساها و شیث رضایی به کناره های زمین باعث شد تا خط دفاعی پرسپولیس در نیمه اول به اندازه کل بازی های لیگ دچار اشتباه شود و دو گل از تیم پیکان دریافت کند .

پیکان كه در 4 بازى قبلى اش تنها یك گل زده و البته دروازه خود را بسته نگه داشته بود، مقابل پرسپولیس تبدیل به گلوله آتشى شد كه هر حركت حمله ورانه اش كریمى را به واكنش وا مى داشت و خطرى روى دروازه مى آفرید.

پرسپولیس كه در این بازى با اضافه شدن زیاد شعبو در تركیب تهاجمى اش نیز دست برده بود باز هم مثل هفته هاى گذشته تنها در خلق موقعیت موفق بود اما مهاجمان این تیم همچنان موقعیت هاى متعدد گلزنى را هدر مى دادند تا هر لحظه كه مى گذرد شكست بیشتر از قبل روى سرشان سایه بیندازد.

در روزى كه مهرزاد معدنچى و علیرضا واحدى نیكبخت بد بازى مى كردند حضور كریم باقرى در میانه میدان هم مفید نبود و اشتباهات خط دفاعى پرسپولیس بار دیگر این تیم را تا اوج بحران پیش برد. در این بازى تیم دنیزلى باز هم از ناحیه دفاعى اش ضربه خورد و پرسپولیس در نیمه دوم نیز 2 گل دیگر دریافت کرد تا جو ورزشگاه برای سرخپوشان سنگین شود .

در سوى دیگر میدان، پیكان تیم كاملاً تاكتیكى و بدون حاشیه اى بود كه بعد از شكست استقلال دیگر قطب فوتبالى را هم از پیش رو بر داشت تا به عنوان یك مدعى مطرح شود. این تیم با ساموئل دارابینیان آنقدر خوب و مثبت كار مى كند كه نمى شود از آن چیزى نگفت. وجود مهره هاى شاخصى مثل محمدرضا طهماسبى، مرتضى عزیزمحمدى و ایمان حیدرى در خط میانى، مدافعان مستحكمى مثل معمار و تاجیك در قلب خط دفاعى و تمام كننده اى نظیر بیاتى نیا كه این روزها خوب گل مى زند پیكان را تبدیل به تیمى یكدست و دوست داشتنى كرده كه حالا سكوهاى بالایى جدول را نیز در اختیار دارد.

از سویى پیروزى بزرگ پیكانى ها را باید به نام محمد محمدى نوشت. دروازه بان اسبق پرسپولیسى ها با انگیزه اى مضاعف رودرروى تیم سابقش ایستاد و با دلخورى نسبى از این تیم نمایشى كم نقص و تحسین برانگیز ارایه كرد تا آسمانى پوشان ایران خودرو برنده بزرگ هفته بیستم لیگ برتر لقب گیرند.

باخت سنگین پرسپولیس به پیكان در فاصله ? روز تا بازى مقابل سایپا وضعیت این تیم را بدتر از قبل كرد و با عدم نتیجه گیرى در بازى جمعه آینده مى شود گفت آخرین میخ ها بر تابوت پرسپولیس كم رمق 85 – 86 فرود خواهد آمد.

براى پرسپولیس باخت با 4 گل مقابل پیكان و ابومسلم بسان یك فاجعه بزرگ و انهدام كلى بود چرا كه تاریخ فوتبال اینچنین شكست هایى را كمتر به خود دیده و شوك ناشى از این شكست به راحتى برطرف نخواهد شد

در حاشیه دیدار پرسپولیس – پیکان

محمد محمدی، دروازه‌بان‌ پرسپولیس‌ که‌ با بى‌مهرى‌ دنیزلى‌ و انصارى‌فرد از این‌ تیم‌ کنار گذاشته‌ شد، دیروز با پیراهن‌ پیکان‌ به‌ سمت‌ نیمکت‌ این‌ تیم‌ نرفت. او با دسته‌ گل‌ به‌ سمت‌ هواداران‌ پرسپولیس‌ رفت‌ که‌ حسابى‌ هم‌ مورد تشویق‌ قرار گرفت.

سنت‌شکنى‌ اسکوربورد

اسکوربورد ورزشگاه‌ آزادى‌ دیروز سنت‌شکنى‌ کرد. اسکوربورد تمامى‌ صحنه‌هایى‌ که‌ به‌ نفع‌ پرسپولیس‌ بود، خصوصاً‌ دو صحنه‌ پنالتى‌ این‌ تیم‌ را چندین‌ بار نشان‌ داد.

پروین‌ تشویق‌ شد

بعد از گل‌ دوم‌ پیکان، استقلالى‌هاى‌ حاضر در ورزشگاه‌ ضمن‌ سینه‌زنى‌ با شعار «على‌سلطان» خواهان‌ بازگشت‌ پروین‌ به‌ پرسپولیس‌ شدند. تماشاگران‌ سرخ‌ نیز بعد از خوردن‌ گل‌ چهارم، فریاد «پروین‌ برگرد به‌ تیمت» را سردادند.

اعتراض‌ عجیب‌ به‌ داور

در حالى‌ که‌ محسن‌ ترکى‌ در طول‌ 90 دقیقه‌ حسابى‌ به‌ پرسپولیسى‌ها حال‌ داده‌ بود، تماشاگران‌ سرخ‌ او را هم‌ در باخت‌ پرگل‌ تیمشان‌ مقصر مى‌دانستند. این‌ داور هم‌ از فحاشى‌ تماشاگران‌ پرسپولیس‌ در امان‌ نماند.

انتقاد از کریمى‌ و شعبو

تماشاگران‌ پرسپولیس‌ روى‌ گل‌ دوم‌ پیکان‌ به‌ شدت‌ نسبت‌ به‌ فرشید کریمى‌ اعتراض‌ کردند، اما او فقط‌ مى‌خندید. همچنین‌ آنها به‌ خاطر خریدن‌ زیاد شعبو به‌ دنیزلى‌ اعتراض‌ داشتند و معتقد بودند که‌ این‌ بازیکن‌ اصلاً‌ گلزن‌ نیست.

پرسپولیس‌ تشویق‌ نشد

بعد از به‌ ثمررساندن‌ گل‌ اول‌ پرسپولیس، لیدرها از تماشاگران‌ خواستند تیمشان‌ را تشویق‌ کنند اما هواداران‌ دل‌ و دماغ‌ تشویق‌ کردن‌ نداشتند و به‌ خواسته‌ لیدرها توجه‌ نکردند.

فحاشى‌ به‌ دنیزلى‌

پس‌ از گل‌ چهارم‌ پیکان، تماشاگران‌ دیگر تحمل‌ خود را از دست‌ دادند و به‌ دنیزلى‌ فحاشى‌ کردند. آنها همچنین‌ با شعار « پرسپولیس‌ بى‌غیرت‌ نمى‌خواهیم، نمى‌خواهیم» و «دنیزلى‌ حیاکن، پرسپولیس‌ را رها کن» نارضایتى‌ خود را از بازى‌ تیمشان‌ اعلام‌ کردند.

انصارى‌فرد فرار کرد

پرسپولیسى‌ها بعد از فحاشى‌ به‌ دنیزلی، به‌ مدیرعامل‌ تیمشان‌ هم‌ رحم‌ نکردند. فحاشى‌ به‌ انصارى‌فرد آنقدر زیاد بود که‌ او مجبور به‌ ترک‌ و فرار از جایگاه‌ شد. البته‌ مدیرعامل‌ سرخپوشان‌ با حضور در اتاق‌ مانیتورینگ‌ ورزشگاه، از نزدیک‌ ادامه‌ مسابقه‌ را تماشا کرد.

حاضران‌ در جایگاه‌

احمدرضا عابدزاده، افشین‌ پیروانی، حسین‌ کعبی، وینگو بگوویچ، نعیم‌ سعداوی، محمدحسن‌ انصارى‌فرد، سعید راد، مهدى‌ دادرس‌ و احسان‌ خرسندى‌ نفراتى‌ بودند که‌ با حضور در جایگاه‌ از نزدیک‌ این‌ بازى‌ را تماشا کردند.

ابراز تأ‌سف‌ عابدزاده‌ و بگوویچ‌

عابدزاده‌ و بگوویچ‌ که‌ سابقه‌ حضور در پرسپولیس‌ را دارند، پس‌ از پایان‌ این‌ مسابقه‌ از نتیجه‌ به‌ دست‌ آمده‌ ابراز تأ‌سف‌ کردند.

آنها از اینکه‌ پرسپولیس‌ در حضور تماشاگرانش‌ بازى‌ را به‌ پیکان‌ واگذار کرد، اظهار ناراحتى‌ کردند.

درخشش‌ باقرى‌

کریم‌ باقرى‌ که‌ براى‌ اولین‌ بار در طول‌ فصل‌ در خط‌ هافبک‌ به‌ میدان‌ رفته‌ بود، توانست‌ ضمن‌ ارائه‌ بازى‌ خوب، یک‌ گل‌ زیبا هم‌ به‌ ثمر برساند.هر چند بسیاری از رسانه ها کاپیتان پرسپولیس را عامل شکست پرسپولیس می دانستند اما کریم باقری در نیمه دوم برای زدن گل همه کار کرد شوت زد ، به تیر زد و ... و همچنین

تماشاگران‌ از نحوه‌ بازى‌ کاپیتان‌ تیمشان‌ رضایت‌ داشتند.

دنیزلی :اگر از پرسپولیس اخراج شوم برایم مهم نیست

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: حتی اگر پس از شکست برابر پیکان از پرسپولیس اخراج شوم وقوع این اتفاق چندان برای من اهمیت ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی دنیزلی پس از شکست 4 بر 3 تیمش برابر پیکان با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: در تیم پرسپولیس وظیفه ام را انجام می دهم. به این تیم آمده ام تا وضعیت آن را سر و سامان بخشم، به این کار باور دارم و تا جایی که در توانم باشم به کارم ادامه خواهم داد.

وی ادامه داد: در صورتی که مسئولان پرسپولیس تمایل به ادامه همکاری با من نداشته باشند تصمیم آنها برایم چندان اهمیت ندارد. این برای اولین بار نیست که چنین تصمیمی برای من اتخاذ می شود. از هر تیمی که جدا شده ام به هیچ وجه ناراحت و غمگین نشدم اما همان تیم هایی که مرا از دست داده اند از جدایی دنیزلی غمگین می شوند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اذعان داشت: در خصوص این بازی کوتاه صحبت می کنم. در هر 15 سال تنها یک بار چنین اتفاقی رقم می خورد که تیمی مانند پیکان به این راحتی به گل برسد. باید بگویم در تیم پرسپولیس تنها بعضی از بازیکنان برای تیم بازی می کنند و باقی برای خود به دنبال توپ می دوند طبیعی است آنها که در خدمت تیم هستند تنها به ما کمک می کنند و باقی بازیکنان تیم حریف را یاری می رسانند.

وی با تاکید بر این نکته که شکست پرسپولیس برابر پیکان برای من بسیار دردناک بود گفت: از شکست پرسپولیس ناراحتم اما قلبا احساس ناراحتی نمی کنم زیرا هر آنچه برای آماده سازی تیم لازم بود انجام دادم. همه مردم این بازی را دیدند و حتما اذعان دارند که نتیجه بازی می توانست چیزی غیر از شکست چهار بر سه تیم ما باشد.

وی ادامه داد: نتیجه بازی روی اشتباهات فردی بازیکنان پرسپولیس که در مقابل دروازه حریف و تیم ما مرتکب شدند رقم خورد. نمی خواهم بیش از این در مورد بازی پرسپولیس ، پیکان صحبت کنم تماشاچیان همه چیزرا دیدند وتنها این موفقیت را به تیم پیکان تبریک می گویم.

دنیزلی در توجیه دلایل تعویض رابرت ساها گفت: در آن لحظه گمان می کردیم با تعویض ساها و ورود پروین به زمین روند تدافعی تیم تغییر می کند به همین خاطر نسبت به تعویض ساها اقدام کردیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تاکید کرد: باور دارم که می توانم وضعیت پرسپولیس را سرو سامان بخشم اگر ذره ای در این باور شک داشتم قطعا از این تیم جدا می شدم.

وی در خصوص کنار گذاشتن پنج بازیکن از این تیم گفت: تعداد بازیکنان ما زیاد است و باید از این جمع چند بازیکن خارج شوند به همین خاطر بزودی 5 بازیکن را به تمرینات تیم فوتبال امید می فرستیم و در صورت بهبود وضعیت آنها دوباره در ترکیب تیم جابجایی به وجود می آوریم. البته تاکید می کنم در تیم من بازیکنانی که نظم تیم را رعایت نکنند هیچ جایی نخواهند داشت و عذرشان خواسته می شود.

ساموئل دارابینیان :از کسب این پیروزی خوشحالم

ربی تیم فوتبال پیکان با ابراز رضایت از عملکرد تیمش گفت: قبل از این دیدار به بازیکنانم توصیه کرده بودم که بی محابا به دروازه پرسپولیس حمله کنند.

به گزارش خبرنگارمهر، ساموئل دارابینیان پس از پیروزی 4 بر 3 تمیش برابر تیم فوتبال پرسپولیس با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: این بازی یک نبرد جذاب بود که ماحصل تلاش هر دو تیم بود. این که در یک بازی 7 گل از خط دروازه ها گذشت و تیم ها چندین موقعیت گل زنی را از دست دادند نشان دهنده کیفیت بالای بازی است.

وی ادامه داد: ما چهار گل به تیم پرسپولیس زدیم اما پیروز نشده بودیم و جذابیت فوتبال به همین خاطر است که تیم ها تا آخرین لحظه برای زدن گل تلاش می کنند. پرسپولیس نیز تا آخرین لحظه بازی به دنبال گلزنی بود.

سرمربی ارمنستانی تیم فوتبال پیکان با ابراز خوشحالی از پیروزی تیمش تاکید کرد: خوشحالم که در یک بازی خوب و درگیرانه پیروز شدیم و تماشاچیان از یک بازی جذاب لذت بردند من پیش از بازی هم از بازیکنان خواسته بودم که با میل هجومی زیاد به سمت دروازه پرسپولیس حمله کنند.

وی از اظهار نظر در خصوص تیم پرسپولیس خودداری کرد و گفت: پرسپولیس یکی از تیم های بزرگ است که تهاجمی بازی می کند. این تیم پس از آنکه چهار گل از تیم ما دریافت کرد، حملات زیادی را روی دروازه ما طراحی کرد و فشار زیادی به تیم ما وارد کرد.

دارابینیان با تعریف و تمجید از عملکرد محمد محمدی گفت: محمدی امروز خیلی خوب بازی کرد، او خود را آماده این بازی کرده بود. از او راضی ام و در روزی که تیم حریف هجومی بازی می کرد به تیم ما کمک زیادی کرد، او در بازی های گذشته نیز یکی از بهترین های ما بوده ، البته باید بگویم درتیم ما 28 بازیکن مانند محمدی وجود دارند که برای موفقیت تیم تلاش می کنند.

وی در دفاع از عملکرد تیمش پس از زدن گل چهارم گفت: پس از زدن چهار گل بازیکنان تیم ما ارضا شدند و ناخواسته دفاعی بازی کردند پرسپولیس نیز که برای داشتن حمایت هوادارانش به یک گل نیاز داشت بی مهابا حمله کرد اما در نهایت تیمی که برنده شد پیکان بود و از پیروزی تیمم خوشحالم.

نتایج هفته بیستم لیگ برتر ؛