تبیان، دستیار زندگی
فیش حقوقی خبرنگاران در صورت انتشار رسوایی دیگری خواهد بود!
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حقوق خبرنگاران چقدر است؟

فیش حقوقی خبرنگاران در صورت انتشار رسوایی دیگری خواهد بود!

محسن بابایی - بخش ارتباطات تبیان
فیش حقوقی، خبرنگاران

عباس اصلانی که با او مناسبت روز خبرنگار و حضورش در مذاکرات هسته ای پیرامون مسائل خبرنگاری و همچنین فضای خبری مذاکرات گفتگو  کردیم به سوال های تبیان پیرامون فیش حقوقی خبرنگاران و مدیران عالی رسانه ها نیز پاسخ داده است.

فیش حقوقی یک خبرنگار در ماه چقدر است؟

اخیرا یکی از دوستان که کار خبری نمی کند،  می گفت دوست دارم فیش خبرنگاران  هم منتشر شود تا ببینیم چه جوری هست؟ که ما در پاسخ به او گفتیم اگر منتشر شود آن هم یک رسوایی می شود منتها نه از این جهت که زیاد می گیرند بلکه کم می گیرند. من فکر می کنم با توجه به ابعاد و ویژگی هایی که شغل خبرنگاران دارد دریافتی آنها خیلی مطلوب نیست و شاید کمتر از کاری هم که انجام می دهند باشد  و آن چیزی که باعث می شود که این کار را ادامه دهند  علاقه و  تمایلی که به انجام آن دارند  است. اکثر دوستان خبرنگار ما در رسانه های مختلف  از نظر حقوق و مزایی که دارند معتقد هستند آنچه باید به خبرنگاران  پرداخت نمی شود البته فضای رسانه ای، کشور به کشور فرق دارد؛ در ایران اگر بخواهیم  استرس و فشار و سایر ابعاد کار خبر را در نظر بگیریم به همراه  تاثیری که حتی در زندگی شخصی خبرنگاران دارد فکر کنم دریافتی باید بهتر از این ها باشد.

اخیرا شایعه ای منتشر شد که مدیران عامل برخی خبرگزاری ها تا 20 الی 30 میلیون حقوق می گیرند، آیا این شایعات واقعیت دارد؟

من از حقوق همه مدیران رسانه که اطلاع ندارم و در جایگاهی هم نیستم که این را تایید یا تکذیب بکنم ولی عموما آن چیزی که اطلاع دارم خیلی بعید میدانم  به این مبالغ برسد. مواردی که شاید اگر وجود داشته باشد را دقیقا اطلاع ندارم ولی جقوق های دریافتی با این شایعات  خیلی فاصله دارد.
مدیران در هر مجموعه ای  بیشتر از کارمندان حقوق می گیرند  و این مورد در رسانه ها استثنا نیست و معمولان مدیران نسبت به خبرنگاران  حقوق بیشتری دارند اما در رسانه هایی که  خود من بودم میدیدم تفاوت حقوق آنقدر نبوده است که مثلا  چند برابر خبرنگاران باشد و اینکه این تفاوت حقوق مدیران نسبت به خبرنگاران معمولی  آنطور نیست که به بیست سی میلیون برسد و من چنین چیزی ندیدم.

  • یک خبرنگار چقدر می گیرد؟یک خبرنگار چقدر می گیرد؟