تبیان، دستیار زندگی
در اینجا مروری داریم بر مطالب هفته ای که گذشت؛ مانند خواص انگور در سلامت قلب، شکمی تخت بدون ورزش، انیفوگرافی خوش طعم کردن آب و سرکه سیب، تخم بلدرچین و تخم شربتی، تغذیه در جوانان و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آن چه گذشت تغذیه ای

در اینجا مروری داریم بر مطالب هفته ای که گذشت؛ مانند خواص انگور در سلامت قلب، شکمی تخت بدون ورزش، اینفوگرافی خوش طعم کردن آب و سرکه سیب، تخم بلدرچین و تخم شربتی، تغذیه در جوانان و ...

بخش تغذیه و آشپزی تبیان
تغذیه

شکمی تخت بدون ورزش و سختی کشیدن (1)
داشتن شکمی تخت برای هرکس آرزو است و البته دست یافتن به آن سخت و دشوار. اگر اهل ورزش و سختی دادن به خود نیستید بدانید که می شود بدون عرق ریختن و ورزش کردن نیز شکمی صاف تر و تخت تر داشت. با ما باشید تا با این راهکارهای ساده آشنایتان کنیم.

آشنایی با روش تهیه خورش دوغ پای زاهدان
شاید اگر فقط عکس هایی این خورش را ببینید بگویید این که همان خورش قیمه خودمان است؛ اما نه. اگر چه ممکن است، شباهت هایی در ظاهر و در نحوه پختشان داشته باشند. اما توفیر مزه «دوغ پای» با قیمه زیاد است. مخصوصاً اگر آشپزی از خطه سیستان و بلوچستان آن را برای شما پخته باشد.

غنی و خوش طعم کردن آبی که می نوشید (اینفوگرافی)
همه ی ما می دانیم که باید روزانه 8 تا 10 لیوان آب خالص و سالم بنوشیم؛ اما این بدان معنا نیست که نمی توان آن را طعم دار کرد. در این اینفوگرافی 10 راه خوشمزه و سالم که نشاط آور هم هستند را آورده ایم، با ما همراه باشید...

تأثیر انگور در سلامت قلب و عروق
گردو شبیه مغز است و از زوال عقل پیشگیری می کند، کرفس شبیه استخوان است و تأثیر زیادی در استحکام آن ها دارد، لوبیا شبیه کلیه هاست و به تمیزی آن ها کمک می کند و با کمی دقت متوجه خواهید شد که خوشه انگور نیز شبیه قلب است. خواص آن در ارتقای سلامت قلب را در ادامه بخوانید.

خواص تخم بلدرچین برای سلامتی
تخم بلدرچین فواید زیادی دارد که برخی از مهم ترین آن ها شامل توانایی آن در بهبود بینایی، افزایش سطح انرژی، تحریک رشد و نمو، بهبود سوخت و ساز بدن، کاهش فشار خون، تسکین آلرژی، پاکسازی بدن و جلوگیری از بیماری های مزمن است.

اسیدآمینه ها در خدمت سلامتی آقایان
در قسمت اول این مطلب در مورد ویتامین های مورد نیاز آقایان و نقش آن ها در سلامتشان پرداختیم، در این مطلب هم اشاره ای کوتاه خواهیم داشت بر اسیدآمینه های مورد نیاز و همچنین عملکرد آن ها در مردان. با ما همراه باشید...

آیا رژیم کتوژنیک با سرطان مبارزه می کند؟
تقریباً تمام سلول های سرطانی در یک ویژگی مشترکند: آن ها از کربوهیدرات یا قند خون برای رشد و تکثیر تغذیه می کنند. وقتی شما تحت رژیم کتوژنیک هستید قند خونتان پایین می آید. اصطلاحاً به این حال " گرسنگی " سلول های سرطانی می گویند.

اینفوگرافی خواص سرکه سیب
سرکه سیب دارای خواص زیادی است. در مورد خواص آن در همین بخش مطالبی را گفته ایم که با کلیک بر روی لینک آن می توانید ببینید. در این اینفوگرافی خواص آن را به صورت خلاصه برایتان آورده ایم...

مواد معدنی و دیگر مکمل های مورد نیاز آقایان
یادتان باشد که ویتامین ها بدون وجود مواد معدنی نمی توانند کار خود را به درستی انجام دهند و بدن نیز نمی تواند بدون وجود مواد معدنی زنده بماند. کلاً هر نوع ماده معدنی برای بدن لازم است اما در زیر به برخی از مهمترین آن ها برای سلامت آقایان اشاره می کنیم.

شیوه های جالب مصرف تخم شربتی
تخم شربتی دانه های بسیار ریز اما بی نهایت مغذی هستند. تنها 2 قاشق غذاخوری از آن حاوی 11 گرم فیبر، 4 گرم پروتئین و 137 کالری می باشد. تخم شربتی منبعی فوق العاده از امگا 3 و برخی مواد معدنی ضروری برای سلامت استخوان هاست؛ مانند کلسیم، فسفر و منیزیم. تخم شربتی، بو و طعمی ندارد و همین استفاده از آن را در بسیاری از غذاها ساده تر کرده است.

تغذیه در جوانان چگونه باشد؟
از حول و حوش 15 سالگی نوجوانی پایان می گیرد و دوران شیرین جوانی آغاز می شود. در واقع 15 تا 25 سالگی پایان نوجوانی و ورود به سن بزرگسالی است. دورانی پر از شور و هیجان جوانی و البته مهم ترین دوران عادت های بد غذایی. دوران درست غذا نخوردن، دوران نوشابه و نوشیدنی ها انرژی زا، دوران سر در موبایل یا بازی های کامپیوتری داشتن، دوران درس و کنکور و دانشگاه و هزاران بهانه برای صرف نظر کردن وعده های غذایی یا بد غذا خوردن.



مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.