تبیان، دستیار زندگی
سعید اوحدی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس گفت: از ساعت 9 صبح روز گذشته سامانه ثبت نام برای علاقه مندان راهپیمایی اربعین حسینی آغاز به کار کرد تا دیشب 7 هزار نفر در قالب 2 هزار و 800 گروه در سامانه ثبت نام کرده بودند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نام نویسی بیش از 16 هزار نفر تاکنون برای راهپیمایی اربعین

 راهپیمایی اربعین

سعید اوحدی در گفت‌و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس گفت: از ساعت 9 صبح روز گذشته سامانه ثبت نام برای علاقه‌مندان راهپیمایی اربعین حسینی آغاز به کار کرد تا دیشب 7 هزار نفر در قالب 2 هزار و 800 گروه در سامانه ثبت نام کرده‌ بودند.

وی ادامه داد: توصیه ما این است که متقاضیان ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند و هرچه زودتر ثبت نام کنند تا بتوانند در تاریخی که مشخص کرده‌اند و از مرزی که تعیین شده است، مشرف شوند.استقبال برای روز اول بسیار خوب بود و تا این لحظه حدود 16 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند مشکل خاصی نیز وجود نداشته است با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با سازمان فناوری اطلاعات خوشبختانه مسیر ثبت نام کاملا روان است.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: در این مرحله از ثبت نام به دلیل اینکه وزارت امور خارجه عراق نحوه صدور ویزا را اعلام نکرده است این موضوع از طریق کمیته کنسولی ستاد برگزاری اربعین در حال پیگیری است زائران نباید در این مرحله هیچ وجهی را پرداخت کنند. امیدواریم ظرف 10 روز آینده بتوانیم مشخصات و نحوه دریافت ویزا را اعلام کنیم و از طریق شماره همراه زائران و اطلاعیه سازمان حج مرحله بعدی اطلاع رسانی می‌شود.

اوحدی اظهار داشت: در برخی از شهرها ممکن است زائران به دفاتر مجاز در نزدیکی خود دسترسی نداشته باشند که در این شهرها از طریق دفاتر حج و زیارت استان‌ها هماهنگی‌های لازم در حال انجام است که زائران برای تحویل مدارک مجبور به تردد در بین شهرها نباشند. بازهم تأکید می‌کنیم که تنها راه ثبت نام برای پیاده روی اربعین از طریق سامانه سماح است.

60 هزار نفر برای اعزام به عتبات در ایام عرفه ثبت نام کرده‌اند

وی در مورد اعزام‌ها به عتبات عالیات در ایام عرفه گفت: در رابطه با پیش ثبت نام اعزام به عتبات عالیات به دلیل استقبال خوب علاقه‌مندان ثبت نام تا ساعت 16 امروز تمدید شده است و تا این لحظه بیش از 60 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که ما مجبور هستیم از طریق قرعه کشی زائرانی که در اولویت هستند را اعزام کنیم البته تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا بتوانیم ظرفیت‌های اقامتی بیشتری را در عراق به خدمت بگیریم تا امکان سفر برای تمام مشتاقان به عتبات در ایام عرفه، تاسوعا و عاشورا فراهم شود.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: اعزام‌ها از 17 شهریور تا 15 آبان است باز شاهد هستیم عده‌ای افراد سودجو تبلیغات‌هایی را انجام می‌دهند که واقعیت ندارد و تحت عناوینی مانند عتبات قسطی یا ارزان قیمت،سودجویی می‌کنند و معمولاً هزینه بخشی از خدمات را دریافت نمی‌کنند و در داخل کشور عراق زائر را با مشکلات جدی مواجه می‌کنند به مشتاقان سفر به عتبات توصیه می‌شود به این تبلیغات توجهی نداشته باشند و تنها از طریق دفتر مجاز اقدام به ثبت نام کنند.



Fars News Agency

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .