تبیان، دستیار زندگی
بهزاد شیشه گران تازه ترین اثر از مجموعه ˝پوسترهای بدون سفارش˝ خود را به روز خبرنگار اختصاص داده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شیشه گران برای خبرنگاران پوستر زد

بهزاد شیشه گران تازه ترین اثر از مجموعه "پوسترهای بدون سفارش" خود را به روز خبرنگار اختصاص داده است.

فرآوری: یاسمن پیشوایی- بخش هنری تبیان
پوستر بهزاد شیشه گران برای روز خبرنگار

بهزاد شیشه گران هنرمند نقاش و گرافیست، بیش از چهار دهه است که پوسترهایی متاثر از وقایع فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ایران و جهان را طراحی می کند. ده ها اثری که او طی این سال ها خلق کرده و خود آن ها را "پوسترهای بدون سفارش" می خواند در قالب نمایشگاه یا از طریق رسانه های خبری پیش روی علاقه مندان قرار گرفته و او را به عنوان هنرمندی متعهد و ناظر بر جریانات روز  در طراحی و تهیه پوسترهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی معرفی می کند..

بهزاد شیشه گران هنرمند نقاش و گرافیست کشورمان همچون همیشه که هنرش را در مسیر بیان دغدغه های اجتماعی به کار گرفته، این بار هم پیشقدم شده و پوستری را به مناسبت روز خبرنگار طراحی کرده است.

در پیام کوتاه  این هنرمند که پیوست این پوستر شده آمده است: " پیشکش به خبرنگاران زحمتکش راستین که برای بیان حق قلم می زنند."

بهزاد شیشه گران كه سابقه طراحی پوسترهای سیاسی را در كارنامه كاری اش دارد از معدود هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی است كه در ابتدا به همراه دو برادر دیگرش، در واكنش به اتفاقات سیاسی سال های انقلاب پوسترهایی را منتشر كرد. این هنرمند در سال های بعد در كنار فعالیت حرفه ای و برگزاری نمایشگاه های مختلف، انتشار این پوسترها را با توجه به موضوعات اجتماعی و فرهنگی ادامه داد.

برخی از مهمترین پوسترهای بدون سفارش وی عبارتند از:

درگذشت عباس کیارستمی، سند 57 (برای كشتار خیابانی)، جمعه سیاه، 22 بهمن 58 (برای تحریم كالاهای امریكایی)، روز جهانی صلح، روز ملی خلیج فارس، جهان عاری از خشونت، فلسطین، غزه، ترور پاریس، زلزله های بم، رودبار و آذربایجان شرقی، روز جهانی محیط زیست، روز جهانی كودك، حضور فوتبال ایران در جام جهانی آلمان و برزیل، روز بزرگداشت سعدی، پیشكش به بانوی غزل ایران (سیمین بهبهانی)، بزرگداشت ایرج پزشكزاد، غلامرضا تختی، دكتر عبدالحسین زرین كوب، صدمین سال ظهور چاپلین، روز بزرگداشت حاف1 روز بزرگداشت خیام، ستایشگر زندگی به مناسبت 88 سالگی احمد شاملو، نكوداشت علی اكبر صنعتی، روز بزرگداشت فردوسی، درگذشت محمدعلی سپانلو و معصومه سیحون، نیما یوشیج (به مناسبت صدمین سال تولد نیما) و... تعدادی از این پوسترهای اجتماعی و فرهنگی  است كه بهزاد شیشه گران از سال 1350 تاكنون منتشر كرده است


منابع:
هنرآنلاین
اعتماد