تبیان، دستیار زندگی
نمایشگاه مشترک عکس و اسناد تاریخی از سوی مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایش عکس و اسناد تاریخی در خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه مشترک عکس و اسناد تاریخی از سوی مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

بخش هنری تبیان
نمایش عکس و اسناد تاریخی

مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، نمایشگاه مشترک عکس و اسناد تاریخی با همکاری سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی برگزار می کند.

در آیین افتتاح این نمایشگاه که در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می شود، عباس عراقچی معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت امور خارجه و محمد خدادی مدیرعامل ایرنا، ماریا دوتسنکو رییس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران و مجید رجبی معمار مدیر عامل خانه هنرمندان ایران حضور دارند.

سفرا و نمایندگان سیاسی کشورها در ایران از جمله مدعوین ویژه مراسم هستند.

مجموعه عکس ها و اسنادی که به نمایش گذاشته می شود به همت مرکز اطلاعات سازمان ملل و با همکاری ایرنا، مرکز اسناد تاریخ دیپلماسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران و آرشیو عکس ملل متحد گرد آوری شده است.

تلاش بر این است تا با نمایش 70 تابلو، حضور ایران در جامعه ملل و گزیده ای از نشست های منجر به تاسیس این سازمان جهانی به تصویر کشیده شود.

حضور شخصیت های برجسته ایرانی هنگام تاسیس این نهاد جهانی و نیز در جریان وقایع مهم تاریخی بین المللی، سفر هفت دبیرکل سازمان ملل متحد به ایران و گزیده ای از طرح های به اجرا درآمده سازمان ملل در کشورمان از جمله موضوعات این مجموعه است.

علاقمندان می توانند روزهای از 18 تا 23 مرداد برای بازدید از این نمایشگاه به نگارخانه های نامی و بهار خانه هنرمندان ایران مراجعه فرمایند.


منبع:ایلنا