تبیان، دستیار زندگی
جمعی از هنرمندان سینمایی، تئاتری، تجسمی و موسیقی در مراسمی که شامگاه شنبه ١٦ مرداد برگزار شد، از هنرمندان ایران تقدیر کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باشگاه هواداران هنر ایران رونمایی شد

تقدیر هواداران از ستارگان

جمعی از هنرمندان سینمایی، تئاتری، تجسمی و موسیقی در مراسمی که شامگاه شنبه 16 مرداد برگزار شد، از هنرمندان ایران تقدیر کردند.

بخش هنری تبیان
باشگاه هواداران هنر ایران

در مراسم رونمایی از باشگاه هواداران هنر ایران، از چهره هایی مانند داریوش مهرجویی، کیانوش عیاری، شهاب حسینی، نیوشا توکلیان، رضا میرکریمی و فرهاد اصلانی تقدیر شد. این مراسم به بهانه رونمایی از باشگاه هواداران هنر ایران در خانه همایش برپا شد که در آن هنرمندانی مانند حسین پاکدل، عاطفه رضوی، شمس لنگرودی، مهتاب کرامتی، داریوش مهرجویی، محمدعلی سجادی، خسرو سینایی، رضا میرکریمی، رخشان بنی اعتماد، کیانوش عیاری، بیژن کامکار، بهروز غریب پور، شهاب حسینی، فریدون شهبازیان، لیلی گلستان، فرشته طائرپور، افشین هاشمی، بابک حمیدیان، منوچهر شاهسواری، پانته آ پناهی ها، مینا ساداتی، آتوسا قلم فرسایی، بهزاد دورانی، پیام امیرعبداللهیان در کنار مصطفی تاج زاده و علیرضا تابش (مدیر بنیاد سینمایی فارابی) حضور داشتند.

اجرای این برنامه را احسان کرمی برعهده داشت و در آغاز با پخش تصاویری، یاد عباس کیارستمی گرامی داشته شد.  لیلی گلستان، خسرو سینایی، فریدون شهبازیان، شمس لنگرودی و بهروز غریب پور به عنوان مشاوران با این باشگاه هنری که ادعای آن گسترش فعالیت های هنری در استان ها و شهرستان هاست، همکاری دارند که از آنان تقدیر شد.

هریک از این چهره ها نیز در مراسم شنبه شب از تأسیس این باشگاه ابراز خرسندی کردند و با بیان خاطراتی از کمبود فضای هنری در شهرهای خودشان، به تشریح دلایل همکاری خود با این باشگاه پرداختند. در ادامه، رخشان بنی اعتماد، خسرو سینایی و فرشته طائرپور از کیانوش عیاری تقدیر کردند. طائرپور در سخنانی گفت: بعد از این همه سال فعالیت در سینما به این نتیجه رسیدم که بهترین حرفه در سینما تماشاگربودن است. به آقای عیاری تعظیم می کنم و امیدوارم به زودی تماشاگر فیلم تازه ایشان باشیم.

سینایی نیز درباره عیاری گفت: او از همان زمان که فیلم هشت میلی متری می ساخت، توجه ها را جلب کرد و یکی از کسانی است که حرمت سینما را حفظ کرده و با وقار و متانت یک هنرمند، آنچه را که به کار جامعه می آید، به تصویر می کشد. رخشان بنی اعتماد نیز از عیاری به عنوان مهم ترین معلم خود در سینما یاد کرد.

سپس مهتاب کرامتی، لیلی گلستان و بابک حمیدیان از شهاب حسینی تقدیر کردند. شهاب حسینی نیز با خواندن بیت شعری از رهی معیری گفت: تصور می کردم هر جایزه جهانی برای برنده اش خوش شانسی داشته باشد اما از زمانی که این جایزه (کن) را گرفته ام برایم خوش یمن نبوده و با چالش ها و حواشی فرساینده ای روبه رو بوده ام. از لحظه ورودمان به فرودگاه هیچ ساماندهی ای برای جمعیت عظیمی که به ما محبت داشتند و به استقبالمان آمده بودند، اندیشیده نشده بود، به طوری که شرمنده آنها شدیم و نتوانستیم پاسخ گوی محبتشان باشیم.

در ادامه حسین پاکدل، شمس لنگرودی، بیژن کامکار و پانته آ پناهی ها از فرهاد اصلانی تقدیر کردند. همچنین در ادامه مراسم از نیوشا توکلیان، عکاس بین المللی ایران توسط شادی قدیریان، هنگامه گلستان و هانا کامکار تقدیر شد.

آخرین تقدیر در این مراسم تقدیر از داریوش مهرجویی کارگردان سینما بود که گفت: بسیاری از هنرمندان در عرصه تئاتر و موسیقی آثار قابل توجهی تولید می کنند که متأسفانه فضای مناسبی برای نمایش یا اجرای آنها وجود ندارد. امیدوارم فضای مناسبی برای فعالیت های هنری در کشور به وجود  آید.


منبع: شرق