تبیان، دستیار زندگی
مرحله نهایی جام جهانی بازی‌های كامپیوتری (ELECTRONIC SPORT WORLD CUP ) در جولای سال 2007 میلادی در كشور فرانسه برگزار خواهد شد. به نقل از روابط عمومی شركت صنایع ماشین‌های اداری ایران (مادیران)، مسابقات ESWC توسط یك شرك...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فینال بازی‌های رایانه ای در فرانسه


مرحله نهایی جام جهانی بازی‌های كامپیوتری (ELECTRONIC SPORT WORLD CUP ) در جولای سال 2007 میلادی در كشور فرانسه برگزار خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی شركت صنایع ماشین‌های اداری ایران (مادیران)، مسابقات ESWC توسط یك شركت مستقل خصوصی فرانسوی طراحی و مدیریت می شود و از سال 1999 بطور تخصصی در زمینه سازماندهی مسابقات بازیهای كامپیوتری و توسعه تكنولوژی های مربوط به بازیهای تحت شبكه فعالیت می كند.

مراحل مقدماتی این مسابقات در ایران و طی بهمن ماه امسال توسط شركت مادیران بعنوان نمـاینده انحصـاری مسابقات ESWC بـرگـزار شد و شركـت كنندگان در گیم نت های PRO EVOLUTION SOCCER 6 – WARCRAFT III – TRACKMANIA NATIONS به رقابت پرداختند، این در حالیست كه نفرات منتخب این مرحله در مسابقات نهایی كه بصورت متمركز در سراسر كشور از تاریخ هشتم تا 13 اسفند ماه سال جاری برگزار می شود به رقابت خواهند پرداخت.

همچنین در این مسابقات نفرات برتر علاوه بر دریافت جوایز، طبق توافق به عمل آمده با ESWC جهت شركت در مسابقات فینال به كشور فرانسه اعزام خواهند شد.

این گزارش می افزاید مسابقات2007 ESWC در شش رشته برگزار می شود، كه مسابقات مقدماتی در كشور ما سه بازی PRO EVOLUTION SOCCER 6 , WARCRAFT TRACKMANIA , كه دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز می باشد، برپا شد.

بر اساس این گزارش برگزار كننده فرانسوی این مسابقات، با هدف راه اندازی یك لیگ جهانی بازی های كامپیوتری و ایجاد ارتباط میان كشورها، این مسابقات را همه ساله اجرا می كند به طوریكه در آخرین دوره این بازیها در سال 2006 بیش از 800 نفر شركت كننده از 50 كشور جهان در فرانسه به رقابت پرداختند و مهارت و توانایی های خود را در بازیهای كامپیوتری مختلف به نمایش گذاشتند.

مادیران نیز در راستای پشتیبانی از بازی‌های كامپیوتری و در چارچوب قوانین ایران از سال 2003 قرارداد همكاری انحصاری را با برگزار كنندگان ESWC منعقد و نفرات برتر را برای شركت در مسابقات نهایی به این كشور اعزام كرده است. لذا با توجه به رشد كمی و كیفی شركت كنندگان ایرانی در دوره های گذشته، پیش بینی می شود كه این منتخبان در سال 2007 عملكرد درخشان تر و موفق تری را در مسابقات داشته باشند.

این گزارش همچنین حاكی است سال 2004 هفت بازیكن، سال 2005 سه بازیكن و سال 2006 چهار بازیكن برتر از ایران در مسابقات نهایی فرانسه شركت نمودند و امسال نیز سه بازیكن منتخب به این مسابقات اعزام خواهند شد.

لازم به ذكر است مسابقات نهایی بازی‌های كامپیوتری از تاریخ 8 لغایت 13 اسفند ماه سال جاری در تالار حركت، واقع در ابتدای بزرگراه كردستان برگزار می گردد.

تماشای مسابقات برای تمامی علاقمندان رایگان می باشد و متقاضیان جهت كسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایتهای اینترنتی WWW. ESWORLDCUP.COM، WWW.MAADIRAN.COM و WWW.CYBERG.IR مراجعه نمایند.

منبع : خبرگزاری موج

مطالب مرتبط :

1. پلی استیشن 3; یک کنسولگری واقعی!

2. هشت بازی برای به‌کار انداختن مغز

3. آی بی ام و بازی حیات دوم