تبیان، دستیار زندگی
سخنگوی قوه قضاییه اجرای حکم اعدام شهرام امیری را تایید کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قوه قضائیه اعدام شهرام امیری را تایید کرد

سخنگوی قوه قضاییه اجرای حکم اعدام شهرام امیری را تایید کرد.

بخش حقوق تبیان

شهرام امیری

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای گفت: امیری در دادگاه اولیه به حکم اعدام محکوم شده بود و در دیوان عالی نیز این حکم تایید شده بود.

وی افزود: این فرد با دسترسی هایی که داشته است به دشمن ما یعنی آمریکا وصل شده بود و اطلاعات سری و حیاتی کشور را در اختیار آنها قرار می داد.

اژه ای با بیان اینکه این فرد طبق قانون و با حضور وکیلش محاکمه شد، گفت: حکم بدوی صادر شد اما بنا به اعتراض صورت گرفته به دیوان عالی کشور رفت و از آنجا که دیوان عالی نسبت به جرم جاسوسی حکم اعدام و یا ۱۰ سال حبس را صادر می کند، این پرونده نیز با وسواس رسیدگی و در نهایت حکم اعدام صادر شد.

وی تصریح کرد: قبل از صدور حکم، این فرد سعی داشت از درون زندان نیز اطلاعاتی را به بیرون بفرستد و نظر برخی از افراد مبنی بر اینکه این فرد به ۱۰ سال حبس و تبعید محکوم شده است به هیچ وجه صحت ندارد.

شهرام امیری متخصص رادیو ایزوتوپها بود که سال 88 ادعا شد توسط دستگاه امنیتی عربستان ربوده شده و سپس به آمریکا عزیمت کرده است. او پس از 14 ماه به کشور بازگشت اما از همان زمان روانه زندان شد. روز گذشته رسانه های خارجی خبر از اعدام شهرام امیری دادند. او دانش آموخته دانشگاه صنعتی مالک اشتر بود.


منبع: ایسنا و مهر