تبیان، دستیار زندگی
ماهی ماندارین یا ماهی اژدهایی یک ماهی کوچک و رنگ روشن از تیره بچه اژدها ماهیان است و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ماهی ماندارین

ماهی ماندارین یا ماهی اژدهایی،  یک ماهی کوچک و رنگ روشن از بچه  اژدها ماهیان است که در پیشه آکواریوم آب شور بسیار پرطرفدار است

ماهی ماندارین

این ماهی بومی اقیانوس آرام و تقریباً در محدوده جنوب  استرالیا است.

با وجودی که این ماهیان زیبا دارای حرکت آهسته هستند و در نواحی سکونتشان نسبتا شایع می باشند ولی به آسانی دیده نمی شوند که این به دلیل عادت غذا خوری در کف دریا و اندازه کوچک آن ها می باشد.

ماهی ماندارین

آن ها عمدتا از سخت پوستان و بندپایان تغذیه می کنند. ماهی ماندارین می بایست در یک آکواریوم پایدار با شرایط بسیار عالی با ظرفیت حداقل١٠٠ لیتر به همراه صخره های زنده فراوان و بستری از ماسه زنده نگهداری شود تا علاوه بر فراهم کردن فضای مناسب برای شنا کردن و مخفی شدن، بخش بیش تری از غذای ماهی ماندارین را نیز تامین کند.

ماهی ماندارین با ماهی های دیگر رفتاری آرام ولی با هم نوع خود رفتاری تهاجمی دارد. برای تغذیه ماهی ماندارین می توان از آرتمیای زنده، کرم سیاه زنده و انواع سخت پوستان کوچک ساکن صخره ها و ماسه های زنده استفاده کرد.

ماهی ماندارین ماهی ماندارین نر توسط تیغه اول باله پشتی که بسیار بلندتر و زیباتر است و به راحتی قابل تشخیص از ماهی ماندارین ماده است. ماهی ماندرین سبز و ماندرین کماندو از معروف ترین گونه  ماهی ماندارین است.

koodak@tebyan.com

شهرزاد فراهانی-دلفیران
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.