تبیان، دستیار زندگی
در پایان نخستین روز از رقابت های المپیک برزیل، شاهد شکسته شدن پنج رکورد جهانی و المپیک توسط ورزشکاران رشته های شنا و تیراندازی بودیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پنج رکورد در روز نخست المپیک سی و یکم جابجا شد

در پایان نخستین روز از رقابت‌های المپیک برزیل، شاهد شکسته شدن پنج رکورد جهانی و المپیک توسط ورزشکاران رشته های شنا و تیراندازی بودیم.

بخش ورزشی تبیان
title

در پایان نخستین روز از رقابت های سی و یکمین دوره بازی های المپیک برزیل، ۵ رکورد جهان و این بازی‌ها توسط ورزشکاران رشته های تیراندازی و شنا جابجا شد.

«ژانگ هونگ» ورزشکار رشته تفنگ بادی مردان در ماده ۱۰ متر ضمن کسب مدال طلا، رکورد این ماده را در المپیک جابجا کرد.

تیم شنای زنان استرالیا در ماده ۴ در ۱۰۰ متر موفق شد اولین رکوردشکنی را در این رشته ثبت کند. نکته جالب توجه در شکسته شدن این ماده توسط تیم استرالیا، حضور دو خواهر در این ماده بود.

همچنین «آدام پیتی» ورزشکار اهل بریتانیا در ماده ۱۰۰ متر قورباغه رکورد جهان را شکست. در مسابقات صبح روز شنبه دولی تیرانداز اهل چین در مسابقات تفنگ بادی ۱۰ متر زنان و در دور مقدماتی رکورد بازی های المپیک را جابجا کرد. این در حالی است که این تیرانداز در مرحله فینال به مدال نقره دست یافت.

همچنین در روز جمعه و پیش از مراسم افتتاحیه و در جریان برگزاری رقابت های تعیین رنکینگ ورزشکاران تیراندازی با کمان، «کیم وو جین» کماندار اهل کره جنوبی با ثبت امتیاز ۷۰۰ رکورد هموطن خود در بازی‌های المپیک لندن را شکست.

سی و یکمین دوره بازیهای المپیک با حضور بیش از ۱۰ هزار ورزشکار از ۲۰۶ کشور از ۱۵ تا ۳۱ مردادماه به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل برگزار خواهد شد. کاروان ورزش ایران در دوره قبل که به میزبانی لندن برگزار شد با کسب ۱۲ مدال (۴ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز) به عنوان هفدهمی دست پیدا کرد.


منبع: مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .