تبیان، دستیار زندگی
به گزارش گروه دانستنی های خبرگزاری فارس، خودروهای کوپه A5 و S5 که برای نهمین سال متوالی در حال تولید هستند این بار با ظاهری متفاوت و با گزینه هایی متنوع تر در اختیار مشتریان قرار خواهند گرفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رونمایی آئودی از خودروی کوپه جدیدش

کوپه جدید

به گزارش گروه دانستنی‌های خبرگزاری فارس، خودروهای کوپه A5 و S5 که برای نهمین سال متوالی در حال تولید هستند این بار با ظاهری متفاوت و با گزینه‌هایی متنوع‌تر در اختیار مشتریان قرار خواهند گرفت.

"آئودی"های A5 و S5 نسبت به انواع قدیمی‌تر سبک‌تر، موثرتر و کارآمدتر بوده و فناوری‌های بیشتری را در فضای داخلی بزرگ‌تر در اختیار سرنشینان قرار می‌دهند. در واقع مخاطب هر آنچه را که از یک "آئودی" انتظار دارد در نسل جدید کوپه‌های A5 و S5 خواهد دید اما در بازار خودروهای کوپه امروزی، ظاهر حرف اول را می زند که "آئودی" به سختی از پس این بخش برآمده است.

در نگاه اول، "آئودی A4" در ذهن بیننده تداعی می شود. با وجود استفاده از شاسی MLB مشترک با A4شرکت سازنده تلاش کرده است هویت منحصر به فردی را به روح خودروهای جدید ببخشد. نمای داخلی خودرو نیز یادآور فضای داخلی مدل "B1" است. فضای داخلی خودرو با کمی زیرکی به سمتی می‌رود که می‌توان از نگاه مقامات شرکت سازنده، آن را یک شاهکار عنوان کرد.

در برداشت اول، تغییرات چشم‌گیری در خودرو نسبت به مدل‌های قبلی دیده نمی‌شود، اما با کمی دقت گزینه‌های جالبی را خواهید دید و تفاوت آن را با مدل‌های قدیمی‌تر تشخیص می‌دهید. شباهت زیاد در ظاهر خودروها اتهامی است که اغلب به مدل‌های مختلف "آ ئو دی" وارد می‌شود. این بار جلو پنجره خودرو پهن‌تر و کوتاه‌تر شده و ظاهر خودرو را تند و تیزجلوه می دهد. پیشرانه‌های نسل نوین A5 و S5 شامل دو نمونهٔ بنزینی TFSI و سه موتور دیزل TDI است که 20 درصد قدرتمندتر از گذشته شده و درعین‌حال مصرف سوخت کمتری هم دارند. قدرت این پیشرانه‌ها از 190 اسب بخار برای موتور 2 لیتری بنزینی و دیزل پایه شروع می‌شود درحالی‌که پیشرانهٔ بنزینی 2 لیتری بعدی 250 اسب بخار قدرت دارد. همچنین یک واحد 3 لیتری TDI دیزل V6 هم با دو سطح قدرت 215 و 270 اسب بخار قابل خریداری است.

مهندسان آئودی در این خودروها علاوه بر به کارگیری سامانه جدید برای فرمان به منظور شخصی‌سازی کردن حالت رانندگی، بخش‌های مختلفی از بدنه‌ی خودرو را تغییر داده و تلاش داشته‌اند تا بتوانند با کاهش دادن 60 کیلوگرم از وزن این خودرو، عملکرد آن را بهتر از قبل کنند. استفاده از آلومینیوم و فولاد با مقاومت بالا در نسل جدید A5 دلیل اصلی کاهش وزن است. ضریب آیرودینامیکی این خودروها حدود 0.25 درصد افزایش یافته که در این بخش آمار خوبی به حساب می‌آید.

همهٔ اعضای خانوادهٔ A5 جدید به آخرین سیستم‌های ایمنی فعال همچون کروز کنترل تطبیقی، پکیج کمکی حرکت در ترافیک، سامانهٔ اجتناب از برخورد، سیستم ایمنی Pre-Sense آئودی و… مجهز شده‌اند.

به نظر می‌رسد استفاده از چرخ‌های 19 اینچی نیز کمی حرکت با خودرو را سخت می‌کند، شاید استفاده از چرخ‌ کوتاه‌تر می‌توانست حرکت دلچسب‌تری را برای راننده به وجود آورد.


Fars News Agency
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .