تبیان، دستیار زندگی
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه خبری شبکۀ العالم، گوگل در اقدامی خودسرانه نام فلسطین را از نقشه خود حذف و اسراییل را جایگزین آن کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گوگل‌مپ فلسطین را از نقشه حذف کرد +تصویر

حذف فلسطین

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه خبری شبکۀ العالم، گوگل در اقدامی خودسرانه نام فلسطین را از نقشه خود حذف و اسراییل را جایگزین آن کرد. انجمن روزنامه‌نگاران فلسطین با انتشار بیانیه‌ای، این اقدام را توطئه رژیم صهیونیستی خوانده و آن را اقدامی در جهت تحریف تاریخ و جغرافیا، و سلب حق ملت فلسطین در سرزمین خود دانست.

این اقدام گوگل واکنش شدید کاربران شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشت. به طوری که با هشتگ "تحریم گوگل" خواستار تحریم این شرکت شدند. این هشتگ در توییتر بیشترین بازدید را داشه است.

نکته عجیبی که میتوان به آن اشاره کرد این است که رسانه‌های اسرائیلی یا بین‌المللی کوچکترین واکنشی در این باره نشان ندادند و شرکت گوگل نیز هیچ پاسخی را در این زمینه منتشر نکرده است. اما تا این لحظه ملاحظه شده که به هنگام جستجوی اسم فلسطین در نقشه‌های مناطق کرانه باختری، این اسم ابدا در مناطق سال ۶۷ دیده نمی‌شود در حالی که اسم اسرائیل به وضوح در مناطق ۴۸ دیده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .