تبیان، دستیار زندگی
عناصر تروریستی پس از حملات حقیقتا گسترده سرانجام توانستند به دیواره جنوبی حلقه محاصره حلب رخنه کنند اما هنوز زیر آتشباری ارتش سوریه هستند و درگیری ادامه دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آتش سوریه بر سرِ جیش الفتح

عناصر تروریستی پس از حملات حقیقتا گسترده سرانجام توانستند به دیواره جنوبی حلقه محاصره حلب رخنه کنند اما هنوز زیر آتشباری ارتش سوریه هستند و درگیری ادامه دارد.

بخش سیاست تبیان

جیش الفتح، حملات تروریستی، حلب، سوریه، عناصر تروریستی، ارتش، سوریه، محاصره حلب

نبرد جنوب حلب، میان ارتش سوریه و متحدانش از یک سو و جبهة فتح الشام (جفش) و 21 گروهک متحدش تحت عنوان «جیش الفتح» که از هفت روز پیش آغاز شده تا امروز ادامه یافته است.

ارتش سوریه تا اوایل بامداد امروز مقابل حملات بسیار سنگین تروریست ها مقاومت کرد اما سرانجام جیش الفتح به لطف عملیاتهای انتحاری متعدد و شدید، موفق شد از محور «راموسه» به قسمت جنوبی حلقه محاصره حلب نفوذ کند و عملا محاصره را در حالت شکستن قرار بدهد اما جیش الفتح هنوز امکان تردد امن را ندارد و در حقیقت منطقه راموسه زیر آتشباری دو طرف قرار دارد.

جزئیات درگیری های بامداد امروز

عناصر تروریستی هنوز نمی توانند براحتی به مرکز شهر رفت و آمد کنند وعملیات نقل و انتقال تروریستها امن نیست و باید منتظر ساعات آتی نبرد حلب شد.

نیروهای مقاومت غروب روز گذشته توانستند بخشهای غربی «الراموسة» را که توسط تروریستها اشغال شد پس بگیرند و اقدام به پاکسازی دو دانشکده توپخانه ونظامی کنند. در مرحله اول این عملیات حدود 70 تروریست از جمله 5 سرکرده میدانی از «فیلق الشام و احرارالشام» کشته شدند. از اواخر دیشب «نورالدین زنکی، فیلق الشام، جبهه النصره (جفش) و  و الترکستانی» مجددا حملات خود را از شرق روستای «المشرفة، ارتفاعات احد و موته» به مواضع نیروهای مقاومت در دانشکده نظامی و توپخانه آغاز کردند.

تروریستها توانستند این دو دانشکده را با خط شکنی نیروهای ترکستانی (که سخت جنگجو هستند) بطور کامل اشغال کنند و سپس حملات خود را از دو محور «دانشکده فنی» و «الراموسة» آغاز کردند و توانستند علاوه بر دانشگاه بخش وسیعی از مرکز و شمال و غرب منطقه راهبردی الراموسة را نیز تصرف کنند که شامل بخشهای مهمی از جمله «گاراژ الراموسة و میدان الراموسة است.

عناصر تروریستی پس از این حملات، خود را به منطقه «سادکوب» واقع در شرق الراموسة رساندند و محاصره را شکستند.

نیروهای مقاومت مستقر در منطقه نیز مجبور شدند به سوی مناطق غربی و شرقی الراموسة از جمله جنوب شرق الراموسة و کارخانه ها و کارگاه های شرق الراموسة و در محور غربی به ظرف مناطق العامریة وبخشهای شرقی مجتمع 1070 عقب نشینی کنند.

از زمان عقب نشینی تا کنون (صبح امروز یکشنبه) درگیری ها بشدت ادامه دارد و یگان موشکی و توپخانه ای در حال هدف قرار دادن مواضع تروریستها است. به هر حال، عناصر تروریستی هنوز نمی توانند براحتی به مرکز شهر رفت و آمد کنند وعملیات نقل و انتقال تروریستها امن نیست و باید منتظر ساعات آتی نبرد حلب شد.


منبع : خبرگزاری فارس