تبیان، دستیار زندگی
فرماندار شهرستان تهران گفت: در نخستین روز طرح جمع آوری متکدیان شهر تهران، 436 متکدی بزرگسال (بالای 15 سال سن) شامل 20 زن توسط شهرداری تهران از سطح شهر جمع آوری شدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جمع آوری 436  متکدی در شهر تهران


فرماندار شهرستان تهران گفت: در نخستین روز طرح جمع آوری متکدیان شهر تهران، 436 متکدی بزرگسال (بالای 15 سال سن) شامل 20 زن توسط شهرداری تهران از سطح شهر جمع آوری شدند.

بخش اجتماعی تبیان
متکدی


عیسی فرهادی افزود: اتباع خارجی جمع آوری شده در این طرح نیز برای استرداد به کشورهای خود، تحویل اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران خواهند شد.
فرهادی با اشاره به اینکه براساس هماهنگی های انجام شده، متولی جمع آوری متکدیان بالای 15 سال، شهرداری تهران است اظهار کرد: سازمان بهزیستی تهران نیز جمع آوری متکدیان زیر 15 سال را برعهده دارد.
فرهادی گفت: براساس هماهنگی های انجام شده، دانشگاه های علوم پزشکی تهران وظیفه درمان متکدیان بیمار را برعهده گرفتند ضمن اینکه قرار شد شهرداری تهران برخی وسایل مورد نیاز بهزیستی برای جمع آوری متکدیان از جمله ون های موردنیاز را در اختیار این نهاد قرار دهد.
وی با بیان اینکه جمع آوری متکدیان زیر 15 سال نیز در همین هفته از سوی سازمان بهزیستی استان تهران آغاز می شود خاطرنشان کرد: بهزیستی برای نگهداری این متکدیان چهار مرکز را زیر پوشش خود دارد.
فرماندار تهران یادآور شد: شهرداری پایتخت نیز دو مرکز نگهداری افراد بی خانمان در اسلامشهر و لویزان(مخصوص بانوان) در اختیار دارد.
فرهادی از تداوم این طرح تا عاری شدن شهر از وجود متکدیان خبر داد و پیش بینی کرد که بین دو هزار تا دوهزار و 500 متکدی در این طرح از سطح شهر تهران جمع آوری شوند.

همکاری مردم؛ عامل اصلی برای تحقق شهر بدون متکدی


فرهادی با اشاره به اینکه همکاری مردم در موفقیت طرح جمع آوری متکدیان عاملی ضروری است گفت: شهروندان تهرانی از دو راه می توانند به موفقیت بیش از پیش این طرح کمک کنند.
وی تصریح کرد: مردم تهران با معرفی سرشبکه های متکدیان و نیز کمک نکردن به متکدیان شهر می توانند به اجرای موفق این طرح کمک کنند.
فرماندار تهران پیشنهاد داد که شهروندان تهرانی به نیازمندان فامیل خود یا نهادهایی همچون کمیته امداد و بهزیستی که شمار زیادی از کودکان بی سرپرست، معلولان و سالمندان را زیر پوشش خود دارند، کمک کنند.

دستگیری سرشبکه های متکدیان از اولویت هاست


فرهادی از تکمیل لیست اسامی سرشبکه های متکدیان شهر تهران تا فردا خبر داد و گفت: به سرعت نسبت به دستگیری این افراد اقدام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه برخی از این سرشبکه ها بین سی تا سیصد میلیون ریال درآمد دارند یادآور شد: راه اصلی ریشه کن کردن شبکه های تکدی گری در تهران، کمک نکردن مردم به متکدیان است.

در صورت لزوم نیروی انتظامی وارد عمل می شود


فرماندار تهران با اشاره به نحوه مشارکت پلیس تهران بزرگ در این طرح گفت: در صورت مقاومت و استنکاف متکدیان از همراهی با طرح، از نیروهای پلیس تهران بزرگ کمک خواهیم گرفت.
فرهادی با اشاره به اینکه عمده کار اجرای این طرح برعهده شهرداری و سازمان بهزیستی تهران با هماهنگی نیروی انتظامی و دانشگاه های علوم پزشکی پایتخت است خاطرنشان کرد: فرمانداری تهران در این طرح نقش هماهنگ کننده بین دستگاه ها را برعهده دارد.



منبع: ایرنا