تبیان، دستیار زندگی
مدیرعامل خانه هنرمندان از تشکیل شورای تخصصی هنر با حضور نمایندگان انجمن ها در خانه هنرمندان ایران خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راه اندازی کتابخانه تخصصی هنر

مدیرعامل خانه هنرمندان از تشکیل شورای تخصصی هنر با حضور نمایندگان انجمن ها در خانه هنرمندان ایران خبر داد.

بخش هنری تبیان
محمد سریر

محمد سریر رئیس شورای عالی خانه هنرمندان در آیین تجلیل از خبرنگاران که روز شنبه در خانه هنرمندان برگزار شد، اظهار داشت: مطبوعات یکی از ارکان مهم جامعه دموکراتیک به شمار می رود که فعالیت در این  عرصه اندیشه و تجربه را می طلبد.

وی با اشاره به تأثیرگذاری مطبوعات در کشور ادامه داد: ما در قبال رسانه ها وظایفی داریم و بدون تردید حوزه هنر وامدار بخش مطبوعات است. چرا که اکنون نسبت به 20 سال گذشته بخش های مختلف هنری در حد کانال ها و راه ها قدم های بلندی برداشته اند و این برنامه های هنری در حال گسترش است که پشتوانه شان انژاس فعالیت های هنری آنها در رسانه ها است.

رئیس شورای عالی خانه هنرمندان یادآور شد: گاهی اوقات به برخی از پرسش های خبرنگاران پاسخ سریع و صریح داده نمی شود اما خبرنگاران با حسن نیت به آن نگاه می کنند و همچنان پیگیر هستند.

وی با اشاره به اهمیت صداقت در رسانه ها، گفت: رفتار صادقانه متقابل پیشرفت مهمی در فعالیت های مطبوعاتی رقم می زند در واقع این صداقت ها جامعه را جلو می برد.

در ادامه نشست، مجید رجبی معمار مدیر خانه هنرمندان، گفت: روز خبرنگار و همچنین مطبوعات همیشه یاد استاد معتمدنژاد از اساتید بزرگ روزنامه نگاری را برای من تداعی می کند که در دهه 60 واحدهای مختلف درسی را با این استاد گذراندم.

وی ادامه داد: من آن موقع درگیر کارهای فرهنگی دفاع مقدسی بودم و در فضای انقلابی، دینی و حماسی درس می خواندم. برخی گمان می کردند که در جامعه خیلی فاصله ها وجود دارد اما این استاد فاصله ها را کم کرده بود؛ او در درس ها بر حقیقت تأکید داشت.

رجبی معمار یادآور شد: رسانه نباید از کاه کوه درست کند؛ استاد معتمدنژاد نیز همیشه ما را از این برحذر می کرد و می گفت هر چیزی همان که است باید نشان داده شود.

وی اضافه کرد: خانه هنرمندان ایران اکنون محل رفت وآمد بسیاری هنرمندان و حتی خارجی ها شده است، با توجه به امنیتی که اکنون در ایران دیده می شود مقصد بسیاری از توریست ها خانه هنرمندان است و کمتر توریستی است که به ایران وارد شود و به خانه هنرمندان نیاید ضمن اینکه شخصیت های هنری کشورهای مختلف از خانه هنرمندان بازدید می کنند.

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران با بیان اینکه در خانه هنرمندان از بیشتر ظرفیت های هنری استفاده می کنیم، گفت: طرح جامعی برای گسترش فعالیت ها و ظرفیت خانه هنرمندان ایران با همیاری شورای شهر تهران و شهرداری ایجاد شده که این همراهی و حمایت باید ادامه پیدا کند.

رجبی معمار اظهار داشت: یکی از برنامه های خانه هنرمندان ایران راه اندازی و تجهیز کتابخانه تخصصی هنر است که آن را طرحی از آن ارائه شده تا مورد استفاده هنرمندان،  هنرجویان و دانشجویان قرار گیرد؛ در این رابطه حتی بسیاری از هنرمندان گفته اند که کتاب هایشان را در اختیار این کتابخانه تخصصی قرار می دهند.

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران بیان داشت: کارهای تجسمی بخش جدی از فعالیت های خانه هنرمندان است که در این حوزه احساس می شود باید انسجام بیشتری را ایجاد کرد. در این رابطه از انجمن ها خواسته شده تا نمایندگانی را در شورای تخصصی معرفی کنند؛ به عنوان مثال اگر قرار است نمایشگاه ژس در این خانه برگزار شود، نماینده انجمن  ژس نظر تخصصی بدهند و امیدواریم به زودی شورای تخصصی هنر در خانه هنرمندان ایران شکل بگیرد و نمایندگان آن مشخص شوند.

رجبی معمار ضمن تقدیر از خبرنگاران، بیان کرد: همراهی خبرنگاران با خانه هنرمندان ایران در کمتر از یک سال گذشته که بنده در اینجا بودم بسیار تأثیرگذار بوده که در حوزه های مختلف هنرهای تجسمی، سینما، تئاتر این تأثیرات دیده شده است.

وی در ادامه خطاب به خبرنگاران، گفت: رسانه ها و خبرنگاران وظیفه نظارتی دارند لذا خواهش می کنیم اگر در جاهایی شبهه ای درباره خانه هنرمندان نقل می شود قبل از انتشار هر آنچه است را با ما در میان بگذارند و ما قول می دهیم حقیقت را مطرح کنیم.

بر اساس این گزارش، در پایان این نشست از خبرنگاران حوزه های مختلف هنر تجلیل شد.


منبع: فارس