تبیان، دستیار زندگی
ر ؛ توقف صدر نشین و پیروزی استقلال بازی استقلال و صبا در حالی برگزار شد که به نظر می رسید کسی دل و دماغ دیدنش را نداشته باشد اما تمامی این پیش بینی ها اشتباه از آب در آمد و حدود 30 هزار هوادار برای دیدن این بازی به ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نتایج هفته بیستم لیگ برتر ؛

توقف صدر نشین و پیروزی استقلال


بازی استقلال و صبا در حالی برگزار شد که به نظر می رسید کسی دل و دماغ دیدنش را نداشته باشد اما تمامی این پیش بینی ها اشتباه از آب در آمد و حدود 30 هزار هوادار برای دیدن این بازی به استادیوم رفتند .

وقتی که از هزاران کیلومتر آن طرف تر خبر از تساوی سایپا یی ها رسید مرفاوی تمامی شاگردانش را برای گرفتن این 3 امتیاز ترغیب کرد .

در حالی مرادی سوت آغاز بازی را به صدا در آورد که صبا یی ها در حال فرار از قعر جدول و آبی پوشان به فکر کم کردن فاصله خود با صدر نشین بودند .

استقلال یکی از زیبا ترین بازی های فصل خود را به نمایش گذاشت و صبا باتری نیز یک تیم جسور و با تاکتیک نشان داد .

استقلالی ها بازی را بهتر شروع کردند و توانستند بازی را در دست بگیرند و در همان 10 دقیقه ابتدایی روی سانتر زیبای مجیدی و از این جا به بعد را لطفا تعجب نکنید با ضربه سر علیزاده به گل رسید تا کمی استرس را از هواداران خود بگیرد اما صبا یی ها که معلوم بود برای امتیاز گرفتن از این دیدار وارد زمین شده اند حملات خود را هر چند به طور پراکنده روی دروازه آبی پوشان آغاز کردند و توانستند در دقیقه 40 توسط حامد حاجتی روی یک ضربه سر گل تساوی را به ثمر برسانند تا صمد مرفاوی برای امتیاز گرفتن از این دیدار در بین دو نیمه به فکر راه حل های تازه ای باشد .

نیمه دوم برای صبا باتری با شوک آغاز شد و صبا باتری در دقیقه 49 هافبک چپ پای خود را از دست داد تا 10 نفره به بازی ادامه دهد . 10 نفره شدن صبا باتری باعث شد تا استقلالی ها با شجاعت بیشتری به دروازه آنها حمله کنند و بالاخره موفق شوند روی سانتر زیبای مجیدی و ضربه سر انصاریان گل دوم را وارد دروازه صبا شهری ها کنند .در حالی که صبا یی ها در شوک گل دوم بودند داور سعید بیگی را به خاطر یک حرکت غیر ورزشی از زمین اخراج کرد تا اوضاع برای سفید پوشان سخت تر از قبل شود .

با اخراج این دو نفر صبا یی ها طوری بازی را ادامه دادند که به نظر می رسید آنها همچنان 11 نفره هستند و بالاخره موفق شدند در دقیقه 70 روی اشتباه خط دفاعی استقلال و ضربه سهراب بختیاری زاده بازی را به تساوی بکشند .

با این گل تمامی بازیکنان صبا باتری برای گرفتن همین یک امتیاز دور محوطه جریمه خود جمع شدند و آبی پوشان هر چه در توان داشتند گذاشتند تا به گل برتری برسند و بالاخره باز هم اوت دستی .

دقیقه 89 است توپ به اوت می رود و هواداران استقلال چنان خوشحال می شوند که انگار استقلال به گل رسیده است اما نه صبر کنید مثل اینکه هواداران درست حدس زده اند این اوت بوی گل می دهد و این بار امیر حسین صادقی با یک ضربه سر دروازه صبا باتری را باز می کند تا استادیوم منفجر شود .

اما انصافا نباید از جنگندگی و شجاعت صبا باتری غافل شد . آنها در دقایق پایانی طوری به دروازه استقلال حمله کردند و خطر آفرید که تمامی هواداران استقلال برای شنیدن سوت پایان بی تابی می کردند و حتی می توانستند دروازه استقلال را برای سومین بار باز کنند .

بالاخره مرادی سوت پایان را زد تا شرایط استقلال بد تر از اینی که هست نشود.

توقف صدرنشین و پیروزی فولاد خوزستان

هفته‌ی بیستم لیگ برتر فوتبال با توقف صدرنشین رقابت‌ها و پیروزی تیم فولاد خوزستان دنبال شد.

به گزارش تبیان در ادامه رقابتها (جمعه) دیدار دو تیم ذوب آهن اصفهان و فجر شهید سپاسی شیرازدر ورزشگاه فولاد شهر به تساوی یك بر یك انجامید. در این دیدار که ذوب آهنی ها کربکندی را به خاطر بستری بودن در بیمارستان را روی نیمکت نمی دیدند نسبت به حریف شیرازی خود برتر داشتند اما این شیرازی ها بودند که توانستند در دقیقه 39 توسط هاشم بیگ زاده به گل برسند . در ادامه کار مهدی رجب زاده در ادامه گلزنی هایش پاسخ گل فجری ها را با یک ضربه پنالتی داد تا هم خود را در جدول گلزنان 11 گله کند و هم ذوبی ها از یک شکست خانگی فرار کنند .

تیم فولاد خوزستان، تیم قعرنشین جدول دو بر یك مس كرمان را از پیش رو برداشت. در این دیدار فولادی ها که در این چند هفته پوست انداخته بودند بالاخره موفق شدند از ته جدول دل بکند و یک پله صعود کند .گل های فولاد را در این دیدار علی عبیداوی و فابیو همپل در دقایق 7 و 56 به ثمر رساندند و گل تیم مس را بابک حاتمی از روی نقطه پنالتی به صمر رساند

راه آهن دست به كار بزرگی زد و تیم سایپای صدرنشین را صفر بر صفر متوقف كرد. این دیدار که یکی از بازی های مهم هفته ی 20 به شمار می رفت و دو تیم به دنبال 3 امتیاز این دیدار بودند .یکی برای بقا و دیگری برای استحکام صدر نشینی اش .

دیدار تیم‌های برق شیراز و سپاهان اصفهان نیز با نتیجه‌ی 2 بر یك 1 به سود برق به پایان رسید. سپاهانی ها با این باخت شانس خود را برای رسیدن به صدر و قهرمانی کم کردند و برقی ها نیز با این 3 امتیاز حالا کمی امیدوارانه تر به جدول نگاه می کنند .

شوك هلندى به آبى ها