تبیان، دستیار زندگی
وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در بیانیه ای بی سابقه ضمن انتقاد از دفاع اخیر اوباما از توافق هسته ای با ایران، این توافق را به توافقنامه میان کشورهای اروپایی و هیتلر تشبیه کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

واکنش رژیم صهیونیستی درباره برجام

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در بیانیه ای بی سابقه ضمن انتقاد از دفاع اخیر اوباما از توافق هسته ای با ایران، این توافق را به توافقنامه میان کشورهای اروپایی و هیتلر تشبیه کرد.

بخش سیاست تبیان

وزارت جنگ، دفاع، توافق هسته ای، هیتلر، اوباما، برجام، اروپا، وزارت جنگ، برجام چیست، دفاع

در حالی که وزارت جنگ این رژیم تاکنون در موضوع برجام موضع رسمی نگرفته بود، این بار در واکنش به اظهارت اوباما بیانیه شدید الحنی را منتشر کرده است. به گزارش روزنامه اسرائیلی هاآرتص تا کنون مقام های وزارت دفاع این رژیم بیان می داشتند که ایران توافق هسته ای را نقض نکرده اما درباره نیت ایران در قبال این توافق ابراز نگرانی می کردند. حال وزارت جنگ با این بیانیه جدید از مسیر قبلی فاصله گرفته است.

یکی از مقامات اسرائیلی در واکنش به اظهارات اوباما که گفته بود اسرائیل نیز از این توافق حمایت می کند، گفته است که من نمی دانم رئیس جمهور امریکا از کدام اسرائیل صحبت می کند.

اوباما چند روز پیش در کنفرانسی خبری در پنتاگون در سخنانی در حمایت از برجام اعلام کرده بود که که حتی مقام های ارشد اسرائیلی به نتایج مثبت توافق هسته ای با ایران اذعان کرده اند. وزارت جنگ رژیم صهیونیست در واکنش به این اظهارات اوباما ضمن تشبیه توافق هسته ای با ایران به توافق مونیخ میان کشورهای اروپایی با آلمان نازی در سال 1938 مدعی شده است که همانطور که آن توافق نتوانست جلوی جنگ جهانی دوم و هلوکاست را بگیرد چون فرض اساسی که آلمان نازی می تواند شریک یک توافق باشد کاملاً اشتباه بود و سران دنیا در آن زمان اظهارات صریح مطرح شده توسط هیتلر و سایر رهبران نازی را نادیده گرفتند.

در این بیانیه وزارت جنگ رژیم صهیونیست مدعی شده است که «ایران به صراحت و با افتخار اعلام می کند هدفش نابود کردن اسرائیل است. دستگاه های امنیتی و همچنین اسرائیلی ها می دانند که این توافقنامه های مفید نیست و به مبارزه علیه کشورهای تروریستی آسیب می زند!»

در این بیانیه آمده است: «وزارت دفاع اسرائیل معتقد است که توافق ها تنها زمانی ارزش دارند که بر اساس واقعیت باشند و اگر حقایق میدانی با آنچه توافقی بر آن بنا شده، متفاوت باشد، ارزشی ندارند.»

همچنین یکی از مقامات اسرائیلی که گفته می شود به نخست وزیر این رژیم بسیار نزدیک است در واکنش به اظهارات اوباما که گفته بود اسرائیل نیز از این توافق حمایت می کند، گفته است که من نمی دانم رئیس جمهور امریکا از کدام اسرائیل صحبت می کند. من به شما قول می دهم که نظرات مقامات اسرائیل درباره این توافق تغییری نخواهد کرد.

به گزارش هارتص کمی بعد از انتشار این بیانیه دفتر نخست وزیر این رژیم نیز در بیانیه ای اعلام کرد که اسرائیل هیچ متحدی مهمتر از امریکا ندارد. رسانه ها این بیانیه را در جهت کاهش تاثیرات منفی بیانیه وزارت جنگ در روابط این رژیم با امریکا تلقی کرده اند.


منبع : تابناک