تبیان، دستیار زندگی
ربات انسان نما سورنا ۳، از دستاوردهای دانشکده مکانیک پردیس فنی دانشگاه تهران، در نمایشگاه اتوماتیکای ۲۰۱۶ مونیخ آلمان به نمایش گذاشته شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درخشش ربات انسان‌نمای ایرانی در آلمان

ربات انسان‌نما سورنا ۳، از دستاوردهای دانشکده مکانیک پردیس فنی دانشگاه تهران، در نمایشگاه اتوماتیکای ۲۰۱۶ مونیخ آلمان به نمایش گذاشته شد.

بخش دانش تبیان
ربات انسان نما

نمایشگاه بین‌المللی اتوماسیون و رباتیک (۲۰۱۶ Atomatica) در شهر مونیخ، آلمان برگزار شد و ربات انسان‌نما سورنا ۳ با حمایت‌ معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری در این نمایشگاه شرکت و بازتاب بسیار گسترده‌ای در بین بازدیدکنندگان، دانشگاهیان، و شرکت‌های فعال در حوزه رباتیک و اتوماسیون داشت.
دکتر عقیل یوسفی کما، عضو هیأت علمی دانشکدۀ مهندسی مکانیک دانشکاه تهران و مجری طرح ربات انسان‌نمای سورنا، ضمن اعلام این خبر، دستاوردهای شرکت در این نمایشگاه را چشمگیر توصیف کرد و معرفی بین‌المللی ربات انسان‌نما سورنا ۳ معرفی جمهوری اسلامی ایران در حوزه علم و تکنولوژی در عرصه بین‌المللی، فراهم شدن فضای مناسب برای برقراری ارتباط با شرکت‌های بین‌المللی و دانشگاه‌های آلمان و بهره‌مندی از ظرفیت بازار مشترک با اروپا در حوزه رباتیک و اتوماسیون صنعتی را از جملۀ این دستاوردها دانست.
یوسفی کما که مسئولیت ریاست مرکز سیستم‌ها و فناوری‌های پیشرفتۀ (CAST) و نیز مسئولیت معاونت پژوهشی پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران ‌را به عهده دارد، از مذاکره با شرکت‌های بین‌المللی در حاشیۀ نمایشگاه یاد شده، برای توسعه و تجاری‌سازی ربات انسان‌نما سورنا ۳،‌ خبر داد و اظهار داشت که مذاکراتی نیز با مسئولان دانشگاه مونیخ برای تبادل دانشجو و برگزاری کنفرانس‌ها و همکاری‌های مشترک صورت گرفته است.
«اتوماتیکا»، نمایشگاه تجاری پیشرو در زمینه تکنولوژی و فناوری‌های اتوماتیک است که سالی یک‌مرتبه در مونیخ، بزرگ‌ترین بازار اتوماتیک و رباتیک اروپا برگزار می‌شود.



منبع : مهر