تبیان، دستیار زندگی
درباره نکسوس های آینده زیاد شنیده ایم، شاید مهم ترین آن ها به روزرسانی اندروید ۷ یا نوقا باشد که همراه با این محصول ارائه می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ویژگی‌ هایی جدید نکسوس‌ های 2016 فاش شد

نکسوس

درباره نکسوس‌های آینده زیاد شنیده‌ایم، شاید مهم‌ترین آن‌ها به‌روزرسانی اندروید ۷ یا نوقا باشد که همراه با این محصول ارائه می‌شود. همه ما گمان می‌کردیم که تلفن‌های همراه نکسوس به همان نسخه از اندروید نوقا مجهز هستند که دیگران دریافت می‌کنند، اما اخیرا اطلاعاتِ به دست آمده نشان می‌دهد که این گوشی‌ها دارای ویژگی‌های خاص نرم‌افزار‌های هستند. در اینجا نگاهی به این ویژگی‌ها خواهیم داشت.

اول از همه این‌که قسمت تنظیمات به دو بخش تقسیم می‌شود. یکی برای تمامِ تنظیمات و دیگری برای پشتیبانی. حالا این قسمتِ پشتیبانی چه کاربردی دارد؟ به گفته وب‌سایت Android police، این قسمت به شما امکان به اشتراک گذاری صفحه نمایش را با قسمت پشتیبانی کاربران می‌دهد. اگر شما مشکلی با نرم‌افزارِ تلفن‌همراه خود داشته باشید، می‌توانید با قسمتِ پشتیبانی سریعا ارتباط برقرار کنید و آن‌ها می‌توانند مشکل شما را به شکل تصویری دیده و گام‌به‌گام برای حل آن پیش بیایند.

Night Light یا نورِ شب یکی دیگر از ویژگی‌های دستگاه‌های Nexus  است. این ویژگی طراحی شده تا پیکسل‌های آبی رنگ را در شب، برای دید‌ بهتر خاموش کند.  حالتِ شب، پیش از این در پیش‌ نمایش توسعه دهندگان اندروید ۷ امتحان شده بود اما به دلیل مشکلات اجرا و باگ حذف شد. اما با کنترل سخت‌افزار و نرم‌افزار توسط گوگل در دستگاه‌های نکسوس، توانستند این قابلیت را در یک نرم‌افزاری با سطح پایین‌تر اجرا کنند، با این کار عملکرد Night Light بسیار روان‌تر شد. کاربران حتی می‌توانند این ویژگی را بنا به طلوع و غروب خورشید تنظیم و زمان‌بندی کنند.

آخرین ویژگی که فاش شد، یک ژست (gesture ) جدید برای فعال کردن صفحه نمایش Ambient است، Ambient Display راهی برای مشاهده زمان، تاریخ و اعلان‌ها بدون روشن کردنِ کامل صفحه نمایش است. در حالت فعلی، این حالت از صفحه نمایش، با یک اعلانِ جدید یا بلند کردن گوشی توسط کاربر برای چک کردنِ آن، فعال می‌شود. اما با این ویژگی جدید، Ambient Display با دوبار ضربه زدن بر روی صفحه نمایش خاموش توسط کاربر، فعال می‌شود.

گوگل اشاره کرده است که طراحی نکسوس‌های آینده منحصر به فرد و کم‌ نظیر‌تر خواهد بود و به وضوح مشخص است که این شرکت در حال تلاش برای رسیدن به این هدف است.

ولی آیا تمامِ تلاشِ گوگل تنها برای اضافه‌ کردن ویژگی‌های نرم‌افزاری خاص، به تلفن‌های همراه آینده نکسوس است؟



زومیت

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .