تبیان، دستیار زندگی
رویداد آموزشی و رقابتی استارتاپ تریگر که جمعه (15 مردادماه) مراسم اختتامیه پنجمین دوره آن در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد،
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برترین های پنجمین استارتاپ تریگر دانشگاه صنعتی شریف

استارتاپ تریگر

به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، رویداد آموزشی و رقابتی استارتاپ تریگر که  جمعه (15 مردادماه) مراسم اختتامیه پنجمین دوره آن در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، درواقع فضایی متفاوت از آموزش همراه با هیجان به دانشجویان ثبت نام کننده در این رویداد است، بطوریکه شرکت کنندگان در قالب چند تیم برای خلق ایده های کسب و کار با یکدیگر رقابت می کنند.
بر این اساس، پنجمین استارتاپ تریگر دانشگاه صنعتی شریف با موضوع تکنولوژی مالی (FinTech) از 10 تا 15 مرداد ماه با حضور 70 دانشجو دانشگاه های پایتخت در قالب 16 تیم به مدت شش روز در این دانشگاه برگزار شد و سه تیم bite/coin در زمینه اپلیکیشن کیف پول مجازی، شاخص در زمینه طراحی استراتژی های معاملاتی و تبدیل آنها به کد و همچنین تیم zulutu در زمینه فروش کارت هدیه مجازی مقام اول تا سوم را کسب کردند.
در این مراسم که با حضور مشاوران و مربیان تخصصی دانشجویان همراه بود، به تیم نخست پنجمین رویداد آموزشی و رقابتی استارت آپ تریگر دانشگاه صنعتی شریف مبلغ 25 میلیون ریال، تیم دوم 15 میلیون ریال و تیم سوم نیز 10 میلیون ریال جایزه اهدا شد.
همچنین سه تیم برتر پنجمین استارتاپ تریگر دانشگاه صنعتی شریف با نظر داوران به عنوان هسته های مرکز کارآفرینی انتخاب شده و علاوه بر بهره مندی از خدمات مالی و آموزشی رایگان، امکان ورود به برنامه شتاب دهنده شریف (sharif accelerator) را خواهند داشت.
مسعود حاج هادیان دبیر اجرایی پنجمین استارت آپ تریگر دانشگاه صنعتی شریف در حاشیه برگزاری این رویداد آموزشی و رقابتی در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا، هدف از برگزاری استارت آپ تریگر را ایجاد محیطی سازنده به منظور خلق و پرورش ایده های کارآفرینانه عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه در این رویداد شش روزه آموزش های ضروری برای تبدیل یک ایده به یک استارت آپ مناسب در کارگاه های آموزشی به شرکت کنندگان ارائه شد، افزود: ضمن اینکه امکان تیم سازی برای صاحبان ایده و یا متخصصان دیگر از طریق برنامه های شبکه سازی نیز میسر بود.
دبیر اجرایی پنجمین استارت آپ تریگر دانشگاه صنعتی شریف با یادآوری اینکه در چهار روز نخست پنجمین رقابت استارت آپ تریگر، چهارکارگاه عمومی و تخصصی برای دانشجویان شرکت کننده برپا شد، افزود: شرکت کنندگان در این چهار روز علاوه بر آشنایی با افراد توانمند با ایده های یکدیگر آشنا و توانستند به تیم خود عضو جدیدی اضافه یا به تیم ها و ایده های دیگر بپیوندند.
وی با بیان اینکه در چهار روز نخست هر روز یک کارگاه های آموزشی برگزار شد، گفت: در روز نخست مطالعه موردی بر روی استارت آپ های موفق دنیا با موضوع تکنولوژی مالی (FinTech) ، روز دوم کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه بازارهای مالی و پولی، روز سوم آشنایی با امنیت در حوزه پرداخت و تکنولوژی core banking و روز چهارم نیز کارگاه ارائه ایده به سرمایه گذار و نقشه مالی برگزار شد.
حاج هادیان با اشاره به بخش ملاقات پرشتاب استارت آپ تریگر نیز گفت: در این بخش افراد تنها 90 ثانیه فرصت داشتند که ایده و خودشان را برای شریک احتمالی خود در آینده معرفی کنند و در طول چهار روز ابتدایی شرکت کنندگان یک بار این فرصت را داشته اند که سایر شرکت کنندگان را برای همکاری برای اجرای ایده خود متقاعد کنند.
وی با بیان اینکه در چهارروز نخست تمام شرکت کنندگان دور یکدیگر جمع شده و در کنار متخصصان کسب و کار در فضایی ویژه بحث های مشورت و تیم سازی را داشته اند گفت: رقابت تیم ها در دو روز پایانی پنج شنبه و جمعه ادامه داشت و در این دو روز فضای استقرار در اختیار تیم ها قرار گرفت و امروز نیز فرصت ارائه طرح و ایده خود در مقابل داوران را پیدا کردند.
دبیر اجرایی پنجمین استارتاپ تریگر دانشگاه صنعتی شریف با تاکید براینکه در استارتاپ تریگر تمامی شرایط برای توانمندسازی افراد و تشکیل تیم قوی فراهم است گفت: در این رقابت تمام شرکت کنندگان در قالب 16 تیم ایده های خویش را به کمک مربیان و مشاوران تخصصی پرورش داده و روز جمعه( امروز) همزمان با آخرین روز این رقابت ها به داوران ارائه کردند.
استارتاپ تریگرهای (Startup Trigger) دانشگاه شریف به صورت فصلی برگزار و موضوع آن مرتبط با نیاز های کشور در یک حوزه از صنعت انتخاب می شود، نخستین استارتاپ تریگر شریف در اسفند ماه سال 1393 با موضوعات «ای تی» و «فنی و مهندسی» برگزار شد.
در رویداد استارتاپ تریگر سرمایه گذاران نیز حضور دارند. بدین ترتیب شرکت کنندگان ضمن اینکه با حضور در یک رویداد استارتاپ تریگر به طور همزمان همراه با فرآیند تیم سازی امکان تعامل سازنده با سرمایه گذاران را خواهند داشت، عضو خانواده کارآفرینی دانشگاه گردیده و از خدمات آموزشی و ترویجی آن بهره مند خواهند شد.
طراحی، برنامه ریزی و برگزاری این رویداد برعهده ستاک (سامانه ی توسعه ایده های کارآفرینانه) است و مرکز کارآفرینی، شتاب دهنده، مرکز رشد فناوری های پیشرفته و دفتر توسعه و انتقال تکنولوژی دانشگاه صنعتی شریف حامیان علمی، مالی و معنوی این رویداد به شمار می روند.




www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .