تبیان، دستیار زندگی
در روابط زناشویی، سه اصل بسیار مهم عشق ، احترام و اعتماد وجود دارد که ایجاد خلل در هر یک از اضلاع این مثلث طلایی، می تواند تنش هایی را در روابط زوج ها ایجاد کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مثلث طلایی در زندگی زوج های جوان را بشناسید

 زندگی مشترک

طاهره فیضیان روان شناس در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مولفه های تاثیرگذار در زندگی مشترک زوج های جوان گفت: در روابط زناشویی، سه اصل بسیار مهم عشق ، احترام و اعتماد وجود دارد که ایجاد خلل در هر یک از اضلاع این مثلث طلایی، می تواند تنش هایی را در روابط زوج ها ایجاد کند.

وی افزود: احترام و ارزش گذاشتن به یکدیگر از مهم ترین اصول یک رابطه است، رعایت ادب در صحبت کردن، رفتار موقر با یکدیگر به ویژه در جمع و استفاده از کلمات و الفاظ مناسب و محترمانه باعث افزایش عشق و علاقه زوجین به یکدیگر می شود.

این کارشناس ادامه داد: اعتماد به یکدیگر و اطمینان خاطر از تعهد همسر نیز تاثیر شگرفی در دوام زندگی مشترک دارد و باعث آرامش و فراغ بال طرفین می شود، مراقبت از روابط اجتماعی و وفاداری به همسر از عوامل مهم تحکیم بنیان خانواده هستند.

فیضیان ادامه داد: عشق و علاقه 2 طرفه، مهم ترین مولفه و جزء لاینفک یک رابطه موفق است، لذت بردن از در کنار هم بودن، دلبستگی عاطفی، جاذبه و کشش روحی به هم، موجب نزدیکتر شدن زوج ها به یکدیگر و احساس همبستگی موجب دوام رابطه می شود که البته برای حفظ شادابی و طراوت زندگی باید مهارت هایی را فرا گرفته و آنها را به کار گیریم.

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.