تبیان، دستیار زندگی
وسواس فکری یک بیماری روان شناختی است که از عوامل ایجاد کننده آن می توان به اضطراب دائمی و تعرض فردی اشاره کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وسواس به عاشق ها هم سرایت می کند!

وسواس

مریم خدابخشی مشاور خانواده و درمانگر در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: وسواس فکری یک بیماری روان شناختی است که از عوامل ایجاد کننده آن می توان به اضطراب دائمی و تعرض فردی اشاره کرد.

وی افزود: فردی که به مشکلات و تردیدهای روانی دچار می شود و با وجود ظهور علایم، آنها را سرکوب می کند و پاسخ مناسبی به نیازهای درونی خود نمی دهد، دچار فشارهای روانی و تنش های روحی بسیاری خواهد شد که نمود فیزیکی آن وسواس های رفتاری، گفتاری و حتی فکری است.

خدا بخشی گفت: شکل ظاهری وسواس، پافشاری فرد بر تکرار یک عمل، سخن و حتی تفکر است، در برخی موارد فرد از ابتلا به آن آگاهی دارد اما قادر به ترک آن نیست و اختیار و کنترلی در به وجود آمدن و یا برطرف کردن آن ندارد.

وی ادامه داد: هنگام عاشق شدن هم امکان ابتلا به وسواس فکری وجود دارد، به طوری که فرد مدام به معشوق خود فکر می کند و با وجود اطلاع از بیهودگی عمل، نمی تواند از فکر کردن به معشوق خود دست بردارد.

این درمانگر در پایان بیان داشت: در موارد حاد برای درمان، تجویز دارویی پیشنهاد می شود و در کنار آن می توان از درمان های روان تحلیلی و شناختی نیز بهره برد.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.